תהליך הטיפוס לצמרת של ג’נסיס כמותג יוקרה מלווה בשנים האחרונות בסדרה של דגמי קונספט מרהיבים הממותגת באות X. עד כה הציגה ג’נסיס שלוש דגמים בסדרה, בהם דגמי קופה וקונברטיבל מרהיבים ביופיים שמרמזים על הכיוון העיצובי העתידי של המותג, ומגובים הצהרה ערטילאית יש סיכוי שגם יגיעו לייצור סדרתי.
בימים אלו מוצג דגם נוסף בסדרה באירוע הגמר של אליפות העולם במשחק המרוצים הפופולארי גראן טוריסימו הנערך בברצלונה. הקונספט החדש נושא את השם הארוך X גראן ברלינטה ויז’ן גראן טוריסימו, והוא בא להציג את הפרשנות של ג’נסיס למכונית ספורט שמתאימה להתחרות בקטגוריות ה-GT השונות מול אסטון מרטין ופרארי.
לפחות מבחינת מראה לברלינטה יש את זה בהחלט, עם קווי גוף מפוסלים, חרטום אורך, חופת תא נהג בצורת בועה הנמתחת לאחור, היעדר שמשה אחורית ולבסוף ספויילר אחורי המשתלב במסגרת זנב אובלית רוחבית. כדי ליצור קשר ברור לדגמים הקיימים של ג’נסיס, ישנה מלפנים פרשנות נוספת לשבכת המגן האופיינית התחומה בשני פסי LED הממשיכים במקביל לאורך גוף המכונית. הצבע הכתום הזועק ממשיך את הצבע הכתום של GV80 קופה בגרסת הקונספט, מה שמרמז שאולי זה יהיה הצבע המזוהה עם דגמי הביצועים העתידיים שמבטיחים במותג.
שלא כמו לא מעט מכוניות קונספט, ג’נסיס טוענת שהברלינטה יכולה גם לנסוע, ומהר. היא מצוידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע V6 הנעזר בטכנולוגיה של מגדש על חשמלי שהוצגה לאחרונה ב-GV80 קופה והמספק 870 כ”ס המתקבלים ב-10,000 סל”ד סרטוספריים יחד עם 109 קג”מ. אל אלו מצטרף מנוע חשמלי המספק 201 כ”ס ויוצר הספק משולב של 1071 כ”ס ויותר מ-136 קג”מ.
אלא שבסופו של דבר X גראן ברלינטה שלא כמו אחיותיה לסדרת דגמי הקונספט לא צפויה להגיע לייצור סדרתי. עם זאת, ניתן יהיה לנהוג עליה במשחק גראן טוריסימו 7 בעדכון שישוחרר למשחק בחודש ינואר. אגב, זו לא הפעם הראשונה שהקוראנים בוחרים להחיות כך דגמי קונספט. יונדאי עשתה אותו הדבר עם מכונית התצוגה N 2025 ויז’ן גראן טוריסימו שגם היא מוצעת במשחק המחשב ונוצרה כדי לקדם ולבנות את התדמית של חטיבת הספורט של יונדאי. זה בטח הרבה יותר פשוט וזול מאשר לנסות לייצר את המכונית.