תקנות זיהום האוויר גורמות ליצרניות רכב רבות לנטוש את זירת המכוניות הספורטיביות, כשלמרבה הצער ההיצע כיום הולך ומדלדל ורובו מתרכז במותגי יוקרה הרחוקים מהישג יד של רוב חובבי הרכב. יונדאי לעומת זאת חושבת אחרת, וכחלק מהמאמץ שלה למצב את עצמה בצרת תעשייתה רכב העולמית הציגה באמצע העשור הקודם את חטיבת הביצועים N תוך הבטחה להציע גרסאות ספורטיביות לדגמיה הקיימים שיציעו יכולת מהמעלה הראשונה.
לפני מספר נחת דגם ראשון של חטיבת N בישראל. מדובר היה ביונדאי i30N שהצליחה להרשים מאד את מי שנהג בה, אך לא הצליחה להשאיר חותם בשוק הספורטיביות המצומצם בארץ הנשלט בעיקר על ידי מותגי קבוצת פולקסווגן, כאשר אחת הסיבות העיקריות לחוסר ההצלחה היה מחיר גבוה ותיבת הילוכים ידנית בלבד (הגם שהיא הייתה משובחת).
כעת חוזרים דגמי חטיבת N לישראל כחלק ממאמץ מחודש של היבואנית כלמוביל לנגוס נתח גם בנישה הזו, כמו גם לשדרג את מעמדו ותדמיתו של המותג הנמכר ביותר בישראל ככזה שהוא לא רק עממי. כבר לפני מספר שבועות יצאנו להתרשם לראשונה מיונדאי אלנטרה N שצפויה להגיע אלינו ככל הנראה רק בשנה הבאה, יחד עם גרסת ה-N המסקרנת של איוניק 5 שתיחשף בסוף השבוע הקרוב בפסטיבל המהירות בגודווד. בעתיד אולי אפילו נראה כאן את גרסת ה-N של הקונה החדשה. יונדאי ולוסטר N לעומת זאת כרגע לא צפויה להגיע.
במנה הראשונה של הקאמבק חוזרת אלינו יונדאי i30N בתצורת האצ’בק (בעבר הגיע גם במרכב פאסטבק מסוגנן) אחרי שקיבלה חיזוק משמעותי בדמות תיבת הילוכים כפולת מצמדים רטובים לטובת עמידות בעומס גבוה, עם שמונה יחסי העברה. יחידת ההנעה הקולנית נותרה בנפח 2.0 ליטר כשהיא מספקת 280 כ”ס בין 5,500 ל-6,000 סל”ד ומומנט מרבי של 39.5 קג”מ הזמינים בין 2,100 ל-4,200 סל”ד. יחד עם בקרת שיגור מסוגלת יונדאי i30Nלהאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.4 שניות, חצי שניה יותר מאשר בגרסה הידנית, כאשר המהירות המרבית המוגבלת עומדת על 250 קמ”ש.
לישראל מגיעה יונדאי i30N עם Performance Package הכוללת מעבר להספק המנוע המשודרג (250 כ”ס בדגמים הרגילים) חישוקים קלים יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ובלמים מוגדלים. מחירה של יונדאי i30N עומד על 270 אלף שקלים, 20 אלף שקלים יותר מקופרה לאון VZ שהיא המתחרה העיקרית בסגמנט שהיא לא ממותגי היוקרה הגרמניים היקרים יותר.
הדגם השני שנוחת בישראל הוא גרסת N של יונדאי i20. קטגוריית הקטנות החמות נכחדה כמעט לחלוטין בעולם וגם בישראל, אחרי שפיג’ו, רנו, סיאט אופל ולאחרונה אפילו פורד שהפסיקה לחלוטין את יצור הפיאסטה נטשו את הזירה. מי שחשקה נפשו במכונית קטנה וספורטיבית יכול להתלבט בין יחידות אחרונות של אבארט 500 הזעירה, מיני קופר S היקרה שנמצאת בערוב ימיה ופולקסווגן פולו GTI שהיא למעשה המתחרה הישירה היחידה כעת של יונדאי i20N.
יונדאי i20N שואבת השראה מסוימת מגרסת ה-WRC שלה, כשכמותה היא מצוידת במנוע 1.6 ליטר מוגדש. ההספק המרבי עומד על 204 כ”ס המתקבלים בין 5,500 ל-6,000 סל”ד ואילו המומנט של 27.5 קג”מ זמין בין 1,750 ל-4,500 סל”ד כאשר במצב “אוברבוסט” מתקבלת תוספת של כ-4.5 קג”מ נוספים. באופן לא שגרתי, תיבת ההילוכים היא ידנית בעלת 6 מהירויות בלבד, מה שלבטח ישמח חובבי נהיגה הארדקוריסטים (וקצת פחות חובבי נהיגת פלייסטיישן) עם מנגנון התאמת סל”ד ליעול החלפות ההילוכים. נתוני הביצןועים עומדים על 6.2 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 230 קמ”ש. יונדאי i20N מגיעה עם כל הסממנים הספורטיביים מבחוץ ומבפנים כמו אחותה הגדולה, כשהיא מציע חמישה מצבי נהיגה שונים ומערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות וחביל Performance Pack הכוללת בין היתר דיפרנציאל מוגבל החלקה. תג המחיר עומד על 176 אלף שקלים, זול בכ-20 אלף שקלים מהפולו GTI המגיעה רק עם תיבת ההילוכים כפולת מצמד.