יצרניות האופנועים הסיניות, כמו תעשיית הרכב הסינית כולה כבר מזמן לא מגבילה את עצמה רק לגבולות הרפובליקה העממית. הפזילה לעבר שווקי המערב מביאה את היצרניות הסיניות להיכנס לטריטוריות ונישות שעד לא מכבר היו נחלתן הבלעדית של היצרניות היפניות והאירופאיות. אחרי שכבר התרגלנו לראות אופנועי אדוונצ’ר סינים לא רעים כלל (למשל CF Moto 800MT אותו בחן אריאל לאחרונה), נדמה שהסינים מסמנים את היעד הבא והיומרני במיוחד: קטגוריית אופנועי הספורט.
יש כבר שלל אופנועים ספורטיביים מסין בנפחים קטנים, אבל הגביע הקדוש והיוקרתי מכולם הוא להציב מתחרה בקטגוריית הליטר הנחשבת מכולן. כמה וכמה יצרניות סיניות כבר שוקדות על פיתוח אופנועי ליטר ספורט משלהם, אך מתמונות וסרטונים שדלפו לאחרונה לרשת עולה כי QJ מוטורס כבר בשלבי הפיתוח האחרונים של אופנוע ליטר ספורטיבי בשם SRK 1000 RR (יש לו שלושה R בשם, אז ללא ספק הוא שהוא ספורטיבי).
לפחות במבט ראשון לא מדובר כאן באופנוע קיקיוני. QJ מוטורס ידועה גם בשמה המלא זיג’יאנג קיאנגי’אנג הנמצאת בבעלות חלקית של ענקית הרכב ג’ילי. היצע הדגמים של QJ עצום, והיא מייצרת עשרות דגמי קטנועים, כולל קטנועים חשמליים, אופנועים קלים ואופנועים בנפח בינוני של עד 800 סמ”ק בתצורות נייקד, אדוונצ’ר, קרוזר ואפילו סופרספורט. נדמה שהכלי היחיד שחסר לה כדי להשלים את ההיצע הוא כאמור אותו אופנוע ליטר ספורטיבי.

QJ מוטורס מחזיקה בין היתר בבעלות על המותג האיטלקי בנלי, ששחזר לתחייה מוצלחת בשנים האחרונות באירופה, ובנוסף לחברה יש שיתופי פעולה עם יצרניות דו”ג נוספות ובראשן MV אגוסטה. בשבוע שעבר הודיעה QJ כי מהשנה הבאה היא תשתתף באליפות ה-Moto2 יחד עם קבוצת גרסיני, כך שאופנוע ליטר ספורט בהחלט משתלב בכיוון אליו מכוונים ב-QJ.
מבט מעמיק על התמונות של SRK 1000 RR מגלות דמיון לא מבוטל, מקרי או לא, לדגמים של MV אגוסטה. ניתן לראות זאת למשל במיכל הדלק שנראה העתק זהה למיכל הדלק של הברוטלה, במבנה השלדה המשלבת מסבך צינורות עם קורת אלומיניום מרכזית, הזרוע האחורית החד צידית ואפילו בעיצוב המפלטים הקצוצים והמזדקרים מצד ימין של האופנוע.
השאלה הגדולה הנשאלת היא לגבי המנוע, שכן ל-QJ אין בהיצע מנוע ליטר, בטח לא כזה המכוון לרמת ביצועים גבוהה הנדרשת מאופנועי היפרספורט. אם אכן MV אוגסטה, שזקוקה בימים אלו לכל דולר, תתרום גם את המנוע או את הידע בתכנונו וייצורו אזי ל-SKR הזה יש פוטנציאל להיות הרבה יותר מסתם העתק סיני. לא משהו שיסכן את ב.מ.וו S1000RR או דוקאטי פאניגלה V4, אבל בהחלט הצהרת כוונת מצד הסינים, בפרט אם תהיה לאופנוע גם גרסה עם סמל של בנלי.