לא בכל יום מציגה דוקאטי מנוע חדש שהוא באמת מנוע חדש ולא שדרוג או הגדלת נפח של מנוע קיים. כשזה קורה מדובר באירוע משמעותי לא רק כי מדובר במפגן טכנולוגי מרשים , אלא גם כי מנוע חדש הוא לרוב בסיס למספר דגמים עתידיים ולפעמים חדשים לחלוטין בהיצע של החברה האיטלקית.
השנה הציגה דוקאטי כבר מנוע סינגל חדש בנפח 658 סמ”ק המשמש את ההיפרמוטארד 698 מונו ומנוע סינגל נוסף וקטן יותר שכבר ערך בכורה באופנוע המוטוקרוס החדש של החברה. כעת לקראת תערוכת מילאנו חושפת דוקאטי מנוע חדש נוסף, הפעם בתצורת V טווין המזוהה עם אופנועי החברה מזה עשרות שנים. מדובר במנוע חדש לחלוטין עם זווית של 90 מעלות בין הצילינדרים ובנפח של 890 סמ”ק.
למנוע יחס הדחיסה הוא 13.1:1. קדח הבוכנה הוא 96 מ”מ עם מהלך קצרצר של 61.5 מ”מ, זאת בהשוואה לקדח של 94 מ”מ ו-67.5 מ”מ במנוע ה-937 סמ”ק המשמש כיום את המונסטר, ואת דגמי ה-950 ובראשם הסופרספורט. המשמעות היא מנוע תאב סל”ד כפי שמאשר גם מנתק הצתה הממוקם ב-11,350 סל”ד. עם זאת, בזכות מערכת תזמון משתנה לשסתומי יניקה יחד עם גופי מצערת גדולים בקוטר דל 52 מ”מ בדוקאטי מצהירים כי 80% מהמומנט מושג כבר ב-3,500 סל”ד.
בשלב ראשון תציע דוקאטי את המנוע החדש בשתי רמות הספק, 115 ו-120 כ”ס המתקבלים ב-10,750 סל”ד. נתון המומנט עומד על 9.4 או 9.5 קג”מ בהתאמה המתקבלים ב-8,750 סל”ד. גרסת ההספק הגבוה תוצע כאופציה עם מערכת פליטה מותאמת למרוצים התורמת 6 כ”ס נוספים להספק המרבי וחצי קג”מ נוסף עם קיזוז של 4.5 ק”ג ממשקלו של האופנוע. בנוסף תוצע גם גרסה מוגבלת הספק עם 47 כ”ס עבור בעלי רשיון A1. לשם השוואה, מנוע ה-937 סמ”ק של ה-950 סופרספורט מספק 110 כ”ס בסל”ד נמוך משמעותית של 9,000 סל”ד, עם מומט דומה של 9.4 קג”מ ב-8,000 סל”ד, כך שמדובר במנוע חזק יותר ורייסרי יותר באופיו.
הודות לשימוש נרחב באלומיניום בדוקאטי מתגאים שהמנוע שוקל 54.4 ק”ג, מה שהופך אותו למנוע ה-V טווין הסדרתי הקל ביותר שייצרה – 9.4 ק”ג פחות ממנוע הסופרקוודרו (שיוצר בנפחים שבין 898 ל-1,285 סמ”ק) ו-5.9 ק”ג פחות ממנוע הטסטהסטרטה איבו (1,099 עד 1,198 סמ”ק).
המנוע החדש אמור לשמש סדרת דגמים חדשה המיועדת להתחרות ברף העליון של קטגוריית הנפח הבינונית, כשיתכן מאד והוא צפוי להחליף את מקומו של מנוע ה-937 סמ”ק הוותיק המשמש בין היתר את משפחת המונסטר. עם זאת לא מן הנמנע שנראה את המנוע החדש מגיע כדי לשמש בגרסאות כניסה של המולטיסטרדה, מחליפו של הסופרספורט 950 ואולי אפילו אופנוע אדוונצ’ר חדש. הדגם הראשון שיעשה שימוש במנוע החדש יחשף בעוד מספר ימים במסיבת העיתונאים של דוקאטי לקראת פתיחת תערוכת מילאנו.