אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דוהאן, מרקז ומנוף הבלם
ראשי » דו-גלגלי » דוהאן, מרקז ומנוף הבלם

דוהאן, מרקז ומנוף הבלם

השנים עוברות, הצרכים מתעדכנים אבל יש טריקים שלא משתנים

אריאל אלסיבוני 07/11/2019

מארק מרקז הפנומן שבר זה מכבר את שיאו של פנומן אחר. מרקז מחזיק כעת, בין השאר, גם בשיא הניצחנות על הונדה בקטגוריה הבכירה. מי שהחזיק בשיא הזה עד עכשיו, הוא מיק דוהאן, פנומן בזכות עצמו. את מערכת היחסים הארוכה שהייתה לדוהאן עם ה-NSR שלו, אין צורך להציג. 5 אליפויות עולם רצופות עושות זאת בעצמן.

אבל היום אנחנו מתרכזים דווקא בתאונה של דוהאן באסן 1992, זו שכמעט גרמה לכריתה של רגלו הימנית. מהפציעה הזו, דוהאן חזר ענק. הוא אולי הלך כמו ברווז בפיטס, אבל את על המסלול הוא עף כמו נשר, צד אליפות אחר אליפות. בגלל אותה פציעה, מיק דוהאן ביקש להתקין מנוף הפעלה לבלם האחורי באמצעות האגודל על הכידון. מעבר לשימוש המקובל בבלם האחורי, דוהאן הסביר אז בראיונות, שלחיצה על הבלם האחורי עוזרת לו להצמיד את ה-NSR טוב יותר לאספלט בהטיות ולמנוע תנודות מיותרות. זה עבד טוב, וגם אלכס קריוילייה חבר קבוצת הונדה אימץ את המנוף הנ”ל. הטכניקה הנ”ל הפכה מאז לנחלת הכלל.

אם נריץ את התמונה בחזרה לעידן הנוכחי, נגלה שרוכבי MotoGP נתקלים בבעיה חדשה. בחסות היכולת המתקדמת של המכונות, הצמיגים ובכלל, זוויות ההטיה בעולם הגרנד-פרי מופרכות לחלוטין. מסתבר שבפניות ימניות כאלו, עם כריות כף הרגל על הרגלית, קשה עד בלתי אפשרי לתפעל את הבלם אחורי. גם אופנת הרגל השלופה לקראת הפנייה, מקשה על תפעול רציף של הבלם האחורי לקראת פניות ימניות.

דוהאן, מרקז ומנוף הבלם
. רגלית נקייה. דוהאן וה-NSR

 


הפתרון הישן נשלף על ידי ברמבו, לטובת הרוכבים של העידן הנוכחי. רוכבי דוקאטי היו הראשונים להשתמש במנוף על כידון שמאל לתפעול הבלם האחורי. בראיונות שונים הם מספרים על שימוש בבלם האחורי בכדי לשפר את השליטה במפלצות המרוץ שלהם בכל שלבי הפנייה. ברמבו, שמייצרת מערכות בלימה לכל אופנוע על הגריד, מציעה שתי מערכות כאלו. האחת מאפשרת שימוש במקביל ברגלית ובמנוף. השנייה מאפשרת שימוש באופציה אחת לסירוגין. ד”א אף אחד לא ויתר לחלוטין על רגלית הבלם כמו שנאלץ לעשות דוהאן. לו, לא הייתה באמת ברירה…

דוהאן, מרקז ומנוף הבלם
רואים אותה? מסתתרת מאחורי ידית המצמד של דוביציוזו…

 

מארקז הוא האחרון שייוותר על אפשרות שליטה משופרת באופנוע שלו. הוא ניסה את מנוף הבלם עבור אגודל שמאל כבר בעבר. במלזיה הוא עלה לאימון שוב, הפעם עם שני מנופים קלאסיים על הקליפ-און האחד למצמד השני לבלם האחורי. הוא הסביר שהסידור הזה נוח לו מאוד מחד אבל גם הסביר שאלו גישושים ראשונים מאידך. עוד הוסיף, שהוא צריך פתרון כזה בגלל הבעיות שהוזכרו מעלה. לטענתו הוא “מהיר מאוד” בפניות שמאלה בעוד שבפניות הימניות, הוא רק “מהיר” לדבריו. העתקת מקום מנוף הבלם עשויה להיות הפתרון.

לא מספיק מהיר בפניות ימניות לדעתו. אבל עדיין "מצליח" להסתדר...
לא מספיק מהיר בפניות ימניות לדעתו. אבל עדיין “מצליח” להסתדר…

 

אפשר למצוא את המנוף האמור גם בקטגוריות אחרות, בעולם הסופרבייק ועוד. המירוץ אחר שבריר שנייה נוסף, לא עוצר. וכמה נחמד לגלות, שאפילו לבעיות עדכניות, אפשר למצוא פתרונות מעידן אחר.

MOTOGP הונדה מארק מרקז מיק דוהאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד