לאחר מספר הצהרות בשנתיים האחרונות, חשפה קאוואסאקי בשבוע שעבר את האופנוע הראשון שלה המצויד ביחידת הנעה היברידית. האופנוע החדש נקרא נינג’ה 7 Hybrid והוא הראשון בסדרה של דגמים בעלי הנעה אלטרנטיבית, חשמלית או חשמלית למחצה, אותם תוציא לשוק קאוואסאקי בשנים הקרובות. בכך מקדימה קאוואסאקי את תקנות זיהום האוויר העתידיות באירופה אשר ידרשו סיוע חשמלי ליחידות ההנעה באופנועים כדי להפחית את פליטות המזהמים וצריכת הדלק.
קאוואסאקי נינג’ה 7 ההיברידי מעוצב כאופנוע ספורט/טורינג המתאים לקו העיצוב העדכני של קאוואסקי, ללא “יציאות” עיצוביות עתידניות ומוגזמות. כך שלמעט הכיתובים על צידי הפרינג קשה לנחש שהוא מסתיר בתוכו יחידת הנעה לא שגרתית. המנוע של הנינג’ה 7 הוא טווין מקבילי בנפח 451 סמ”ק המספק 58 כ”ס, כאשר המנוע החשמלי הצמוד לו מספק 12 כ”ס צנועים יחסית, מה שמאפשר להפיק הספק משולב של 68.5 כ”ס.
המומנט המשולב עומד על 6.2 קג”מ שאולי לא נשמעים יוצאי דופן, אבל זמינים במלואם מ-2,800 סל”ד. זמינות הכוח המיידית שמאפשר המנוע החשמלי היא הקלף העיקרי של המערכת ההיברידית, כאשר לרשותו של הרוכב עומד מתג E-Boost המעניק לרוכב את מלוא הכוח של המנוע החשמלי בעת הצורך. בנוסף לאופנוע יש שני מצבי רכיבה: ספורט-הייבריד ואקו-הייבריד. כמו במכוניות היברידיות, גם בנינג’ה 7 ישנו מצב חשמלי מלא (EV) בו מאפשרת הסוללה תנועה באמצעות חשמל בלבד, אך מדובר בטווח מוגבל למדי (נתון רשמי לא פורסם) ותכונה שהיא שימושית בעיקר לתנועה במגרשי חניה ובמקומות בהם נדרשת תנועה שקטה.
הסוללה המזינה את המנוע החשמלי נטענת באמצעות מערכת טעינה רגרנטיבית המאחזרת את אנרגיית הבלימה. פונקציה נוספת שמאפשרת המערכת ההיברידית היא מערכת דימום מנוע בעמידה והתנעה מחדש עם סיבוב המצערת. וכדי לתפעל את כל האופרציה הזו בצורה חלקה ישנה גם מערכת העברת הילוכים אוטומטית עם אופציה להעברה ידנית באמצעות מתגים על הכידון.
עם כל שפע הטכנולוגיה הזו רושם הנינג’ה 7 נתון משקל לא קטן של 227 ק”ג, אך לדברי קאוואסאקי המערכת ההיברידית מאפשרת לו תאוצות ותגובת מצערת של אופנוע ליטר עם צריכת דלק של 25 ק”מ לליטר בממוצע, כשל אופנוע 250 סמ”ק. במילים אחרות: להאיץ כמו Z1000 עם צריכת דלק של קטנוע. וכמה יעלה כל החיסכון הזה? זה הנתון המעניין ביותר שקאוואסאקי טרם פרסמה.