מכוניות ואופנועים שהיו בבעלות מפורסמים זוכים תמיד לתשומת לב וביקוש על ידי אספנים, לאו דווקא מהתחום המוטורי, וככל שהמפורסם הוא בעל יחוס והשפעה תרבותית גדולה כך עולה הייחוס והערך של כלי הרכב שהיה בבעלותו. אופנוע ההארלי דיווידסון אשר לפניכם זוכה לרמת הייחוס אולי הגבוהה ביותר שניתן לבקש בעולם האספנות, כאשר הוא היה שייך לאלביס פרסלי – מלך הרוקנ’רול שגם היום עשרות שנים לאחר מותו יש לו מיליוני מעריצים ורבים שרבים מהם מוכנים לשלם המון כסף עבור כל מזכרת ממנו.
אלביס פרסלי היה חובב אופנועים מושבע, בעיקר אופנועי הארלי דיווידסון והוא החזיק בבעלותו ככל הידוע לפחות 12 אופנועי הארלי וגם נצפה ותועד רוכב עליהם מעת לעת. הדגם החביב עליו ממנו החזיק כמה יחידות היה FLH הידוע גם כ”אלקטרה גלייד”, דגם התיור היוקרתי של החברה באותם ימים בעל מנוע בנפח 1,200 סמ”ק וארבעה הילוכים. זהו גם האופנוע משנת 1976 המוצע כעת למכירה בבית המכירות MECUM בוינסקונסין.
מדובר באופנוע האחרון אותו רכש אלביס זמן קצר לפני מותו, כאשר לאופנוע מצורף מסמך הרישום המקורי של האופנוע בקליפורניה מתאריך ה-11 לאוגוסט 1976 בחתימתו של פרסלי והוא עדין נושא את לוחית הרישוי המקורית. אלביס כידוע נפטר בקיץ 1977 כך שהאופנוע לא ממש היה בשימוש. למעשה היום רשומים על מד האוץ שלו 1,261 מייל בלבד (כ-2,000 ק”מ) מה שהופך אותו גם ללא היחוס לחתיכת פנינה נדירה לאספנים, בפרט בהתחשב בעובדה שהוא אחד מתוך 750 כלים בלבד שיוצרו במפרט הזה. זמן קצר לאחר מותו של אלביס האופנוע נמכר לבעל בית מלון שהציג אותו כאטרקציה לתיירים, ובשנת 1983 נמכר למוזיאון בדרום דקוטה שם אוכסן במשך 36 שנה, עד שנמכר בשנת 2019 לאספן במחיר של כ-800 אלף דולר.
כעת האופנוע הנדיר עומד שוב למכירה באירוע שיערך בעוד מספר ימים והוא צפוי להימכר במחיר גבוה עוד יותר. רק לשם השוואה, הארלי דיווידסון FLH מאותה תקופה במצב מושלם ללא היחוס המדובר מוערך רק בכ-20 אלף דולר. אגב, גם כשיעבור לבעלים החדש הסיכויים לראות אותו נע על כביש ציבורי יהיו קלושים ולא רק מחשש לשלמות האופנוע. כדי שניתן יהיה לרשום את האופנוע באופן חוקי לתנועה הוא יאלץ לוותר על לוחית הרישוי ELVIS עם הרישוי המקורי מקליפורניה, מה שיגרום לערכו לצלול באופן מיידי בעשרות אחוזים.
