בצעד נוסף בנסיונה להתבסס בצמרת של מותגי היוקרה ולאתגר את הטריו הגרמני, השיקה ג’נסיס לפני מספר חודשים חטיבה ספורטיבית חדשה עם תת מותג משלה תחת השם “מאגמה”. החשיפה של תת המותג החדש לוותה בכמה דגמי קונספט בצבע כתום בוהק שיהיה הצבע המזוהה של החטיבה והצהרות על דגמים עתידים, אלא שהקוריאנים לא מתכוונים להסתפק בכך.
בסופו של דבר כל חטיבה ספורטיבית שרוצה להצדיק את עצמה חייבת להסתמך על הצלחות במסלול המרוצים. לשם בדיוק מכוונת ג’נסיס כאשר היא מקימה בימים אלו את “מאגמה רייסינג”, חטיבת מרוצים לתת המותג הספורטיבי החדש שאמורה לספק לו את ההילה הנדרשת, בתקווה לתרגם זאת גם להצלחה באולמות התצוגה.
ההכרזה על חטיבת המרוצים היא לא רק למטרות יחסי ציבור, אלא מדובר בפרויקט שנמצא כבר בשלבים מתקדמים. עם השקת חטיבת המרוצים נחשף גם אבטיפוס ראשון בשם GMR-001 Hypercar איתו מתכוונת ג’נסיס להיכנס לאליפויות מרוצי הסיבולת כשהמטרה העיקרית היא מרוץ 24 השעות היוקרתי בלה-מאן.
על פי התכנית של מאגמה רייסינג, כבר בשנה הקרובה תיקח המכונית חלק בסדרת הלה-מאנס האירופאית בקטגורית LMP2 כאשר ב-2026 הכוונה היא להריץ שתי מכוניות באליפות האלום למרוצי סיבולת (WEC) הכוללת גם את מרוץ הלה-מאן המפורסם. ב-2027 אמורה הפעילות להתרחב גם לאליפות ה-IMSA בצפון אמריקה. לשם כך גייסו בג’נסיס את ג’קי אייקס שזכה 6 פעמים במרוץ הלה-מאן כיועץ ראשי לפרויקט, כאשר מאחור ההגה של המכונית ינהגו בשלב ראשון אנדרה לוטרר הגרמני שזכה בשלושה מרוצי לה-מאן עם אאודי והנהג הברזיאלי פיפו דראני שמתחרה יותר מעשור במרוצי סיבולת וזכה פעמים באליפות ה-IMSA. בנוסף תפתח ג’נסיס גם אקדמיה לפיתוח נהגים צעירים בשיתוף קבוצת ויליאמס.
פיתוח המכונית בזמן קצר מאלץ את ג’נסיס לקצר תהליכים ולהסתמך באבהטיפוס על שלדה מתוצרת סדנת ORCA שמספקת שלדות גם עבור קבוצות המרוצים של אקיורה ואלפין. המנוע של ה-GMR-001 יהיה מנוע V8 שפותח בשיתוף חטיבת N של יונדאי שהוא למעשה חיבור של שני מנוע ארבע צילינדרים המשמשים את דגמי ה-WRC התחרותיים של יונדאי. נכון לעתה יש לג’נסיס כשנה וחצי עד למרוץ הלה-מאן של 2026 שהוא המטרה העיקרית שלה, בו תתחרה בראש ובראשונה מול הקבוצה המצליחה והמבוססת של טויוטה. אתגר רציני ושאפתני.