הבשורה העיקרית של ק.ט.מ בתערוכת מילאנו האחרונה הייתה 990 דיוק חדש, קרבי וחזק מאי פעם. אלא שבק.ט.מ לא נתנו ל-990 דיוק יותר מידי ימי חסד כדגם העדכני ביותר במשפחת הנייקדים הספורטיביים האוסטרית, ובסוף השבוע חשפו את דגם העל החדש המשפחה: 1390 סופר דיוק R.
העיצוב ממשיך את הקו הראדיקלי שהוצג ב-990 דיוק, עם ארבע יחידות תאורת יום היוצרים צורת מחומש עם צמד יחידות תאורת LED ראשיות במרכזו, כאשר יחד עם מסיכת החזית הזעירה הם קלים ב-700 גרם מהחזית של ה-1290 סופר דיוק. משטחי הגוף מאופיינים בקווים חדים זוויתיים וצמד הצביעות בכתום או שחור עם גרפיקה מינימליסטית. מיכל הדלק חדש גם הוא ומציע נפחה של 17.5 ליטר, תוספת של 1.5 ליטר לעומת הדגם היוצא.
כמו במקרה של ה-990, גם ק.ט.מ 1390 סופר דיוק R קיבל הגדלת נפח כדי להתמודד עם תקנות זיהום האוויר ההולכות ומחמירות, כשעל הדרך ייכלה ק.ט.מ להרים עוד יותר את רף הביצועים לרמות שטרם נראו באופנוע הנייקד שלה. מנוע הוי-טווין בנפח 1,301 סמ”ק הוגדל לנפח של 1,350 סמ”ק על ידי הגדלת מהלך הבוכנה מ-108 ל-110 מ”מ. בק.ט.מ ניצלו את ההזדמנות גם כדי להוסיף גלי זיזים חדשים ומערכת תזמון שסתומים משתנה, כאשר ישנה גם תיבת אוויר חדשה ומוגדלת וניהול מנוע מעודכן. התוצאה היא הספק מרבי שקפץ מ-180 ל-190 כ”ס המתקבלים ב-10,000 סל”ד, לצד מומנט מרבי שעלה ב-0.8 קג”מ ל-14.8 קג”מ בסך הכל המתקבלים ב-8,000 סל”ד – 1,000 סל”ד גבוה מאשר במנוע הקודם.
השלדה דומה לזו של הדגם היוצא אך היא קיבלה מספר חיזוקים וזרוע אחורית חד צידית מעט שונה. תפריט המתלים הסטנדרטי כולל מזלג קדמי הפוך בקוטר 48 מ”מ עם קרטרידג’ פתוח ובולם אחורי, שניהם מסדרת APEX של WP ועם אפשריות כוונון מלאות. מערכת הבלימה גם היא תואמת ליעוד הספורטיבי וכוללת קאליפרים רדיאליים מסדרת Stylma של ברמבו.
ק.ט.מ 1390 סופר דיוק R יוצע גם בגרסת ה-EVO שמקבלת את הדור האחרון של מתלי WP מסדרת SAT, הכוללת טכנולוגיית שיכוך משתנה חצי אקטיבית המבוססת על שסתומים מגנטיים לשינוי רמת השיכוך של המזלג והבולם. לבולמים שלושה מצבי פעולה לבחירה (נוחות, עיר, ספורט), כאשר בתוספת תשלום ניתן להוסיף עוד שני מצבים נוספים: מצב מסלול לפעולה ספורטיבית עוד ותר ומצב אישי המאפשר שליטה עצמאית על מאפייני הכיול עם 8 רמות שונות בתוספת מנגנון מניעה לצלילת החרטום ובקרת זינוק.