דוקאטי סטריטפייטר אומנם משתייך לקטגוריית הנייקד אבל מתהדר במנוע בתצורת V4 בנפח 1,103 סמ”ק המפיק 208(!!!) כ”ס ב-12,750 סל”ד ו-12.5 קג”מ ב-11,500 סל”ד על משקל זעום של 178 ק”ג. לא מספיק? עוד ניתן לשדרג את המספרים והיכולת עם חבילת מרוצים…
למעשה מדובר בפאניגאלה V4 מופשט פלסטיקה שעבר התאמות ארגונומיה דוגמת כידון רגיל ורחב במקום קליפאונים, מושב בגובה 84.5 ס”מ, כנפונים לטובת שיפור ההצמדה במהירויות קצה, הרגליות מאפשרות תנוחת רכיבה קצת יותר ניטרלית, ישנם שינויים ביחסי העברה וכמובן שלל מערכות אלקטרוניקה.
וזה באמת שלל עם כל הטוב שיש להציע: מסך תצוגה TFT בגודל חמישה אינץ’, מצערת אל-חוט, ABS בהטיה, בקרת אחיזה, בקרת החלקה, בקרת ווילי, בקרת זינוק, קוויק-שיפטר להעלאת והורדת הילוכים, בקרת בלימת מנוע ומתלים אלקטרוניים. כל הבקרות ניתנות להתאמה על-פי העדפה אישית לצד שלושה מצבי רכיבה מובנים- סטריט, ספורט ומירוץ.
הסטריטפייטר V4 מצויד כסטוק בחזית הכוללת מזלג קדמי BPF הפוך מבית SHOWA בקוטר 43 מ”מ שמציע כיוון מלא לעומס קפיץ, שיכוך והחזרה. משכך היגוי של Sachs ודיסק בלימה בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים מונובלוק רדיאליים בעלי ארבע בוכנות. מאחור ישנו בולם יחיד מבית Sachs בעל יכולת כיוון מלאה ודיסק בלימה בקוטר 245 מ”מ. את חבילת ההתנהגות משלימים צמיגי פירלי דיאבלו רוסו 2 שאמור לשלב בין יכולות ספורטיביות לכושר פעולה יומיומי.
לסטריטפייטר ישנה גם גרסת S המשודרגת במתלי אוהלינס NIX-30 מקדימה ו-TTX36 מאחור וגם משכך היגוי אוהלינס שמופעלים ע”י בקרה ממוחשבת. הגלגלים קלי משקל ועשויים אלומיניום מחושל. בליגל, יבואני דוקאטי לישראל מציינים שבהתקנת מערכת פליטה למירוצים מתוצרת אקרופוביץ’ עולה תפוקת ה’סטריט’ ל-220 כ”ס ו-13.2 קג”מ. נאה, בלשון המעטה.
מחירו של הדוקאטי סטריטפייטר V4 החדש הוא 145,000 שקלים וכעת הוא מוצע במחיר השקה מיוחד של 137,900 שקלים. עבור גרסת ה-S תשלמו 169,103 שקלים וכעת במחיר השקה 161,000 שקלים.