מרוצי הדראג הפכו בשנים האחרונות לענף הספורט המוטורי המצליח בישראל, כאשר כל מרוץ מצליח לסחוף אחריו אלפי צופים שמגיעים לצפות ברכבים המשופרים והחזקים ביותר בארץ הקודש. אחד האירועים הבולטים בליגת מרוצי הדראג Race Masters הוא המרוץ הנערך בחג הפסח בדימונה, וכך היה גם השנה כאשר המוני בית ישראל נהרו אל המדבר.
המרוץ בדימונה חתם את עונת 22/23 של אליפות מרוצי הדראג בישראל, ולקחו בו חלק כמעט 100 נהגים כולל מתחרים אורחים מחו”ל שהתחלקו לשלוש קטגוריות שונות בשתי דרגות בכל קטגוריה, בהתאם לתקנות ה-ANDRA (התאחדות הדראג האוסטרלית). המרוץ עמד בציפיות וסיפק שפע של אקשן, תימרות עשן וגם שיאים שנשברו. השיא המשמעותי ביותר שנשבר הוא השיא הישראלי לרבע מייל, אשר נקבע על ידי ניסאן GT-R ״הקפריסאית״ שנתמכה ע״י Insanity Racing ו- T1 מטקסס בעלת למעלה מ-2,000 כ”ס.
את השיא קבע נאסים מסארווה שרשם זמן ברמה עולמית של 8.2 שניות עם מהירות מרבית של 291 קמ”ש בקו הסיום. אגב, אותה GT-R משופרת הפסידה בחצי הגמר לגולף MK2 יוצאת הדופן של עוז עבודי, מה שמראה שכוח הוא לא הכל במשחק הזה וגם לנהג יש חשיבות גדולה לא פחות.
הפיטס הצבעוני כלל מתחרים מוכרים וגם חדשי. רמת ההשקעה וכלי הרכב המשתתפים הולכת ועולה כאשר ניתן היה לצפות בין שלל דגמי הקופרה גולף ו-GTR גם מקלארן, מרצדס AMG GT וכמובן שלל אמריקאיות בעלות מנועי V8, כשבקטגוריה הפתוחה הופיעה אפילו פיאט אונו שהושתל בה מנוע VR6 משופר בכבדות ומערכת הנעה כפולה.
לצד המרוצים עצמם נערך גם הפנינג מוטורי שכלל תצוגת רכבי ספורט קלאסיים משנות ה-90, מופע דריפטים ומופעי ברנאאוט בהם לקחו חלק שתי קאדילאק בלאקוינג שהגיעו בחסות היבואן.
תוצאות המרוץ(*):
הנעה קדמית קטגוריית ‘סטריט’ –
מקום ראשון – עבד אעידה, סיאט לאון קופרה (194 קמ”ש, 12.01 שניות)
מקום שני – אביחי צברי, סיאט לאון קופרה (185 קמ”ש, 12.15 שניות)
הנעה קדמית קטגוריית ‘פרו’ –
מקום ראשון – חוסאם חטיב, סיאט לאון קופרה (206 קמ”ש, 11.72 שניות)
מקום שני – רמי דעאס, סקודה אוקטביה (216 קמ”ש 11.66 שניות)
מקום שלישי – שאדי מאזרייב, סיאט לאון קופרה (215 קמ”ש, 12.28 שניות)
הנעה אחורית קטגוריית ‘סטריט’ –
מקום ראשון – אדיר סרור, שברולט קורבט (191 קמ”ש, 11.64 שניות)
מקום שני – ליאור נתנוב, פורד מוסטאנג (191 קמ”ש, 11.66 שניות)
מקום שלישי – חמאדה עתמנא, שברולט קורבט (196 קמ”ש, 11.51 שניות)
הנעה אחורית קטגוריית ‘פרו’ –
מקום ראשון – רז טוויטו, פורד מוסטאנג (221 קמ”ש, 10.89 שניות)
מקום שני – מיקי טל, מקלארן 720 (210 קמ”ש, 10.50 שניות)
מקום שלישי – חוסני אבו חיט, ב.מ.וו M4, (218 קמ”ש, 10.80 שניות)
הנעה כפולה קטגוריית ‘סטריט’ –
מקום ראשון – עומר נרקיס, אודי RS3 (205 קמ”ש, 10.87 שניות)
מקום שני – אוסמא דר אלגיד, ניסאן GTR (206 קמ”ש, 10.76 שניות)
מקום שלישי – סהר שושן, סיאט לאון (208 קמ”ש, 10.92 שניות)
הנעה כפולה קטגוריית ‘פרו’ –
מקום ראשון – עבודי עטיה, אודי RS3 (262 קמ”ש, 8.79 שניות)
מקום שני – עוז עבודי, פולקסווגן גולף דור II (276 קמ”ש, 8.74 שניות)
מקום שלישי – מוסטפא חטיב, אודי RS3 (239 קמ”ש, 9.40 שניות)
(*) המהירויות והזמנים המוצגים עבור כל מתחרה מייצגים את התוצאה הטובה ביותר שנרשמה עבורו במהלך ימי המרוץ ולא בהכרח את תוצאת מרוץ הגמר