לא מעט רוכבים יכולים להישבע שבינם לבין האופנוע שלהם יש קשר מיוחד, והם יוכלו לזהות אותו גם באמצע הלילה. כעת אפשר לטעון שהקשר הזה הוא כבר לא חד צדדי, ובקרוב גם האופנוע שלכם יוכל לזהות אתכם באמצע הלילה. לפחות כל עוד הוא מתוצרת ב.מ.וו.
יצרנית האופנועים הבווארית חושפת בימים אלו טכנולוגיית זיהוי פנים חדשה הבשלה ליצור סדרתי, הצפויה להגיע בשנים הקרובות לדגמי האופנועים של החברה. הטכנולוגיה החדשה מכונה iFace ופותחה בשיתוף פעולה עם המכון לרפואת עיניים באוניברסיטת מינכן, כשלטענת ב.מ.וו היא פותחת עידן חדש של אפשרויות בסיוע לרוכב והגנה על האופנוע.
טכנולוגיית זיהוי הפנים אותה חושפת ב.מ.וו מתבססת על סורק אינפרא אדום המשולב בתוך במסך ה-TFT המשמש כלוח מחוונים, שהוא בעל יכולת לזיהוי תווי הפנים וגם את רשתית העין. זיהוי פני הרוכב יאפשר לב.מ.וו להציע פונקציה משודרגת של הנעה ללא מפתח כמו גם גישה לפונקציות והגדרות מסוימות שיהיו זמינות רק לבעל האופנוע. בנוסף, במידה של זיהוי של רוכב שאינו מוגדר כבעל האופנוע בעת נסיון גניבה תוכל המערכת להודיע למרכז eCall של ב.מ.וו אליו מקושר האופנוע כדי שהרוכב והמשטרה יקבלו הודעה על ניסיון הגניבה.
ב.מ.וו עדין לא מדברת על כך, אבל על סמך יישומים דומים מתעשיית הרכב והאוטו-טק, ניתן יהיה ליישם בעתיד בעת זיהוי של ניסיון פריצה גם מניעת הנעה ונעילה של האופנוע מרחוק – וכאן כבר מדובר על קפיצת דרך משמעותית בהגנה מפני גניבות. בנוסף, כיוון שהמערכת יכולה לזהות את קרנית העיין גם דרך הקסדה, הדבר יכול לשמש כבסיס למערכת ניטור עייפות הנהג והתרעה על הסטת מבט מהכביש – פונקציות שכבר קיימות כים בלא מעט מכוניות.
כרגע לא ברור מתי ובאילו אופנועי ב.מ.וו תותקן מערכת iFace, אבל הצפי הוא שהיא תותקן בדגמים החדשים של החברה לפחות באירופה ממש בקרוב.