דוקאטי סופרספורט או SS, כמה זמן לא שמעתם את זה? כן, דוקאטי מנערת את האבק מעל השם הוותיק שלה ועומדת להציג אופנוע הנושא את השם הזה. היא גם שולחת עכשיו טיזר ווידאו רישמי בכדי לרמוז איך האופנוע הזה נראה ומה הוא אמור לעשות – למרות שמי שהיה בחגיגות שבוע דוקאטי השנה כבר יכל לראות אותו.
דוקאטי סופרספורט שיוצג השבוע ייקרא למעשה דוקאטי 939 סופרספורט ואמור להציע יכולות ספורטיביות עם נוחות והגיון בשימוש יום-יומי לפי דוקאטי. מבט בפיירינג המלא, במושב המדורג במתינות ובקליפ-אונים הגבוהים יחסית מאידך – די מספר את כל הסיפור של האופנוע הזה.
המנוע, כפי שמרמז המספר 939, מבוסס על הטסטה-סטרטה של ההיפרמוטרד אבל דוקאטי מספרים שלמעלה מ-80 אחוז מהחלקים בתוכו חדשים במטרה להתאים אותו לייעוד החדש. ככל הנראה מדובר בשינויים לטובת פעולה חלקה ונעימה יותר. ההספק אמור לעמוד סביב ה-110 כ”ס.
הסופרספורט יוצג בשני דגמים, רגיל ו-S, שנבדלים זה מזה במיתלי אוהלינס לדגם הבכיר. כמובן שנמצא בסופרספורט את מערכת בקרת המשיכה של דוקאטי (עם שמונה מצבים), ABS ובחירה בין שלושה מצבי רכיבה. מעט הפרטים הידועים מדברים על שלדה הלקוחה מהמונסטר, זרועה אחורית חד-צידית, מיתלים מתכווננים במלואם – גם בגרסת הבסיס ומיצוב מבחינת ביצועים ומחיר מתחת לפאניגלה הקטן.
המראה שמזכיר את הפאניגלה לא צריך להטעות – זהו אופנוע שונה עם ייעוד ומיצוב שונים. אין רמזים כרגע לדגמים נוספים של משפחת הסופרספורט אבל אנחנו מאוד נופתע אם דוקאטי לא תציע בעתיד סופרספורטים בנפחים שונים – כפי שעשתה בעבר. האופנוע יוצג באופן רישמי בעוד כמה ימים, בתערוכת קלן – ואז נוכל להביא בפניכם את הפרטים במלואם.