דוקאטי סטריטפייטר V4 נחשף באופן רשמי עם פרטים מעוררים למדי. מעבר על תיק העיתונות מעלה תחושה שלא מדובר באופנוע, אלא במצב נפשי. זה בערך גלגול של הסופרבייק הכי מרשים בסביבה, פחות פיירינג, פלוס כידון גבוה ורחב יותר. נכון כבר שמעת על המתכון הזה בעבר, אבל האינטרפטציה העדכנית של דוקאטי נראית כמי ששוברת את המוסכמות בז’אנר.
מספיק לצרף את נתוני ההספק והמומנט (208 כ”ס, 12.5 קג”מ) ולחבר אותם לנתון המשקל הרשמי (178 ק”ג בגרסת S) בשביל לקבל את התמונה. כואב הצוואר רק מלחשוב על זה. אפשר לציין את מעטפת האלקטרוניקה המתקדמת ביותר שיש לדוקאטי להציע וגם את לוח השעונים שהגיע מהפאניגלה. אפשר לדמיין איך קצת יותר ריפוד וגובה למושב, רגליות שנותנות קצת פחות כיפוף לברכיים וכידון רחב וגבוה יותר בידיים, יתרמו לתנוחה, לשליטה ולמשחקיות.
וזה לא ממש הכל, כי בדוקאטי מספרים שאפשר להקצין את הנוסחה הזו בקלות, עם תוספת מערכת פליטה של אקרפוביץ’. ואז דוקאטי סטריטפייטר V4 מפיק 220 כ”ס, 13.2 קג”מ והמשקל יורד ל-172 ק”ג. יש עוד אופנוע סדרתי עם יחס הספק/משקל כזה?! בדוקאטי חוזרים ומציינים כי כל פינה וחלק באופנוע הזה, שואבים ידע והשראה מהניסיון שלהם בעולם המירוצים, זה כולל את הדור האחרון של בקרת המשיכה שלהם מכאן ואת הכנפונים מלפנים. פרט טריוויה מעניין – אלו אמורים לספק 28 ק”ג של הצמדה במהירות של 270 קמ”ש.
למי ששכח, הסם הפסיכוטי האדום הזה, יכול להיקרא “מייצר אלמנות” , עוד לפני שנמכר אחד כזה לכביש הציבורי. אבטיפוס של דוקאטי סטריטפייטר V4 עלה לכותרות במירוץ הפייקס-פיק האחרון. קארלין דאן סיים עליו את חייו בדרך לשבור את השיא, כשאיבד אותו ממש פנייה לפני סיום הטיפוס. בגלל התאונה הזו, ד”א, לא יתחרו אופנועים עד להודעה חדשה בפייקס-פיק. כל אלו, הופכים את האופנוע הזה לאחד הכלים המסקרנים והמלהיבים של השנה.