בסוף השבוע קיימה דוקאטי את אירועי “שבוע דוקאטי 2024” ולצד מפגשי הרוכבים, מרוץ אלוף האלופים, ציון ה-30 ל-916 האגדי ושלל הפעילויות, ניצלה החברה את ההזדמנות כדי לחשוף את הדור החדש של אופנוע הסופרבייק שלה. מדובר בדור השני של פאניגאלה V4 אשר החליף בשנת 2018 את ה-1299 המצליח וסימל את המעבר של דוקאטי למנוע מרובע צילינדרים בדגם הספורטיבי הבכיר שלה, כשאת תצורת ה-V טווין המסורתית נשמרה עבור פאניגאלה V2 המעט צנוע יותר.
כאופנוע הספורטיבי הבכיר של החברה, לא תתפלאו שבדוקאטי הרעיפו עליו את מיטב הטכנולוגיה העדכנית שלו בהשראת אופנוע ה-MotoGP המצליח שלהם (גם הוא כידוע עם מנוע V4). הדבר בא לידי ביטוי קודם כל בעיצוב שמצד אחד שומר על הקווים המוכרים של הפאניגאלה אך בפרשנות מעודנת ואלגנטית יותר, עם קריצה ל-916 הקלאסי אותה ניתן למצוא ביחידות התאורה הרוחביות בחזית.
מצד שני ניתן הדגש על אווירודינמיות, כאשר הפרינג החדש הוא בעל התנגדות נמוכה יותר ב-4% כשאי אפשר לפספס את הכנפונים המוגדלים והכפולים בחזית שנראה כאילו הושאלו מהאופנוע של פקו בנאיה. גם הקוקפיט עבר שינוי עם מסך חדש ואפשרות לפריסת תצוגה בסגנון אופנוע ה-MotoGP של דוקאטי במצב מסלול, עם מד הקפות מפוצל ואפשרות סינכרון למערכת מדידת הזמנים כדי שתראה את התוצאות במקטעי המסלול השונים.
מנוע הדזמוסדיצ’י סטרדאלה נותר בנפח 1,103 סמ”ק וזכה לשיפורים בסעפת היניקה המשתנה וגלי זיזים בעלי פרופיל שונה וחם יותר. האלטרנטור ומשאבת השמן החדשים הגיעו מהפאניגאלה V4R האקזוטי ומערכת ניהול המנוע עודכנה. למרות הצורך לעמוד בתקינת יורו 5+ ההספק שודרג קלות ועומד על 216 כ”ס ב-13,500 סל”ד, כשבתצורת מסלול עם מערכת פליטה של אקרפוביק מגיע ההספק המרבי ל-228 כ”ס. המומנט המרבי דווקא ירד מ-12.6 ל-12.3 קג”מ והוא מתקבל כעת ב-11,250 סל”ד גבוהים מה-9,500 סל”ד שבדור הקודם.
השלדה עברה שורת עדכונים ושיפורים, כאשר השינוי הבולט הוא נטישת הזרוע האחורית החד צידית והיפייפיה שהייתה מסימני ההיכר של אופנועי הסופרבייק מבולוניה. מעתה ישנה בפאניגאלה זרוע דו-צידית חדשה במבנה הכולל חלל מרכזי בכל צד כדי לשמור על משקל נמוך. הזרוע החדשה משיגה שיפור של 37% בקשיחות. חלקה הקדמי של השלדה הוקשח גם כן והוא קל בכ-0.7 ק”ג מבעבר. חישוק אחורי מחושל חוסך עוד 2.7 ק”ג וסך הכל עומד משקלו היבש של דוקאטי פאניגאלה V4 החדש על 191 ק”ג.
המפרט של דוקאטי פאניגאלה V4 כולל שילוב בין מזלג קדמי BPF מתוצרת Showa ובולם אחורי מתוצרת סאקס, שניהם בעלי אפשרות כיוונון מלאה ומשכך היגוי מתורת סאקס כסטנדרט. מערכת הבלימה המשולבת מתוצרת ברמבו כוללת צמד דיסקים בקוטר 330 מ”מ מלפנים עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות, כשמאחור ישנו דיסק בקוטר 245 מ”מ וקאליפר בעל שתי בוכנות. חבילת האלקטרוניקה היא מהמקיפות ביותר שיש בתעשייה וכוללת קוויקשיפטר דו-כיווני, מערכת ABS הפועלת בהטיה, מערכת בקרת משיכה, בקרת החלקה, בקרת וילי ובלימת מנוע בעל מספר מצבי פעולה שונים וניתנים לכיול אישי או בהתאם למצבי הרכיבה הנבחרים.
כמו תמיד, גם בגרסת ה-S של הפאניגאלה V4 החדש מערכת מתלים משודרגת מתוצרת אוהלניס המשלבת מזלג NPX30 ובולם אחורי TTX36 אליהם מצטרף גם משכך היגוי של החברה. כל השלושה הם בעלי שליטה אלקטרונית על מאפייני הכיול בהתאם לבחירת הרוכב או בהתאם למצב הרכיבה.
בגרסת ה-S מיכל דלק מאלומיניום, מצבר ליתיום וחישוקי אלומיניום מחושלים העוזרים להשיל 4 ק”ג ולהעמיד את המשקל היבש ללא דלק על 187 ק”ג.
דוקאטי פאניגאלה V4 החדש אמור להגיע לסוכנויות באירופה במהלך חודש ספטמבר הקרוב ,שזה אומר שבישראל אנחנו צפויים לראותו בתחילת 2025.