מאז יצאה לדרך קבוצת סטלנטיס מנסה פיאט למצוא ולהמציא עת עצמה מחדש אחרי שנים של היצע דגמים דל ומכירות צונחות. הצצה לכיוונים אליהם צפויה ללכת פיאט בשנים הקרובות קיבלנו בתחילת השנה כאשר חשפה החברה לא פחות מחמישה דגמי קונספט צבעוניים ומקוריים, עם כוונות גלובליות והבטחה כי כולם יגיעו לייצור עד שנת 2027. כפי שהעידו הדגמים , הכיוון של פיאט אמור להיות עם דגש על שימושיות ותכליתיות, כפי שנהגה במשך עשרות שנים, לצד דגש אל אופנתיות וסגנון איטלקי.
הדגם הראשון מבין החמישה אמור להיות מוצג הקיץ, וכעת כבר נחשפת זהותו בתמונות רשמיות. תכירו את פיאט גרנדה פנדה איתה פיאט כהרגלה בעשור וחצי האחרון לפרוט על נימי הנוסטלגיה במטרה לתרגם אותם למזומנים. אחרי ה-500 וה-600 שקורצות בעיצובן לדגמים הקלאסיים משנות ה-50 וה-60, הגרנדה פנדה קורצת לפנדה המקורית מראשית שנות ה-80.
המשמעות היא אימוץ של קווים קובייתיים, זיוויות חדות ומשטחים נקיים, היוצרים מראה כללי המזכיר את הפנדה המקורית כפי שניתן לראות בחזית האנכית, בקו הקורה האחורית הנטוי ובדלת החורית שספוייל שובב מבונה בחלקה העליון. לטובת המודרניות משובצים בהם אלמנטים כמו יחידות תאורה המורכבות מפיקסלים רבועים (רעיון שיונדאי כבר יישמה בדגמי האיוניק) והטבעת השם פנדה על הצד החיצוני של הדלתות, כשלטובת סגנון הקרוסאובר, ועם קריצה לפנדה 4X4, ישנם פגושי פלסטיק שחורים בולטים וגגון שימושי. בפיאט לא חושפים כרגע תמונות הפנים של המכונית, אך בדומה לפנדה ההיא הוא צפוי להיות מינימליסטי למדי בשילוב פתרונות שימושיים וככל הנראה גם שימוש בלא מעט דיפוני בד צבעונים לטובת האווירה הצעירה.
בעוד הפנדה לדורותיה הייתה מכונית מיני זעירה, הגרנד פנדה כפי שנרמז צמחה משמעותית במידותיה. למעשה עם אורך של 399 ס”מ היא ארוכה בכ-34 ס”מ מהפנדה הנוכחית וב-61 ס”מ מהפנדה המקורית אחריה היא מתחקה. לטענת פיאט למרות אורך קומפקטי יחסית, הגרנד פנדה אמורה להציע מרחב פנים לחמישה מבוגרים, הצהרה די מציאותית בהתחשב במבנה הקובייתי שאמור לתרום לניצול החלל הפנים ובניסיון של פיאט במכוניות קטנות.
פיאט גרנד פנדה תתבסס על פלטפורמת STLA Small המודולארית של קבוצת סטלנטיס עליה יבנה הדור הבא של דגמי המיני, הסופרמיני והקרוסאוברים הקטנים של שלל מותגי הקבוצה. פיאט לא מפרסמים נתונים טכניים נוספים, אך המשמעות היא שגרנדה פנדה תציעה גרסאות חשמליות מלאות לצד גרסאות היברידיות – כנראה שבפיאט הסיקו מסקנות מהכישלון של ה-500e שתקבל גרסה היברידית בקרוב. הפלטפורמה מאפשרת גם לבנות גרסאות בעלות מנועי בעירה פנימית בלבד, אך אלו אם יופיעו ייועדו עבור שווקים מתפתחים שאינם כפופים לרגולציה האירופאית הדרקונית. פרטים נוספים על פיאט גרנדה פנדה יתפרסמו עם החשיפה הרשמית המלאה בחודש הבא.