אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ראשי » חדשות » מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ג'יפ קומפאס

מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

ג'יפ ממשיכה לחדש את היצע הדגמים שלה על בסיס הפלטפורמות החדשות של סטלנטיס עם דור חדש לקומפאס, שיציע נכון לעתה הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

אופיר דואק 06/05/2025 צלם: יצרן

ג’יפ ממשיכה בתהליך ההתרככות וההתחשמלות שלה מאז עברה החברה להיות חלק מקבוצת סטלנטיס הענקית. מאז עברה ג’יפ לבעלות סטלנטיס הציגה החברה את האוונג’ר הקטן על בסיס הפלטפורמה של פיג’ו 2008/אופל מוקה ושות’, כשמן הצד השני חשפה גם את הואגוניר S החשמלי על בסיס הפלטפורמה המודולארית החדשה STLA Large. כעת מגיע דגם נוסף שעובר להתבסס על פלטפורמה מודולארית של סטלנטיס והוא הדור החדש של הקומפאס.

ג’יפ קומפאס הוא הקרוסאובר הקומפקטי של ג’יפ שסימל את תחילת המעבר שלה לרכבי פנאי רכים שלא בהכרח המציעים יכולת שטח צנועה, עם הנעה כפולה כאופציה. גם בדור השלישי שלו שומר הקומפאס על ההגדרות ההלו ואף הולך איתן רחוק יותר. הקומפאס מעולם לא התיימר להיות ג’יפ אמיתי וקשוח, אבל שבדור החדש שלו ובהשראת האוונג’ר הקטן יותר הוא אפילו הולך ומתרחק עוד יותר מהמקורות.

הוא מתבסס על פלטפורמת STLA מדיום המשמשת את הדורות החדשים של פיג’ו 3008, אופל גרנדלנד וסיטרואן C5 איירקרוס שנחשף בשבוע שעבר, אך מנסה להביא פרשנות יותר קשוחה בהתאם לתדמיתה מותג. זה מצליח מבחינה עיצובית. הקומפאס שומר על מידות קומפקטיות עם אורך של 455 ס”מ כשהוא מציג קווי גוף רבועים, שבכה קדמית מוארת בעלת שבעת החריצים המזוהים עם ג’יפ, בתי גלגלים בולטים וכמובן חצאיות פלסטיק היקפיות וכנפונים מושחרים למראה הקרבי. תא הנוסעים המודרני משלב מסכים גדולים ללוח המחוונים (10 אינץ’) ומערכת המולטימדיה (16 אינץ’) ואמור להציע איכות חומרים ומחיה טובים יותר מהדור היוצא, עם תא מטען שצמח לנפח של 550 ליטר.


ג’יפ קומפאס החדש יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין בעל תגבור היברידי, גרסה היברידית-נטענת ולא פחות משלוש גרסאות חשמליות מלאות. האפשרות הראשונה מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר המוכר של סטלנטיס בעל תגבור היברידי, הספק משולב של 145 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. האופציה השניה תהיה יחידת הנעה היברידית נטענת המתבססת על מנוע 1.6 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 195 כ”ס, כאשר סוללה בקיבולת 21 קוט”ש תספק טווח נסיעה חשמלי מלא של כ-90 ק”מ.

לגרסאות החשמליות של ג’יפ קומפאס הספקים שנעים בין 213 כ”ס בגרסה הרגילה עם סוללת 74 קוט”ש ועד 375 כ”ס לגרסת ההנעה הכפולה. הגרסה החשמלית החזקה של הקומפאס  היא היחידה שמצוידת בהנעה כפולה, שמתקבלת הודות למנוע חשמלי נוסף בהספק של 65 כ”ס המניע שירות את הגלגלים האחוריים ומצויד במנגנון הפחתה שמדמה מעין הילוך כוח. בג’יפ טוענים ליכולת שטח משמעותית הודות לזוויות מרכב משופרות לעומדת גרסאות ההנעה הקדמית: 27 מעלות לזווית הגישה, 16 מעלות לזווית הבטן ו-31 מעלות לזווית הנטישה.

אל אלו מצטרפים יכולת צליחת מכשולי מים עד עומק של 47 ס”מ ומערכת מצבי נהיגה לתנאי שטח שונים בכל הגרסאות, כשבקרת ירידה במדרון תהיה רק בגרסת ההנעה הכפולה. עם זאת תרשו לנו להיות קצת יותר ספקנים לגבי יכולת השטח של קרוסאובר חשמלי עתיר פלסטיקה שכזה. מה גם שיכולת זו מתקבלת רק בגרסה החזקה והיקרה שתהיה מן הסתם פחות נפוצה.
מעבר לכך יציע ג’יפ קומפאס החדש מערכות עזר אקטיביות מתקדמות לנהג, עם אפשרות לנהיגה אוטונומית ברמה 2, תמיכה בעדכוני OTA, פנסי לד מטריקס כאופציה וחישוקים בקוטר של עד 20 אינץ’. כי זה באמת מה שחשוב עבור הלקוחות הפוטנציאלים אליהם מכוון הקומפאס החדש כאלטרנטיבה המשדרת תדמית קשוחה מאשר אחיו לפלטפורמה.

Jeep Compass 2025 10Jeep Compass 2025 10Preview
Jeep Compass 2025 02Jeep Compass 2025 02Preview
Jeep Compass 2025 03Jeep Compass 2025 03Preview
Jeep Compass 2025 04Jeep Compass 2025 04Preview
Jeep Compass 2025 08Jeep Compass 2025 08Preview
Jeep Compass 2025 09Jeep Compass 2025 09Preview
Jeep Compass 2025 06Jeep Compass 2025 06Preview
ג'יפ קומפאסג'יפ קומפאסPreview
Jeep Compass 2025 05Jeep Compass 2025 05Preview
Jeep Compass 2025 01Jeep Compass 2025 01Preview

ג'יפ ג'יפ קומפאס ג'יפ קומפאס החדש ג'יפ קומפאס היברידי ג'יפ קומפאס חשמלי סטלנטיס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד