באופן לא מקרי, בדיוק כשכבר מתחילים להריח את האביב שהוא הזמן הטוב ביותר להפשיל את הגג במכוניות הנכונות, חושפת פרארי את גרסת הספיידר נטולת הגג של הרומא. פרארי רומא הוצגה לפני כשנתיים כמעין אחות סגורה ומעט גדולה יותר לפורטופינו M, המגיעה רק בתצורת רודסטר עם גג קשיח מתקפל. למרות שהפורטופינו עדיין מיוצרת כדגם הבסיסי במשפחת פרארי, יתכן מאד שבעקבות הצגת רומא ספיידר יגיע זמנה של הפורטופינו שהוצגה אי שם ב-2017 לצאת לגמלאות.
לעומת הפורטופינו ,פרארי רומא ספיידר קיבלה גג בד מתקפל אלגנטי וכמותה מגיעה בתצורת 2+2 עם צמד מושבים סמלי מאחור, אם כי הם מעט יותר שימושיים והגיוניים בצורתם – פועל יוצא של המקום המועט יותר שתופס גג הבד לעומת הגג הקשיח. לדברי פרארי הגג ניתן לקיפול תוך 13.5 שניות גם בנסיעה במהירות של עד 60 קמ”ש, כאשר עם הפשלתו ניתן לשלוף גם מגן רוח חשמלי לשיפור ההגנה ממשבי רוח מאחור.
השוני העיצובי המשמעותי הוא כמובן בחלקה האחורי של המכונית. מכסה תא מטען מקומר ותפוח המשתלב עם קו המתניים המעוקל שנועד לאכלס תחתיו את הגג המתקפל, כשצמד תפיחות קטן הממשיך את קו משענות הראש של המושבים האחוריים. לטעמנו מדובר באחד מהדגמים היפים ביותר של פרארי בשנים האחרונות, בעיקר בזכות היעדר תוספות אווירודינמיות מוגזמות ואזכור מסויים לדגמים כמו 360 ספיידר מתחילת המילניום.
מתחת למכסה המנוע מלפנים אין שינוי מהותי, וזה דווקא טוב. מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר ממשיך את דרכו ללא עזרה חשמלית כלשהי. ההספק נותר 620 כ”ס בריאים המתקבלים ב-7,500 סל”ד ומומנט של 77.5 קג”מ הזמינים בין 3,000 ל-5,750 סל”ד. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונת יחסי העברה נותרה אף היא ללא שינוי. עם הנתונים הללו אין בעיה לגרסת הספיידר להתמודד עם תוספת של 84 ק”ג למשקל העצמי ביחס לגרסת הקופה, כשהיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות ול-200 קמ”ש ב-9.7 שניות כאשר המהירות המרבית המוצהרת היא 320 קמ”ש.
למרות תוספת המשקל הקלה עקב חיזוקי המרכב, חולקת המשקל נותרה כמעט מאוזנת לגמרי עם יחס של 48:52 לטובת הציר הקדמי. ספויילר אחורי אקטיבי חדש בעל שלוש זוויות שונות של עד 150 מעלות דואג לכוח הצמדה משופר על חלקה האחורי של רומא ספיידר כדי להגביר את האחיזה, ויכול להגיע לתוספת של 95 ק”ג במהירות של 250 קמ”ש. חמישה מצבי נהיגה שונים ושפע מערכות בקרת אחיזה אמורות להעניק לרומא ספיידר יכולות גבוהות בכנדרש מפרארי גם על המסלול ולא רק על הטיילת. פרארי רומא ספיידר צפויה להיות זמינה בסוכנויות פרארי (גם בישראל) כבר בחודשים הקרובים, אך תג המחיר הרשמי טרם פורסם.