השנים הקרובות צפויות להיות קריטיות עבור מותגים רבים מבין שלל המותגים של קבוצת סטלנטיס הענקית. לצד אלפא רומיאו, לנצי’ה וקרייזלר גם מותג היוקרה הצרפתי DS יצטרך בשנים הקרובות להמציא את עצמו מחדש ולהגדיל משמעותית את נפח המכירות שלו כדי לשרוד. אחרי כמה דגמי קונספט שהתרפקו על העבר בנימה עתידנית מציגה כעת DS את No 8, או מספר 8 בתרגום ישיר, שאמור להיות הדגם שמבשר על התחדשות המותג.
מדובר בדגם הכל חשמלי הראשון של DS (למעט גרסאות חשמליות מוסבות לדגמים כמו DS3 הקטנה) שפותח כדגם חשמלי מדף חלק כדי לבשר את המעבר המלא של DS להנעה חשמלית בשנים הקרובות. למרות שכדי להגיל את נפח המכירות היה ראוי ש-DS תציג דגם נגיש ועממי יחסית, מספר 8 הוא קרוסאובר-קופה גדול ומפואר האמור להתברג כרגע בצמרת היצע הדגמים ולהיות הצגת תכלית עבורם.
עם אורך של 482 ס”מ DS 8 מתמקמת על התפר שבין סגמנט D של המשפחתיות הגדולות למכוניות הסאלון הגדולות. העיצוב משלב צללית שהיא סוג של פאסטבק עם מכסה מנוע ארוך יחסית וקו חלונות צד גבוה. הפריט העיצובי המעניין הוא הקורה האחורית הנטויה, שילובה עם הגג והחיבור שלה עם הזנב הקצרצר, מה שמזכיר במידת מה את המראה חלקה האחורי של ה-DS הקלאסית. כמובן שב-DS לא פספסו את ההזמנות להדגיש את המראה באמצעות מופע תאורה האופייני לימים אלו הכולל מעין שבכת רשת אנכית שהיא למעשה גופי תאורה מוסווים בחזית, סמל מואר במרכז ובצדדים פסי לד אנכיים המשמשים כפנסי DLR.
הקוקפיט מנסה לייצר תחושת מרחב על ידי שילוב של משטח מפולס ישר ורוחבי עלין ממוקמימי מסך המולטימדיה הרחב ולוח המחוונים. חלק מתפעול המערכות השונות מתבצע על ידי משטחי מגע מובנים בקונסולה שבין המושבים, ואי אפשר לפספס את ההגה יוצא הדופן עם חישוקים הבנויים בצורת האות X. לעזרת הנהג ישנה גם מערכת תצוגת נתונים עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה ומערכת ראיית לילה משודרגת למרחק של 300 מטרים עם סימונים והתראות אקטיביות לגבי סכנות ומפגעים. כמובן שלא נפקד מקומן של תאורת אווירה היקפית בחלל הנוסעים לצד מערכת שמע מרובת רמקולים להשלמת החוויה האורקולית. כמקובל ב-DS יוצעו מספר סגנונות גימור לתא הנוסעים, בהם השילוב עור נאפה, אלקנטרה וגם חומרים ממוחזרים לטובת המצפון.
DS מספר 8 מתבסס על פלטפורמת STLA Medium המשמשת בין היתר גם את פיג’ו 3008 החדש. בהתאם לכך היצע יחידות ההנעה החשמליות דומה למדי. בגרסת הבסיס ישנו מנוע חשמלי קדמי בהספק של 230 כ”ס ובעל מומנט של 35 קג”מ , אשר בשילוב סוללה בעלת קיבולת של 74 קוט”ש מתורגמים לטווח נסיעה של 572 ק”מ. גרסת טווח ארוך עם סוללת 97.2 קוט”ש מציעה טווח נסיעה מוצהר של 750 ק”מ עם הספק ששודרג ל-245 כ”ס כדי להתמודד עם תוספת המשקל והציע ביצועים זהים לאלו של הגרסה הבסיסית (7.8 שניות, 190 קמ”ש).
הגרסה הבכירה בעלת מנוע חשמלי נוסף מאחור, הנעה כפולה והספק משולב של 350 כ”ס תוצע רק עם הסוללה הגדולה, כאשר היא תאיץ ל-100 ב-5.4 שניות ותציע טווח נסיעה של 686 ק”מ.
מערכת המתלים משלבת את הדור האחרון של המתלים האדפטיביים של DS המשנים את מאפייני השיכוך באופן אקטיבי בהתאם למידע המתקבל ממצלמה קדמית הסורקת את מצב הכביש. אל אלו מצטרפות שלל מערכות בטיחות וסיוע אקטיביות לנהג עדכניות, כולל מערכת לביצוע עקיפה באופן אוטונומי בין מהירויות של 70 ל-140 קמ”ש.