אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?
ראשי » חדשות » האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?
איטלדיזיין

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

באאודי מנסים ליישם תוכנית קיצוצים רחבה, ועל פי דיווחים באיטליה מתכוונת החברה למכור את סדנת העיצוב המפורסמת איטלדיזיין הנמצאת בבעלותה. למקרה שמתחשק לכם להיות בעלים של סדנת עיצוב

אופיר דואק 12/05/2025 צלם: יצרן

המשבר שעובר על תעשיית הרכב האירופאית ממשיך לתת את אותותיו. לאחר שכבר הודיעה כי בכוונתה לפטר כ-7,500 עובדים כחלק מתכנית קיצוצים מקיפה, מגיעים דיווחים כי באאודי מתכוונים להעמיד למכירה את סדנת העיצוב המפורסמת ‘איטלדיזיין’ הנמצאת בבעלותה. אאודי רכשה את השליטה בסדנת העיצוב בשנת 2010, והשלימה את הרכישה המלאה שלה בשנת 2015 לאחר מותו של מייסד הסדנה ג’יורג’טו ג’וג’ארו.

על פי דיווחים שהגיעו לעיתון ‘אוטומוטיב ניוז’ מגורמים בועד העובדים של הסדנה, באאודי עושים בימים אלו הכנות והערכת שווי כדי להעמידה למכירה, כאשר הודעה על כך אמורה לצאת כנראה עוד החודש. כרגע לא ידוע על מתעניינים בסדנה, אבל לא נתפלא אם גם היא תיפול כפרי בשל ויוקרתי בחיק אחת מיצרניות הרכב הסיניות.

בתוך ההיררכיה של הקבוצה הענקית, איטלדייזן נמצאת תחת אחריותה של למבורגיני, שכידוע גם היא נמצאת בבעלותה של אאודי מאז שנת 1998. תחת בעלות אאודי ממשיכה הסדנה לספק שירותי עיצוב עבור קבוצת פולקסווגן, אך כבר אינה חתומה באופן רשמי על דגמים של מותגי הקבוצה מאז ה-Q2 שהוצגה ב-2017. עם זאת היא המשיכה להציג דגמי תצוגה מרשימים במהלך השנים ולספק שרותי עיצוב חיצוניים ליצרניות שנות. בשנים האחרונות ערכה כמה שיתופי פעולה עם יצרניות סיניות כמו הונגצ’י ו-Voyah, מה שהופך את האופציה הסינית לרכישה להגיונית למדי, אם וכאשר איטלדיזיין תעמוד על המדף.


כיום מעסיקה החברה כ-1,000 עובדים לא רק במטה הראשי הנמצא במונקאליירי, איטליה, אלא גם בשלוחות של הסדנה בארה”ב, אירופה ובסין. לאחרונה חזרה החברה לעצב דגמי קונספט ואף חשפה בתערוכת CES בשנה שעברה ולפני שנתיים דגם תצוגה ורסטילי מרהיב בשם קווינטסנזה, שגם מציג טכנולוגיה מתקדמת ומעניינת של מנוע חשמלי מובנה בתוך הגלגלים. במקביל מעצבת הסדנה מגוון רחב של מוצרים שונים, ממוצרי חשמל וריהוט לבית ועד אופניים, שעונים ומכונות קפה (אחרי הכל, הם איטלקים).

סדנת איטלדיזיין הוקמה בשנת 1968 על ידי ג’יורג’טו ג’וגארו הצעיר לאחר שהחל את דרכו בסטודיו העיצוב של ברטונה והמשיך לסדנת גיה. בדרכו העצמאית היה חתום ג’וג’ארו על לא מעט עיצובים אייקונים של דגמי תצוגה. אחרי שהיה חתום על העיצוב של מכוניות כמו מזראטי בורה, לוטוס אספרי ואפילו אלפא סוד, בסיס ג’וג’ארו את סטודיו העיצוב שלו כאשר קיבל הזדמנות מקבוצת פולקסווגן לעצב את דור המוצרים החדש שלה שכלל את הדור הראשון של דגמי הגולף, הפאסאט והשירוקו בשנים 1973-1974.

אאודי איטלדיזיין ג'יוג'רטו ג'וג'ארו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

פרארי רושמת ניצחון שלישי ברציפות בלה מאן

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

חד-פעמית לכביש הציבורי: פורשה 963 RSP

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

זאב זאב: פורד חושפת F150 בגרסת לובו ספורטיבית

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

נאמנה למקור? ההבדלים בין MG סייברסטר ל-MGA

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

צפו: שיאומי שוברת את שיא ההקפה למכוניות חשמליות בנורבורגרינג

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

לא רק כוח: שלושה דברים שאתם צריכים לדעת על מאזדה 3 2.5 טורבו

לא רק כוח: שלושה דברים שאתם צריכים לדעת על מאזדה 3 2.5 טורבו

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד