עידן הזהב של אופנועי הגרנד פרי הדו-פעימתיים הניבו לנו כמה יצירות דו-גלגליות יוצאות דופן שלצערנו כבר לא יחזרו. עם זאת, יש לכם סיכוי לשים את היד על רפליקות מרוצים דו-פעמיתיות שיוצרו בשנות ה-80 וה-90 כמו סדרת ה-RGV של סוזוקי או ה-RD של ימאהה שמסתובבות פה ושם ומחירן עולה עם השנים. אבל לפעמים, יש גם סיכוי לשים את היד על הדבר האמיתי אם יש לכם כיסים עמוקים אבל ממש עמוקים.
לאחרונה הוצע במכירה פומבית אופנוע שכזה. הונדה NSR500V משנת 1997 אחד מתוך 20 אופנועים מדגם זה שיצרה הונדה. מדובר באופנוע עם מספר השלדה הראשון שייוצר ומעולם לא שימש לרכיבה. הוא הוצג מספר פעמים באירועים ובמרוצים ומאז בילה את ימיו במשך 20 שנה בתוך ארגז סגור. במילים אחרות, אופנוע גרנד פרי חדש מהקופסה בן 28 שנים.
המכירה הפומבית התבצעה על ידי Iconic Motorcycle Auctions מקליפורניה, סוכנות שמתמחה במכירת אופנועים ישנים ונדירים כמו פרטי אספנות לחובבי ה-MotoGP (למשל בימים אלו מוצעת למכירה פומבית על ידם חליפת המרוצים של אנדראה יאנונה מעונת 2017). לאור הנתונים הללו של האופנוע ונדירותו, לא תתפלאו לשמוע שנמצא רוכש שהסכים לשלם עליו 250 אלף דולר ועוד 17.5 אלף דולר עמלה. מדובר כפי הידוע בסכום הגבוה ביותר ששולם עבור אופנוע יפני במכירה פומבית.
השיא הקודם הוחזק על ידי אופנוע MotoGP אחר, הונדה RC213V-S עליו שולם בשנת 2021 סכום של כ-215 אלף דולר. אגב, במקרה אופנוע NSR500V הועמד למכירה בשנה שעברה בבריטניה, אך היה מדובר באופנוע שעליו רכבו במרוצי מועדונים והוא החליף יחדים בפחות ממחצית ממחירו של האופנוע החד פעמי שלפניכם.
זה המקום לציין שלא מדובר באופנוע מהסוג עליו זכה מייק דוהאן האגדי באליפות באותה השנה. דוהאן ורוכבי הונדה הרשמיים רכבו על אופנוע הונדה NSR500 דו-פעימתי עם מנוע V4. הונדה NSR500V הוא אופנוע אחר אותו יצרה הונדה עם מנוע V2 דו-פעימתי במטרה להציע לקבוצות מרוצים אופנוע תחרותי, קל יותר לשליטה וחשוב לא פחות, זול בהרבה.
המנוע של הונדה NSR500V סיפק רק 135 כ”ס לעומת כ-185 כ”ס במפלצות של דוהאן, קריבליה ואוקאדה. מצד שני הוא לא היה נחות בהרבה בביצועיו הודות לעובדה ששקל רק כ-105 ק”ג, והצליח להוות תחרות ואף לקטוף פודיום ראשון במרוץ סוף העונה באוסטרליה. הונדה מכרה את האופנוע לקבוצות מרוצים פרטיות, אחת מהן הייתה קבוצת גרסיני שרק החלה את דרכה באליפות עם הרוכב הברזילאי אלכס בארוס. הונדה NSR500V זכה לעוד כמה הצלחות בשנים שלאחר מכן אך פיתוחו הופסק והאופנוע נגנז לקראת המעבר לעידן הארבע פעימתי באליפות בראשית שנות ה-2000.
בסרטון הבא תוכלו לראות עוד על האופנוע ומצבו המושלם כאשר הוצא מהארגז והוכן למכירה.