אחת מקטגוריות שעוברות את המהפך המשמעותי ביותר בעידן ההנעה החשמלית היא קטגוריית המכוניות הספורטיביות, ובפרט מכוניות השרירים. מכוניות שרירים התגאו במהלך עשרות שנים בהספקים הגבוהים של מנועיהן ובנתוני התאוצה המרשימים שלהם ביחס למכוניות סטנדרטיות. אלא שכיום כל מכונית חשמלית כמעט יכולה להתהדר במאות כוחות סוס זמינים ונתוני תאוצה שיביישו כל מכונית שרירים במרוץ דראג לרבע מייל. תוסיפו לכך שתקנות זיהום האוויר עושות את שלהן גם בארה”ב ותקבלו מציאות עצובה שמכוניות השרירים עם מנועי V8 נמצאות בישורת האחרונה שלהן בהיסטוריה המוטורית
אמנם פורד הודיעה כי תמשיך ליצר מוסטאג עם מנועי V8 עד סוף העשור, אך שברולט הפסיקה את ייצור הקאמרו לאחרונה ללא מחליפה נראית באופק. דודג’ לעומתן הפסיקה את יצור הצ’אלנג’ר, אך חשפה השבוע דור חדש לצ’ארג’ר בגרסת קופה, כשגרסת סדאן 4 דלתות צפויה להצטרף בעתיד הקרוב והעיצוב הוא הומאז’ מודרני ונקי לדור השני של הצ’ארג’ר הקלאסית משנת 1969. אבל זה לא העיקר בדור החדש של דודג’ צ’ארג’ר.
הצ’ארג’ר החדשה נפרדת ממנוע ה-V8 המסורתי עם ראש ה”המי” המסורתי אשר בעשורים האחרונים הוצע בנפחים שבין 5.7 ל-6.4 ליטר. הבשורה הטובה: הצ’ארג’ר עדין תצויד במנוע בנזין, אך בתצורה הגיונית וידידותית יותר לסביבה של שישה צילינדרים בטור, עם צמד מגדשי טורבו ובנפח של 3.0 ליטר שמחזיר אותנו לימי הצנע של מכוניות השרירים בשנות ה-80′. הבשורה הפחות טובה, לפחות לחובבי מכוניות שרירים ומכוניות בכלל היא שתהיה גם גרסה חשמלית מלאה שתכונה צ’ארג’ר דייטונה – מה שמתחבר, תרתי משמע, לאחת המשמעויות של השם צ’ארג’ר.
כחלק מקבוצת סטלנטיס, הצ’ארג’ר החדשה מתבססת על פלטפורמת STLA Large שהוצגה לפי מספר חודשים אשר תוכננה גם כדי לאכלס מערכת הנעה חשמלית. מנוע הבנזין שישרת אותה, ובקרוב גם את רוב הדגמים הגדולים של דודג’, ג’יפ וקרייזלר (ויתכן גם חלק מהמותגים האירופאים של הקבוצה) מכונה “הוריקן” והוא יוצע בהספקים של 420 כ”ס ו-550 כ”ס. אם היעדר מנוע V8 לא מספיק סנסציוני, אז ישנה גם הנעה כפולה כסטנדרט. ממש לא מכונית השרירים הקלאסית. ייצור שני דגמי הבנזין אמור להתחיל רק בשנת 2025, כך שנכון לעתה לא מרבים בדודג’ לחשוף פרטים ומפרטים מלאים לגביהם.
במקום זאת מעדיפים בדודג’ להתמקד בגרסה החשמלית שלטענתם היא מכונית השרירים החשמלית הראשונה בעולם. בכל מקרה, ההגדרה הזו לא משנה הרבה מעבר לרמת ההצהרה ויחסי הציבור. דודג’ צ’ארג’ר החשמלית מצויידת שני מנועים חשמליים, אשר כל אחד מהם משלב דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני, וכל אחד מהם מספק עד 335 כ”ס. דודג’ תציע את הגרסה החשמלית בגרסה הסטנדרטית R/T עם הספק משולב של 456 כ”ס כאשר לחיצה על כפתור Power Shotמסוגלת להעניק עוד 40 כ”ס לזמן של 15 שניות. Scat Pack הבכירה תעניק בוסט של 80 כ”ס ותאפשר הספק מרבי של 670 כ”ס, מה שיאפשר לה להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3.5 שניות.
דודג’ צ’ארג’ר החשמלית תצויד במספר מצבי נהיגה למיקסום הביצועים וחלוקת כוח משתנה בן הסרנים, בהם מצב דראג לזינוק אופטימלי מהמקום, מצב דריפט וגם מצב דונאט שיאפשר לכם לבשל סופית את הצמיגים הנדיבים במידות 305/35 מלפנים ו-325/35 מאחור על חישוקים בקוטר 20 אינץ’. המפרט של הצ’ארג’ר החשמלית כולל מתלים רב חיבוריים מלפנים ומאחור, בולמי זעזועים חצי אקטיביים דו-שלביים ואופציה בגרסת הדייטונה לחבילת מסלול הכוללת בלמים של ברמבו עם דיסקים קדמיים בקוטר 16 אינץ’ וקאליפרים בעלי 6 בוכנות. ומה עם הסוללה? קיבולת של 100.5 קוט”ש אמורה לספק טווח של 500 ק”מ בגרסה הסטנדרטית וכ-415 ק”מ בגרסה החזקה, עם אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט. לא שזה באמת מעניין מישהו שמעוניין במכונית שרירים אמיתית.