מנועי V8 הם חלק בלתי נפרד מהתרבות המוטורית האמריקאית, אך בשנים האחרונות הם נמצאים בתהליך דילול בעידן של התייעלות ושיפור צריכת הדלק ופליטות המזהמים. לא מעט דגמים בשנים האחרונות ויתרו על מנוע בתצורה האייקונית, בעיקר באגף האמריקאי של קבוצת סטלנטיס בה מחולפים מנועי ה-V8 בהדרגה במנוע שישה צילינדרים טורי חדש ומוגדש.
דגם נוסף שעומד להיפרד ממנוע ה-V8 השנה הוא ג’יפ רנגלר. רכב השטח הניצחי קיבל בשנת 2020 גרסת V8 שרירית הנושאת את הכינוי 392, כמספר האינצ’ים המעוקבים של מנוע ה”המי” המותקן בה. רנגלר 392 הוצג אחרי שבמפתיע מאז שנות ה-80 לא הציעה ג’יפ גרסת V8 בסדרת רכבי השטח שלה. אלא ששנת 2024 תהיה השנה האחרונה בה תוצע גרסת ה-V8 של הרנגלר, ורגע לפני שהיא יורדת סופית מפס הייצור מוצגת כמובן מהדורת פרידה מיוחדת שתיוצר בכמות מוגבלת, ותהיה למרבה הצער ככל הנראה האחרונה בהיסטוריה.
אגב, זה המקום לציין שהפסקת הייצור של ג’יפ רנגלר 392 נעשית לא רק מסיבות פוליטקלי קורקט ומודעות סביבתית. רמת המכירות של גרסת ה- V8 היא נמוכה ביחס ליתר גרסאות ההנעה של הרנגלר בעיקר בגלל מחירו הגבוה שהוא כמעט פי 2! ממחירו של רנגלר רוביקון ארוך בסיסי. הדבר בולט במיוחד לאור העובדה שגרסת הפלאג אין ההיברידית של הרנגלר כבר מחזיקה כמעט 40% ממכירות הדגם בארה”ב.
כמו כל דגמי ה-392, גם מהדורת הפרידה מגיעה בתצורת רוביקון הקרבית עם מכלולים מחוזקים ונעילות דיפרנציאל, יחד עם הגבהה של 2 אינץ’ ביחס לדגמי הרוביקון הרגילים. ההגבה כוללת גם טיפול היקפי לרכיבי המתלה ובולמי זעזועים משופרים. במהדורת 2024 מקבל ה-392 גם צמיגי BF גודריץ’ קרביים בקוטר 35 אינץ’ על חישוקי בידלוק בקוטר 17 אינץ’ בצבע ברונזה והגבהה נוספת של חצי אינץ’, אלו תורמים להגדלת מרווח הגחון ל-29.5 ס”מ. אל אלו מצטרפים מיגון תחתון המיועד לגלישה מעל סלעים, מגן חזית מאסיבי שמאחורי שבכה מושחרת וכננת WARN לעומס של עד 3.6 טון. אלו מצטרפים לתוספות אבזור לה זכה ה-392 השנה וכוללות מושבים מחוממים ומתכווננים חשמלית ומצלמת שטח קדמית.
יחידת ההנעה המוכרת נותרה ללא שינוי, V8 בנפח 6.4 ליטר המספק 470 כ”ס ו-65 קג”מ ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, המסוגל לשגר את תפלץ השטח ל-100 קמ”ש בכ-4.5 שניות ולגמוע רבע מייל ב-13 שניות. תיבת ההעברה כוללת יחס העברה נמוך ביחס של 2.72 כאשר ממיר המומנט בתיבת ההילוכים מסוגל לייצר יחס זחילה של 48:1. תפריט השטח כולל גם סרני דאנה 44 מחוזקים ומוט ייצב קדמי מתנתק.
ג’יפ תייצר רק 3,700 יחידות ממהדורת הפרידה של רנגלר 392, מתוכן 3300 מיועדות לארה”ב, 300 לקנדה ורק 100 יחידות אמורות להתגלגל לשאר העולם עבור מי שיהיה מוכן לשלם לא פחות מ-100 אלף דולר על הרנגלר האחרון עם מנוע V8.