אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האופנוע של אסטון מרטין ובראף סופריור חוזר
ראשי » דו-גלגלי » האופנוע של אסטון מרטין ובראף סופריור חוזר

האופנוע של אסטון מרטין ובראף סופריור חוזר

3 שנים לאחר שהוצג אופנוע המסלול הסופר אקזוטי של בראף סופיריור ואסטון מרטין הוא חוזר במהדורה חדשה, חזקה וקיצונית עוד יותר מהמקור

אופיר דואק 21/11/2022 צלם: יצרן

בשנים האחרונות יצרניות רכב ואופנועים חוברות יחד לא מעט לפרוייקטים משותפים, ואחד הפרויקטים הייחודיים אליהם נחשפנו הוא זה המשותף לאסטון מרטין האריסטוקרטית ולבראף סופריור (Brough Superior).

את אסטון מרטין אין צורך להציג, היצרנית הבריטית שמתמחה מזה עשרות שנים בייצור מכוניות הספורט יוקרתיות והבחירה הראשונה של סוכן הוד מלכותה. בראף סופריור הייתה במקור יצרנית אופנועים ספורטיביים בבריטניה של ראשית המאה הקודמת ונודעה בעיקר בזכות מי שיצרה את האופנוע עליו נהרג לורנס איש ערב. כמו רוב יצרניות האופנועים מהאי גם בראף פשטה את הרגל ונעלמה בדפי ההיסטוריה, עד שחזרה לחיים באמצע העשור הקודם כיצרנית אקסקלוסיבית של אופנועים בעבודת יד, והעתיקה את מקומה לצרפת.

בשנת 2019 הוליד שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות את AMB 001 – אופנוע מסלול שנראה כמו חייזר ולא כמו אופנוע מרוצים שגרתי, שעשה שימוש במיטב המכלולים ויותר במהדורה מוגבלת של 100 יחידות בלבד. אחת מהן אף הגיעה לישראל.



דרכן של מהדורות מיוחדות שהן חד פעמיות, אבל מישהו בשתי היצרניות חשב שכדאי להחיות את שיתוף הפעולה ולהציג גרסה חדשה על בסיס ה-AMB 001 שתהיה חזקה, קיצונית וכמובן גם יקרה משמעותית מהמקור. ואם אפשר להציב אותה לצד אסטון מרטין ואלקירי האולטרה אקזוטית.

התוצאה הוצגה בתערוכת מילאנו האחרונה ונקראת AMB 001 Pro Track. העיצוב החיצוני נשמר אך ישנן תוספות של כנפונים אווירודינמיים בחזית ובצדי הפרינג והאופנוע הוא מעתה בצבעי המרוצים המסורתיים של אסטון מרטין, ירוק בשילוב צהוב, המעניקים למשטחי הגוף המפוסלים מסיבי פחמן מראה של הנוסע השמיני.



מנוע ה-V טווין בנפח 997 סמ”ק שודרג ומפיק כעת 225 כ”ס במקום רק 180 כ”ס באופנוע המקורי. דיאטה שכללה עוד קצת קרבון וכרסום במכלולי האלומיניום עזרו להשיל 5 ק”ג ממשקל האופנוע העומד כעת על 175 ק”ג יבשים המאפשרים יחס משקל הספק קיצוני של 1.28 כ”ס לק”ג.

רק 88 יחידות של גרסת ה-Pro Track יוצרו כאשר תג המחיר לא ידוע, אך אמור להיות גבוה משמעותית מ-95 אלף האירו שנדרשו עבור האופנוע המקורי. בכל מקרה לקוחות עשירים ומאושרים ראשונים יזכו להציב את AMB 001 המגניב בסלון (אתם לא חושבים שמישהו באמת מתכוון לרכב עליו במסלול, נכון?) ברבעון האחרון של 2023.

אסטון מרטין בראף סופריור תערוכת מילאנו 2022
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד