דוקאטי שמזוהה יותר מכל עם אופנועי ספורט וסופרבייק ממשיכה בתוכניות ההתרחבות שלה, כשהפעם היעד המפתיע הוא עולם אופנועי המוטוקרוס. פרוייקט אופנוע המוטוקרוס של דוקאטי החל לפני שנתיים, אך כעת הוא עולה שלב, כאשר נחשפים תמונות וסרטון ראשונים של אב הטיפוס ופרטים ראשונים על התוכנית של דוקאטי בתחום.
התמונות והסרטון לא מספרים הרבה על האופנוע, ולא ניתן לדלות מהם פרטים מעבר לעובדה שמדובר באופנוע מוגמר ומוכן לשימוש על המסלול. ממה שכן מוכנים בדוקאטי לנדב הוא שהמנוע שפותח עבור האופנוע עושה גם הוא שימש במערכת הדזמודרומיק לתזמון שסתומים ללא קפיצים, מה שאמור לטענתה להציע את האופי מאופנועי הסופרבייק של החברה גם באופנוע המוטוקרוס. מה שמעניין הוא שבדוקאטי מצהירים כי אופנוע המוטוקרוס והטכנולוגיה שבו ישמשו סדרת דגמים לרכיבת שטח אשר יוצגו בשנים הקרובות.
לצד זאת הכריזה דוקאטי כי תיקח חלק באליפות איטליה במוטוקרוס עם אב הטיפוס של אופנוע המוטוקרוס שלה בשיתוף קבוצת המרוצים Maddi Racing. על האופנוע ירכב אלסנדרו לופינו, שמונה פעמים אלוף איטליה במוטוקרוס. אליו יצטרף לצוות הפיתוח של האופנוע אנטוניו קארולי שזכה ב-9 אליפויות מוטוקרוס עולמיות במהלך הקריירה.
ההצהרה של דוקאטי על כניסה לעולם המוטוקרוס היא הצהרה יומרנית, בפרט לאור העובדה שבמשך עשורים השוק נשלט על ידי ארבעת היצרניות היפניות, לצד נוכחות של ק.ט.מ/הוסקוורנה ועוד מספר יצרנים אירופאים קטנים ובוטיקיים. לפחות על פי ההצהרות, ובטח לאור ההשקעה הכספית, דוקאטי ממש לא מתכוונת להתמקם בנישה צדדית בעולם המוטוקרוס.
לצד זאת צריך לזכור שכניסה לעולם השטח הדו-גלגלי של יצרניות גדולות ומבוססות לא תמיד הלך חלק. בעשור הקודם ב.מ.וו ואפריליה נכנסו לעולם האנדורו עם אופנועיים ייחודים ועתירי טכנולוגיה, שנעלמו ללא יורשים וללא השארת חותם משמעותי. מצד שני, דוקאטי לא לבד, וגם טריומף נמצאת בימים אלו בשלבים מתקדמים של פיתוח אופנוע מוטוקרוס משלה. יהיה מעניין לראות האם בשנים הקרובות ישתנו סדרי העולם בקטגוריה והאם אנחנו עומדים בפני מירוץ חימוש מחודש.