אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ראשי » חדשות » מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ג'יפ קומפאס

מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

ג'יפ ממשיכה לחדש את היצע הדגמים שלה על בסיס הפלטפורמות החדשות של סטלנטיס עם דור חדש לקומפאס, שיציע נכון לעתה הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

אופיר דואק 06/05/2025 צלם: יצרן

ג’יפ ממשיכה בתהליך ההתרככות וההתחשמלות שלה מאז עברה החברה להיות חלק מקבוצת סטלנטיס הענקית. מאז עברה ג’יפ לבעלות סטלנטיס הציגה החברה את האוונג’ר הקטן על בסיס הפלטפורמה של פיג’ו 2008/אופל מוקה ושות’, כשמן הצד השני חשפה גם את הואגוניר S החשמלי על בסיס הפלטפורמה המודולארית החדשה STLA Large. כעת מגיע דגם נוסף שעובר להתבסס על פלטפורמה מודולארית של סטלנטיס והוא הדור החדש של הקומפאס.

ג’יפ קומפאס הוא הקרוסאובר הקומפקטי של ג’יפ שסימל את תחילת המעבר שלה לרכבי פנאי רכים שלא בהכרח המציעים יכולת שטח צנועה, עם הנעה כפולה כאופציה. גם בדור השלישי שלו שומר הקומפאס על ההגדרות ההלו ואף הולך איתן רחוק יותר. הקומפאס מעולם לא התיימר להיות ג’יפ אמיתי וקשוח, אבל שבדור החדש שלו ובהשראת האוונג’ר הקטן יותר הוא אפילו הולך ומתרחק עוד יותר מהמקורות.

הוא מתבסס על פלטפורמת STLA מדיום המשמשת את הדורות החדשים של פיג’ו 3008, אופל גרנדלנד וסיטרואן C5 איירקרוס שנחשף בשבוע שעבר, אך מנסה להביא פרשנות יותר קשוחה בהתאם לתדמיתה מותג. זה מצליח מבחינה עיצובית. הקומפאס שומר על מידות קומפקטיות עם אורך של 455 ס”מ כשהוא מציג קווי גוף רבועים, שבכה קדמית מוארת בעלת שבעת החריצים המזוהים עם ג’יפ, בתי גלגלים בולטים וכמובן חצאיות פלסטיק היקפיות וכנפונים מושחרים למראה הקרבי. תא הנוסעים המודרני משלב מסכים גדולים ללוח המחוונים (10 אינץ’) ומערכת המולטימדיה (16 אינץ’) ואמור להציע איכות חומרים ומחיה טובים יותר מהדור היוצא, עם תא מטען שצמח לנפח של 550 ליטר.


ג’יפ קומפאס החדש יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין בעל תגבור היברידי, גרסה היברידית-נטענת ולא פחות משלוש גרסאות חשמליות מלאות. האפשרות הראשונה מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר המוכר של סטלנטיס בעל תגבור היברידי, הספק משולב של 145 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. האופציה השניה תהיה יחידת הנעה היברידית נטענת המתבססת על מנוע 1.6 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 195 כ”ס, כאשר סוללה בקיבולת 21 קוט”ש תספק טווח נסיעה חשמלי מלא של כ-90 ק”מ.

לגרסאות החשמליות של ג’יפ קומפאס הספקים שנעים בין 213 כ”ס בגרסה הרגילה עם סוללת 74 קוט”ש ועד 375 כ”ס לגרסת ההנעה הכפולה. הגרסה החשמלית החזקה של הקומפאס  היא היחידה שמצוידת בהנעה כפולה, שמתקבלת הודות למנוע חשמלי נוסף בהספק של 65 כ”ס המניע שירות את הגלגלים האחוריים ומצויד במנגנון הפחתה שמדמה מעין הילוך כוח. בג’יפ טוענים ליכולת שטח משמעותית הודות לזוויות מרכב משופרות לעומדת גרסאות ההנעה הקדמית: 27 מעלות לזווית הגישה, 16 מעלות לזווית הבטן ו-31 מעלות לזווית הנטישה.

אל אלו מצטרפים יכולת צליחת מכשולי מים עד עומק של 47 ס”מ ומערכת מצבי נהיגה לתנאי שטח שונים בכל הגרסאות, כשבקרת ירידה במדרון תהיה רק בגרסת ההנעה הכפולה. עם זאת תרשו לנו להיות קצת יותר ספקנים לגבי יכולת השטח של קרוסאובר חשמלי עתיר פלסטיקה שכזה. מה גם שיכולת זו מתקבלת רק בגרסה החזקה והיקרה שתהיה מן הסתם פחות נפוצה.
מעבר לכך יציע ג’יפ קומפאס החדש מערכות עזר אקטיביות מתקדמות לנהג, עם אפשרות לנהיגה אוטונומית ברמה 2, תמיכה בעדכוני OTA, פנסי לד מטריקס כאופציה וחישוקים בקוטר של עד 20 אינץ’. כי זה באמת מה שחשוב עבור הלקוחות הפוטנציאלים אליהם מכוון הקומפאס החדש כאלטרנטיבה המשדרת תדמית קשוחה מאשר אחיו לפלטפורמה.

Jeep Compass 2025 10Jeep Compass 2025 10Preview
Jeep Compass 2025 02Jeep Compass 2025 02Preview
Jeep Compass 2025 03Jeep Compass 2025 03Preview
Jeep Compass 2025 04Jeep Compass 2025 04Preview
Jeep Compass 2025 08Jeep Compass 2025 08Preview
Jeep Compass 2025 09Jeep Compass 2025 09Preview
Jeep Compass 2025 06Jeep Compass 2025 06Preview
ג'יפ קומפאסג'יפ קומפאסPreview
Jeep Compass 2025 05Jeep Compass 2025 05Preview
Jeep Compass 2025 01Jeep Compass 2025 01Preview

ג'יפ ג'יפ קומפאס ג'יפ קומפאס החדש ג'יפ קומפאס היברידי ג'יפ קומפאס חשמלי סטלנטיס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד