אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שדרוג השושלת: דוקאטי פאניגאלה V4 החדש נחשף
ראשי » דו-גלגלי » שדרוג השושלת: דוקאטי פאניגאלה V4 החדש נחשף
דוקאטי פאניגאלה V4

שדרוג השושלת: דוקאטי פאניגאלה V4 החדש נחשף

אופנוע הסופרבייק הבכיר של דוקאטי זוכה לדור חדש עם ויתור על הזרוע החד צידית המסורתית, פחות משקל ויותר אווירודינמיות

אופיר דואק 27/07/2024 צלם: יצרן

בסוף השבוע קיימה דוקאטי את אירועי “שבוע דוקאטי 2024” ולצד מפגשי הרוכבים, מרוץ אלוף האלופים, ציון ה-30 ל-916 האגדי ושלל הפעילויות, ניצלה החברה את ההזדמנות כדי לחשוף את הדור החדש של אופנוע הסופרבייק שלה. מדובר בדור השני של פאניגאלה V4 אשר החליף בשנת 2018 את ה-1299 המצליח וסימל את המעבר של דוקאטי למנוע מרובע צילינדרים בדגם הספורטיבי הבכיר שלה, כשאת תצורת ה-V טווין  המסורתית נשמרה עבור פאניגאלה V2 המעט צנוע יותר.

כאופנוע הספורטיבי הבכיר של החברה, לא תתפלאו שבדוקאטי הרעיפו עליו את מיטב הטכנולוגיה העדכנית שלו בהשראת אופנוע ה-MotoGP המצליח שלהם (גם הוא כידוע עם מנוע V4). הדבר בא לידי ביטוי קודם כל בעיצוב שמצד אחד שומר על הקווים המוכרים של הפאניגאלה אך בפרשנות מעודנת ואלגנטית יותר, עם קריצה ל-916 הקלאסי אותה ניתן למצוא ביחידות התאורה הרוחביות בחזית.

מצד שני ניתן הדגש על אווירודינמיות, כאשר הפרינג החדש הוא בעל התנגדות נמוכה יותר ב-4% כשאי אפשר לפספס את הכנפונים המוגדלים והכפולים בחזית שנראה כאילו הושאלו מהאופנוע של פקו בנאיה. גם הקוקפיט עבר שינוי עם מסך חדש ואפשרות לפריסת תצוגה בסגנון אופנוע ה-MotoGP של דוקאטי במצב מסלול, עם מד הקפות מפוצל ואפשרות סינכרון למערכת מדידת הזמנים כדי שתראה את התוצאות במקטעי המסלול השונים.


 

מנוע הדזמוסדיצ’י סטרדאלה נותר בנפח 1,103 סמ”ק וזכה לשיפורים בסעפת היניקה המשתנה וגלי זיזים בעלי פרופיל שונה וחם יותר. האלטרנטור ומשאבת השמן החדשים הגיעו מהפאניגאלה V4R האקזוטי ומערכת ניהול המנוע עודכנה. למרות הצורך לעמוד בתקינת יורו 5+ ההספק שודרג קלות ועומד על 216 כ”ס ב-13,500 סל”ד, כשבתצורת מסלול עם מערכת פליטה של אקרפוביק מגיע ההספק המרבי ל-228 כ”ס. המומנט המרבי דווקא ירד מ-12.6 ל-12.3 קג”מ והוא מתקבל כעת ב-11,250 סל”ד גבוהים מה-9,500 סל”ד שבדור הקודם.

השלדה עברה שורת עדכונים ושיפורים, כאשר השינוי הבולט הוא נטישת הזרוע האחורית החד צידית והיפייפיה שהייתה מסימני ההיכר של אופנועי הסופרבייק מבולוניה. מעתה ישנה בפאניגאלה זרוע דו-צידית חדשה במבנה הכולל חלל מרכזי בכל צד כדי לשמור על משקל נמוך. הזרוע החדשה משיגה שיפור של 37% בקשיחות. חלקה הקדמי של השלדה הוקשח גם כן והוא קל בכ-0.7 ק”ג מבעבר. חישוק אחורי מחושל חוסך עוד 2.7 ק”ג וסך הכל עומד משקלו היבש של דוקאטי פאניגאלה V4 החדש על 191 ק”ג.

המפרט של דוקאטי פאניגאלה V4 כולל שילוב בין מזלג קדמי BPF מתוצרת Showa ובולם אחורי מתוצרת סאקס, שניהם בעלי אפשרות כיוונון מלאה ומשכך היגוי מתורת סאקס כסטנדרט. מערכת הבלימה המשולבת מתוצרת ברמבו כוללת צמד דיסקים בקוטר 330 מ”מ מלפנים עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות, כשמאחור ישנו דיסק בקוטר 245 מ”מ וקאליפר בעל שתי בוכנות. חבילת האלקטרוניקה היא מהמקיפות ביותר שיש בתעשייה וכוללת קוויקשיפטר דו-כיווני, מערכת ABS הפועלת בהטיה, מערכת בקרת משיכה, בקרת החלקה, בקרת וילי ובלימת מנוע בעל מספר מצבי פעולה שונים וניתנים לכיול אישי או בהתאם למצבי הרכיבה הנבחרים.

כמו תמיד, גם בגרסת ה-S של הפאניגאלה V4 החדש מערכת מתלים משודרגת מתוצרת אוהלניס המשלבת מזלג NPX30 ובולם אחורי TTX36 אליהם מצטרף גם משכך היגוי של החברה. כל השלושה הם בעלי שליטה אלקטרונית על מאפייני הכיול בהתאם לבחירת הרוכב או בהתאם למצב הרכיבה.
בגרסת ה-S מיכל דלק מאלומיניום, מצבר ליתיום וחישוקי אלומיניום מחושלים העוזרים להשיל 4 ק”ג ולהעמיד את המשקל היבש ללא דלק על 187 ק”ג.

דוקאטי פאניגאלה V4 החדש אמור להגיע לסוכנויות באירופה במהלך חודש ספטמבר הקרוב ,שזה אומר שבישראל אנחנו צפויים לראותו בתחילת 2025.

Ducati Panigale V4 2025 09Ducati Panigale V4 2025 09Preview
Ducati Panigale V4 2025 07Ducati Panigale V4 2025 07Preview
Ducati Panigale V4 2025 08Ducati Panigale V4 2025 08Preview
Ducati Panigale V4 2025 01Ducati Panigale V4 2025 01Preview
Ducati Panigale V4 2025 02Ducati Panigale V4 2025 02Preview
Ducati Panigale V4 2025 03Ducati Panigale V4 2025 03Preview
דוקאטי פאניגאלה V4דוקאטי פאניגאלה V4Preview
Ducati Panigale V4 2025 05Ducati Panigale V4 2025 05Preview
Ducati Panigale V4 2025 06Ducati Panigale V4 2025 06Preview

דוקאטי דוקאטי פאניגאלה דוקאטי פאניגאלה V4 פאניגאלה V4 פאניגאלה V4S
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד