זה לא חדש שיצרניות הרכב די נטשו את קטגוריית הקטנות החמות משיקוליהם השונים. היה ניתן לקבל את זה בהבנה ובעצב, אלמלא העובדה שאותן יצרניות שזנחו את הז’אנר מתחרות בספורט המוטורי ולא טורחות להציע גרסאות ספורטיביות של אותן מכוניות לקהל הרכב. אל הדוגמא של פיג’ו 208 רייסינג שנועדה למרוצי ראלי עליה כתבתנו לאחרונה מצטרפת כעת גם סקודה.
גם סקודה לוקחת חלק במרוצי ראלי עם גרסת מרוצים כפולת הנעה על בסיס הפאביה, אבל לקהל הרחב היא לא טרחה להציע אפילו גרסת הנעה קדמית חזקה מקבילה לפולו GTI. למרות זאת, יש עדין שווקים בהם ספורט מוטורי הוא מקדם מכירות יעיל כמו השוק הספרדי שזוכה בימים אלו לגרסה ספורטיבית מיוחלת של סקודה פאביה בהשראת מכונית הראלי של החברה הנושאת את השם פאביה Rally2.
אלא שלפני שאתם פותחים קרן השתלמות, צריך לציין שמדובר במהדורה מוגבלת של 100 יחידות המיועדת לשוק הספרדי בלבד שנוצרה על סקודה ספרד כמחווה לחוסה אנטוניו סוארז שזכה באליפות הראלי המקומית. סקודה העולמית לא חושבת שיש מקום לפרגן לחובבי ההגה עם גרסה ספורטיבית של הפאביה, ואם אתם רוצים סקודה ספורטיבית תחסכו עוד קצת בשביל אוקטביה RS.
סקודה פאביה Rally2 אמנם לא קיבלה את ניפוחי הגוף של גרסת הראלי האמיתית, אבל היא מתהדרת בצבע ירוק זרחני המזוהה עם דגמי המרוצים של סקודה, חישוקי OZ Racing קלים שחורים בקוטר 17 אינץ’ העוטים צמיגי מישליין פיילוט ספורט 5, גג ושבכה שחורה ועוד מספר תגים ומדבקות המעידים על ייחודה של הפאביה הזאת.
מעבר לקוסמטיקה, מנוע ה-1.5 ליטר המוכר עבר טיפול של סדנת ABT שמתמחה בשיפור דגמי קבוצת פולקסווגן, מה שקפיץ את הספק המנוע ל-190 כ”ס ואת המומנט ל29.5 קג”מ, אך תיבת ההילוכים נותרה כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה ללא אופציה לתיבה ידנית. השלדה זכתה גם היא לטיפול עם מתלים מוקשחים והנמכת מרכב של 1.5 ס”מ.
אלו לא שינויים מרחיקי לכת, אבל מספיק בדיוק בשביל להפוך את הפאביה למכונית שקורצת לחובבי נהיגה, בפרט שמחירה של המהדורה המיוחד עומד בספרד על 31 אלף אירו, רק 2,500 אירו יותר מגרסת המונטה המאובזרת נטולת היומרות הספורטיביות. נו סקודה, אתם רואים שזה לא כל כך מסובך?