חטיבת הביצועים של ב.מ.וו רשמה בשנה שעברה שיא מכירות של כל הזמנים, עם למעלה מ-200 אלף מכוניות הנושאות את לוגו M ושלושת הפסים על עכוזן. מספרים מרשימים שהם יותר מסך המכירות של כמה וכמה מותגי רכב בפני עצמם, אך צריך לזכור שהן לא מתייחסות רק לדגמי M הטהורים. הפריחה הזו היא תוצאה ישירה של ריבוי גרסאות M משודרגות, שהן למעשה חבילת שיפורים ספורטיבית המוצמדת לגרסאות החזקות של דגמי ב.מ.וו, כולל אלו החשמליים.
בסיכום שנת 2024 עולה כי האסטרטגיה הזו של ב.מ.וו ממשיכה להניב פירות ובעיקר מזומנים. גם את שנת 2024 מסכמת חטיבת M עם שיא מכירות חדש העומד על 206,582 מכוניות של חטיבת הביצועים, עליה של 2% ביחס לשנת 2023. בסך הכל מהווים דגמי M השונים 9.4% מכלל המכירות של ב.מ.וו (שדווקא ירדו ב-2024 ב-2.3%).
עם זאת, רבת המכר של חטיבת M גם בשנה החולפת המשיכה להיות גרסת ה-M50 של ב.מ.וו i4 החשמלית שלה 544 כ”ס ואת המראה הנכון, אבל לא את הצליל. גם ב.מ.וו XM, הדגם הייחודי הראשון של חטיבת M בעל יחידת ההנעה ההבירידית-נטענת, רשם שנה מוצלחת למרות מחירו הגבוה עם עליה של 16% וכ-6,000 יחידות שנמסרו ממנו.
אלא שאפשר להתעודד מכך שעיקר הגידול בשנה החולפת של חטיבת M הגיע דווקא מדגמי ה-M האמיתיים, שמכירותיהם שצמחו ב-8% והסתכמו ב-66,805 מכוניות מדגמי M2, M3, M4, M5 שנמכרו ברחבי העולם. לעליה הזו תרם הדור החדש של ב.מ.וו M5 שהוצג במהלך 2024 אבל בעיקר עליה של 64% במכירות של ה-M2. עוד נתון מעניין הוא העליה בביקוש לגרסת הסטיישן של ב.מ.וו M3 אשר מכירותיה עלו ב-57% אשתקד.
אגב, בישראל גם רשמה חטיבת M מספרים נאים יחסית בשנה האחרונה. 7 יחידות של ב.מ.וו M2 נמכרו אצלנו ב-2024, 2 יחידות של ב.מ.וו M4 וב.מ.וו M3 אחת מגרסת ה-CS הקרבית במיוחד.
בגרסאות ה-M המתונות יותר ניתן למנות 15 יחידות של ב.מ.וו M240 ועוד 3 יחידות של M140, שתי M440 קופה ושתי Z4M, אליהן ניתן לצרף שתי M760 שנמכרו לאנשי האלפיון. מצד שני אפשר למנות לא פחות מ-17 יחידות של ה-XM המפלצתי שנמכרו בארץ במהלך 2024.