במשך למעלה מעשור הלכה ודעכה קטגוריית אופונעי הספורט במקביל לשדרוג טכנולוגי עקבי ועליה ברמת ההקצנה, בעיקר של אופנועי הליטר. דווקא מהמקום הזה, נוצר בשנים האחרונות ביקוש הולך וגובר לאופנועים ספורטיביים “שפויים” לרכיבה ולאחזקה. ימאהה הייתה מהראשונות לזהות את ההזדמנות עם ה-R7 המבוסס על ה-MT07 הפופולארי, כאשר גם אפריליה עם ה-RS660 ויצרניות נוספות מזהות את ההזדמנות.
על פי דיווחים שונים, כולל זה של מגזין האופנועים הנחשב Cycle World, גם הונדה צפויה להצטרף לחגיגה בקרוב עם CBR750R חדש. מדובר בצעד מתבקש לאחר שהחזירה לחיים בשנה שעברה את ההורנט על בסיס מנוע הטווין המקבילי החדש המניע גם את הונדה טראנסאלפ החדש. תיאורטית לא מדובר בעבודה מסובכת מידי עבור הונדה להלביש על ההורנט פרינג ולהעניק לו קליפאונים, ולא פרוייקט שצריך לארוך יותר מידי זמן. מנוע ה-755 סמ”ק המספק 90 כ”ס אמור להעניק ביצועיים ראויים מול המתחרים, ועדין לא לאיים על הרוכבים.
הנציגות של CBR750R בנישת המתפתחת של אופנועי ספורט בעלי מנוע טווין היא צעד מתבקש. אלא שבהיצע הדגמים הגדול של הונדה יאלץ CBR750R להמציא את עצמו בהיצע הדגמים הצפוף של הונדה כאופציה לרוכבים שרוצים לגדול מה-CBR500R הקומפקטי ועדין לא מעוניינים באופציות ארבע צילינדרים כמו CBR650R המעט חזק יותר, וכמובן CBR600RR שחזר לאחרונה לייצור.

אגב, עבור הונדה הצגת CBR750R על בסיס ההורנט צפויה להיות סגירת מעגל, לאחר שדגמי הורנט הראשונים היו למעשה גרסאות מופשטות ומשונמכות של דגמי ה-CBR בנפחי 600 ו-1000 סמ”ק. אגב, להונדה לא היה בהיצע אופנוע 750 ספורטיבי מאז ה-VFR750 של ראשית שנות ה-90. אלו מספיק סיבות עבור הכנף האדומה כדי להגשים את הרעיון הזה. אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן.