המשבר שעובר על תעשיית הרכב האירופאית ממשיך לתת את אותותיו. לאחר שכבר הודיעה כי בכוונתה לפטר כ-7,500 עובדים כחלק מתכנית קיצוצים מקיפה, מגיעים דיווחים כי באאודי מתכוונים להעמיד למכירה את סדנת העיצוב המפורסמת ‘איטלדיזיין’ הנמצאת בבעלותה. אאודי רכשה את השליטה בסדנת העיצוב בשנת 2010, והשלימה את הרכישה המלאה שלה בשנת 2015 לאחר מותו של מייסד הסדנה ג’יורג’טו ג’וג’ארו.
על פי דיווחים שהגיעו לעיתון ‘אוטומוטיב ניוז’ מגורמים בועד העובדים של הסדנה, באאודי עושים בימים אלו הכנות והערכת שווי כדי להעמידה למכירה, כאשר הודעה על כך אמורה לצאת כנראה עוד החודש. כרגע לא ידוע על מתעניינים בסדנה, אבל לא נתפלא אם גם היא תיפול כפרי בשל ויוקרתי בחיק אחת מיצרניות הרכב הסיניות.
בתוך ההיררכיה של הקבוצה הענקית, איטלדייזן נמצאת תחת אחריותה של למבורגיני, שכידוע גם היא נמצאת בבעלותה של אאודי מאז שנת 1998. תחת בעלות אאודי ממשיכה הסדנה לספק שירותי עיצוב עבור קבוצת פולקסווגן, אך כבר אינה חתומה באופן רשמי על דגמים של מותגי הקבוצה מאז ה-Q2 שהוצגה ב-2017. עם זאת היא המשיכה להציג דגמי תצוגה מרשימים במהלך השנים ולספק שרותי עיצוב חיצוניים ליצרניות שנות. בשנים האחרונות ערכה כמה שיתופי פעולה עם יצרניות סיניות כמו הונגצ’י ו-Voyah, מה שהופך את האופציה הסינית לרכישה להגיונית למדי, אם וכאשר איטלדיזיין תעמוד על המדף.
כיום מעסיקה החברה כ-1,000 עובדים לא רק במטה הראשי הנמצא במונקאליירי, איטליה, אלא גם בשלוחות של הסדנה בארה”ב, אירופה ובסין. לאחרונה חזרה החברה לעצב דגמי קונספט ואף חשפה בתערוכת CES בשנה שעברה ולפני שנתיים דגם תצוגה ורסטילי מרהיב בשם קווינטסנזה, שגם מציג טכנולוגיה מתקדמת ומעניינת של מנוע חשמלי מובנה בתוך הגלגלים. במקביל מעצבת הסדנה מגוון רחב של מוצרים שונים, ממוצרי חשמל וריהוט לבית ועד אופניים, שעונים ומכונות קפה (אחרי הכל, הם איטלקים).
סדנת איטלדיזיין הוקמה בשנת 1968 על ידי ג’יורג’טו ג’וגארו הצעיר לאחר שהחל את דרכו בסטודיו העיצוב של ברטונה והמשיך לסדנת גיה. בדרכו העצמאית היה חתום ג’וג’ארו על לא מעט עיצובים אייקונים של דגמי תצוגה. אחרי שהיה חתום על העיצוב של מכוניות כמו מזראטי בורה, לוטוס אספרי ואפילו אלפא סוד, בסיס ג’וג’ארו את סטודיו העיצוב שלו כאשר קיבל הזדמנות מקבוצת פולקסווגן לעצב את דור המוצרים החדש שלה שכלל את הדור הראשון של דגמי הגולף, הפאסאט והשירוקו בשנים 1973-1974.