בתחילת החודש ציינו חובבי פורמולה 1 ומרוצים לצד מעריצים וותיקים 30 שנה למותו של איירטון סנה, שנהרג במהלך מרוץ הפורמולה 1 של סאן מרינו שנערך במסלול אימולה. 30 שנה אחרי המוות המצער והטראגי של הנהג הברזילאי, עדין נחשב סנה לאחד מנהגי המרוצים מפורסמים והאהובים ביותר בכל הזמנים, ולאמת מידה היסטורית בעולם הספורט המוטורי.
בעקבות תאריך הציון 30 העגול נעשו כמה וכמה מחוות מרגשות לזכרו של סנה, ואפילו מכונית ההונדה NSX שלו התגלגלה למכירה. גם יצרנית האופנועים דוקאטי החליטה לא לפספס את ההזדמנות ולהציג מהדורה מיוחדת לזכרו של סנה על בסיס המונסטר המדליק. אם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר של יצרנית האופנועים לנהג פורמולה 1 שהיה מזוהה עם הונדה, זה המקום להזכיר שבין סנה לדוקאטי היה שיתוף פעולה פורה לאחר שסנה הפך לאלוף עולם.
הרומן בין סנה לדוקאטי החל בשנת 1990 לאחר שסנה זכה בפעם השניה בתואר האליפות, כאשר קלאודיו קסטליוני שהיה הבעלים של דוקאטי ומעריץ של סנה החליט להעניק לו כהוקרה אופנוע דוקאטי 851SP איתו נראה ותועד סנה במספר הזדמנויות. סנה היה גם אחד מהבעלים הראשונים בעולם של המונסטר 900 שהוצג בשנת 1993 והפך להיות מזוהה עם אופנועי דוקאטי, מה שהוביל לשיתוף פעולה כדי ליצור מהדורה מיוחדת הנושאת את שמו. המהדורה המיוחדת הוכרזה במרץ 1994 אך סנה לא הספיק לראות את התוצר הסופי של שיתוף הפעולה כיוון שנהרג חודשיים לאחר מכן בטרם נכנס האופנוע לייצור.

לאחר מותו 300 היחידות שנוצרו מה-916 נחטפו והפכו לפריט אספנות מבוקש בעל ערך גבוה, ובעקבותיהם הגיעו מהדורות נוספות בשנים 1997 ו-1998 שעוצבו על ידי אחים של איירטון סנה. במהלך השנים הציגה דוקאטי מספר מהדורות מיוחדות לזכרו של סנה, הזכורה שבהן היא על בסיס ה-1199 פניגאלה שיוצרה ב-2014 ב-161 יחידות לציון 20 שנה למותו.
האופנוע שנחשף כעת המכונה מונסטר סנה ייוצר ב-341 יחידות, שילוב בין 3 האליפויות בהן זכה ו-41 המרוצים בהם ניצח בפורמולה 1. הוא בעל מכלולים משודרגים מהמונסטר SP הקרבי ומצויד כמותו במתלי אוהלינס, בלמי ברמבו עם קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מסדרת Stylma ומערכת פליטה ספורטיבית של טרמיניוני עם משתיקים עשויים סיבי פחמן. אל אלו מצטרפים חישוקים חדשים וקלים יותר בצבע שחור עם פסים בצבעי דגל ברזיל וכנפיים קדמיות מסיבי פחמן המעמידים את משקלו של דוקאטי מונסטר סנה עומד על 175 ק”ג יבשים.
הייחודיות העיצובית של המהדורה המיוחדת היא קודם כל בצביעה הצהובה של גוף האופנוע עם עיטורי פסים ירוקים ושחורים בהשראת הקסדה האייקונית של סנה, כאשר המושב בתפירת אלקנטרה מיוחדת הוא בצבע כחול ומשלים את ההומאז’ לצבעי דגל ברזיל. מעבר לכך ישנה כמובן לוחית ממוספרת לציון המספר הסידורי של האופנוע, סמלי “סנה” אדומים וכיתוב על מיכל הדלק של האמרה המפורסמת של סנה: “Racing Is In My Blood”. לא צריך יותר מזה.