השם דה תומאסו אולי לא זכה להילה היוקרתית של שמות איטלקיים כמו פרארי, למבורגיני או מזראטי, אך הוא עדין בעל מעמד נחשק בקרב חובבי האקזוטיקה האיטלקית. מספיק נחשק כך שלמרות שהחברה פשטה רגל אינספור פעמים עדין יש מי שמוכן להשקיע בה כדי להחזיר אותה לימי גדולתה (למרותש אלו היו קצרים למדי בשנות ה-70 בעיקר).
ההיסטוריה של נהג המרוצים אלסנדרו דה תומאסו וחברת המכוניות אותה ייסד היא ארוכה, מפותלת ומלאת תהפוכות. בגלגול האחרון נרכשו הזכויות על השם דה תומאסו בשנת 2009 על ידי יו”ר פיאט לשעבר שהקים חברה חדה שיצאה לדך ב-2014. את אב הטיפוס למכונית הראשונה שלה המכונה P72 חשפה החברה חמש שנים לאחר מכן בפסטיבל גודווד. אלא שאז הגיע משבר הקורונה שעצר את פעילות החברה ותהליך הפיתוח. כעת סוף סוף נכנסת דה תומאסו לישורת האחרונה לקראת תחילת היצור הסדרתי של ה-P72.
ההגדרה יצור סדרתי היא קצת מופרזת, שכן רוב הבניה של דה תומאסו P72 תהיה בעבודת יד ובחברה מתכוונים לייצר רק 72 יחידות מהמכונית עם תג מחיר התחלתי של 1.6 מיליון יורו. דה תומאסו P72 נקראה ועוצבה בהשראת ה-P70 שנבנתה בסוף שנות ה-60 על ידי קרול שלבי כדי שדה תומאסו תוכל להתחרות במרוץ 24 השעות של לה מאן. ה-P70 לא ממש הצליחה להשאיר חותם על המסלול, אבל היא פיסת נוסטלגיה ראויה להיאחז בה כדי להצדיק את המחיר העסיסי של ה-P72.
בדה תומאסו מגדירים את ה-P72 כמכונית על מודרנית ממוקדת בנהג שהיא “נוסטלגיה אנאלוגית”. בפועל זה אומר שמתחת לעיצוב המעוגל והמרהיב והמרכב מסיבי פחמן מסתתרת שלדת מונוקוק מסיבי פחמן, תתי שלדות מהחומר האקזוטי ומערכת מתלים עם זרועות אלומיניום ויחידות בולם/קפיץ אופקיות ומתכווננות. את המכונית יניע מנוע V8 מרכזי בעל מגדש על בנפח 5.0 ליטר שבמקור מניע את פורד מוסטאנג שיספק 750 כ”ס ולמעלה מ-90 קג”מ ללא עזרה חשמלית כלשהיא, בניגוד לשלל מכוניות העל מהבציר האחרון. תיבת ההילוכים היא ידנית בעלת 6 יחסי העברה.
דה תומאסו צפויה להתחיל במסירות כבר במהלך 2025 כשעדין נותרו יחידות אותן ניתן להזמין, במידה שיש לכם כאמור 1.6 מיליון יורו פנויים. אם בכל זאת תפספסו את ההזדמנות, בחברה שוקדים כבר על ייצור המכונית השניה שלהם המכונה P900 והיא אקזוטית יותר, ממוקדת מסלול ובעל מנוע V12 שתיוצר רק ב-18 יחידות. עכשיו רק נותר לקוות שהאפיזודה הזו של דה תומאסו תהיה מוצלחת יותר.