השנה יציינו בעולם (ואנחנו באוברדרייב כבר הספקנו לציין) 40 שנה להולדתו של סוזוקי GSX-R750 – האב המייסד של קטגוריית אופנועי הסופרבייק המודרניים שהחל שושלת מפוארת שנמשכת עד היום. למעשה, כיום סוזוקי היא היצרנית היחידה שמתעקשת משיקולי מסורת להציע אופנוע ספורט בנפח 750 סמ”ק עם מנוע ארבעה צילינדרים בשורה, הרבה אחרי שהקטגוריה גוועה והחלוקה בין אופנועי הספורט התקבעה לקטגוריות ה-600 והליטר.
באופן מקרי, ואולי לא, יש סיכוי שאופנועי הספורט בנפח 750 סמ”ק יעשו קאמבק בקרוב אבל דווקא מהכיוון הסיני. ממסמכי אישורי תקינה שהתפרסמו לאחרונה עולה כי CF מוטו תשיק בקרוב אופנוע ספורט חדש בנפח 750 סמ”ק עם מנוע ארבעה צילינדרים בשורה – התצורה המזוהה עם אופנועי הספורט היפניים ובנפח הקלאסי.
האופנוע שאמור להיקרא 750SS או 750SR-R יצטרף למשפחת הדגמים הספורטיביים של CF מוטו הכוללת את ה-675SS שנחשף בשנה שעברה על בסיס מנוע הטריפל החדש של החברה, כאשר בעתיד צפוי להצטרף למשפחה גם דגם בכירה עם מנוע V4 בנפח 1,000 סמ”ק. היצע לא שגרתי של שלושה אופנועים ספורטיביים בשלוש תצורות שונות, וזה לפני שהזכרנו את ה-450SR עם מנוע הטווין מקבילי ואת ה-500SR Vroom בעל מראה הרטרו ומנוע הארבע צילינדרים בשורה.
מהתמונה היחידה שפורסמה ניתן לראות ב-750SS דמיון בקווים הכלליים, מיכל הדלק, מסיכת החזית וביחידות התאורה הקדמיות ל-675SS. עם זאת ל-750 ישנם כנפונים גדולים ובולטים יותר, פרינג שונה ורחב יותר וצמד מפלטים גבוהים הממוקמים בצידו השמאלי של האופנוע. גם שלדת שונה כדי להתאים לאכלס את המנוע ארבעת הצילינדרים הרחב יותר וכשמאחור ישנה זרוע חד צידית מסוגננת.
המנוע בנפח 749 סמ”ק יהיה בעל קדח של 77 מ”מ ומהלך קצרצר של 46 מ”מ, מידות בוכנה דומות לאלו של סוזוקי GSX-R750 משנות ה-90. ההספק המרבי עומד על 110 כ”ס צנועים יחסית לנפח המאפשרים ליצרנית להצהיר על מהירות מרבית של 230 קמ”ש, מה שאומר שיש ל-CF מוטו עוד לאן לגדול ולשאוף עם פיתוח המנוע החדש. במתבקש באופנוע שכזה, CF מוטו השלדה לפזר בו מכלולים טובים ככל האפשר כדי לספק את היכולת הראויה, ועדין לשמור על מחיר שצפוי להיות תחרותי.
המתלים של CF מוטו 750SS יהיו מתכווננים ויכללו מזלג הפוך מלפנים ובולם מרכזי מאחור, ככל הנראה מתוצרת קאייבה. מערכת הבלימה כוללת קאליפרים רדיאלים מתוצרת ברמבו וחבילת האלקטרוניקה תתבסס על רכיבים מתוצרת קונטיננטל ותכלול מערכת ABS, מערכת בקרת משיכה בעלת מספר מצבי פעולה ומערכת בקרת ווילי. משקלו הרטוב של CF מוטו 750SS עומד על 213 ק”ג לא נמוכים במיוחד בהתחשב בז’אנר. אבל כל אלו יהיו נסלחים אם CF תצליח לשמור על תמחור תחרותי של האופנוע החדש שיכול מזה עידנים להעיר את קטגוריית ה-750 הספורטיביים.