שנת 2023 מסתמנת עד כה כשנת שיא במכירות וברווחים עבור דוקאטי, והיצרנית האיטלקית לא מתכוונת להוריד יד מהגז. עד סוף השנה צפויה דוקאטי להציג לא פחות משישה דגמים חדשים בהיצע הרחב שלה, והראשון שבהם נחשף כבר בסוף השבוע האחרון כהכנה לקראת ההפגזה המלאה בתערוכת מילאנו. הדגם החדש הוא למעשה מהדורה מיוחדת לציון 30 שנה למונסטר הפופולארי, שלא יהיה מופרז להגיד שהוא האופנוע שהחזיר את דוקאטי לחיים בשנות ה-90′.
בשלושת העשורים שחלפו אופנוע העירום הספורטיבי והמסוגנן של דוקאטי יוצר ביותר מ-350 אלף יחידות וקיבל אינספור גרסאות, כולל כאלו עם מנועי אופנועי הסופרבייק של החברה. הוא עבר מקירור אוויר לקירור מים, אך תמיד שמר על מתכון זהה של מנוע וי-טווין בזווית 90 מעלות בתוך שלדת מסבך צינורות, ועיצוב חשוף וסקסי.
חיצונית נבדלת גרסת ה-30 שנה בצביעת טריקולור בגווני דגל איטליה כאשר השלדה היא בצבע שחור, מדבקות 30 שנה על מיכל הדלק וריקמת 30 שנה על מושב הרוכב לצד תגים בצבעי דגל איטליה. אל אלו מצטרפים מגיני בוץ מלפנים ומאחור העשויים סיבי פחמן. בנוסף ישנם חישוקי אלומיניום חדשים ומחושלים הקלים ביותר ב-2 ק”ג.
המנוע לא עבר שינוי, ונותר אותו וי-טווין בנפח 937 סמ”ק המפיק 111 כ”ס ב-9,250 סל”ד ו-9.5 קג”מ ב-6,500 סל”ד, אך הוא פולט את התוצרת שלו לאטמוספירה דרך מפלטי טרמיניוני סליפ-און חוקיים לכביש. מערכת המתלים שודרגה לכזו מוצרת אוהלניס עם מזלג קדמי NIX30 בדומה למונסטר SP אליו מצטרף גם משכך היגוי של אוהלינס. מערכת הבלימה של ברמבו שודרגה לכזו מסדרת Stylema קלה ועוצמתית יותר עם קאליפרים רדיאלים ורפידות ספורטיביות. יחד עם מצבר ליתיום חדש וקליל מהדורת ה-30 שנה של דוקאטי מונסטר שוקלת 184 ק”ג כולל נוזלים, 4 ק”ג פחות מאשר דוקאטי מונסטר SP.
דוקאטי תייצר רק 500 יחידות ממוספרות ממהדורת ה-30 שנה עם תג מחיר של 21,595 דולרים, כ-3,000 דולר יותר מאשר מונסטר SP המאובזר ו-6,000 דולר יותר מאשר מונסטר פלוס הסטנדרטי. עדין לא ידוע אם דוקאטי מונסטר אחד או יותר מהמהדורה המיוחדת יזכה להניח את גלגליו גם בישראל.