השעה תשע בבוקר ביום שישי. מאות אנשים מחכים בתור לכניסה למתחם בחום של 40 מעלות לאחר שהשכימו ונסעו עד לדימונה. בדיוק ברגע שבו היה ברור שהסבלנות מתחילה לפקוע, אני שומע נער אומר לחברו “זה מה שיפה, כולם פה למטרה אחת”. וואלה צודק הבחור, כולנו פה למטרה אחת ברורה- גז, והרבה ממנו.
האירוע, שנערך כאמור במנחת דימונה, החל למעשה כבר ביום חמישי כששבעים כלי רכב משופרים נפגשו למקצה אימונים ומיד אחריו למוקדמות הדירוג למירוץ. על פניו החוקים פשוטים- יש לך 1/4 מייל (כ- 402 מטרים) וכל מה שעליך לעשות הוא להאיץ לאורכם בזמן הקצר ביותר.
העניינים מתחילים להסתבך כשנכנסת תקנת בטיחות שלא מאפשרת לרכבים לעבור את אותם 402 מטרים בפחות מעשר שניות ופוסלת אותם מיידית מהמירוץ. כך למשל עינב טמיר, עם הפורשה 911 שקבע זמן מדהים של 9.965 שניות, מצא את עצמו צופה במירוץ מעמדת הפיטס ולא מעבר ללוח השעונים כמתוכנן.
חוזרים ליום המירוץ, כ- 1500 צופים איישו את הטריבונות. הכסאות שימשו בעיקר ליופי, שכן בכל סבב האנדרנלין לא איפשר לנו לשבת וזה לא משנה שיש לוח ענק שעליו מופיעות התוצאות- כולם קמים פה אחד כשהמכוניות חולפות על פנינו במהירות מסחררת על מנת לראות מי יהיה הראשון שיחצה את קו הסיום. אפילו העיכובים שנוצרו בעקבות תקלות במספר רכבים במסלול, לא השפיעו תודות לקריינות של הצמד חמד בני ודורון, אושיות הדראג.
לסיכום, אין ספק כי הספורט המוטורי בארץ מתפתח וצובר תאוצה. לראות רכבים ששוברים את מחסום העשר שניות ולדעת שהם נבנו כאן בארץ שלנו, זה דבר מדהים. חזון אחרית הימים אפילו. כולנו תקווה שהספורט ימשיך לגדול ולהתפתח.
תוצאות המרוץ
הנעה אחורית:
מקום ראשון: מתחרה מספר 25 – אלי אלבג – פורש GT2RS בזמן של 10.631
מקום שני : מתחרה מספר 20 – משה זלצברג – דודג׳ דארט בזמן של 11.498
מקום שלישי: מתחרה מספר 41 – עלא עתמנה – BMW E30 בזמן של 11.332
הנעה כפולה:
מקום ראשון: מתחרה מספר 1 – דורון שימשי – גולף R בזמן של 10.281
מקום שני : מתחרה מספר 50 – ערן גומר – ניסן GTR בזמן של 10.632
מקום שלישי: מתחרה מספר 30 – רומן שובל – ניסן GTR בזמן של 10.524
הנעה קדמית:
מקום ראשון: מתחרה מספר 52 – יגל בולק – סיאט לאון בזמן של 11.786
מקום שני : מתחרה מספר 32 – דור ברדה – גולף VR6 בזמן של 11.839
מקום שלישי: מתחרה מספר 37 – דני פיסטינר – גולף GTI בזמן של 11.662