ג’יפ הוא אחד המותגים החזקים והרווחיים ביותר בקבוצת סטלנטיס הענקית, וגם המותג הכמעט יחיד שהצליח לעזור ל-FCA להחזיק את הראש מעל המים לפני התהליך האיחוד עם קבוצת PSA. בהתאם לכך משקיעה סטלנטיס מאמצים כדי להרחיב את היצע הדגמים של ג’יפ כדי שהשם המיתולוגי והקשוח ישכנע את ההמונים לרכוש קרוסאוברים רכים וחשמליים.
אחרי האוונג’ר העירוני שמתסס על פלטפורמה מדור קודם, מציגה כעת ג’יפ את הדגם הראשון שלה על בסיס פלטפורמת STLA המודולארית והחדשה. מדובר בואגוניר S שפרטים ראשונים עליו נחשפו בראשית השנה. זהו הדגם החשמלי המלא השני של ג’יפ הנושא את השם ואגוניר כמיטב האופנה הנוכחית בה דגמים חשמלים מאמצים שמות של דגמים פופולאריים למרות שאין בינהם כל קשר מכני.
ג’יפ ואגוניר S מתבסס על הנגזרת הגדולה של פלטפורמת STLA של סטלנטיס, עליה יבנו בעתיד הקרוב כל הדגמים הגדולים של הקבוצה וכבר משמשת את דודג’ צ’ארג’ר החדשה שנחשפה לפני כחודשיים. הואגוניר S קטן משמעותית מהואגוניר המוכר, כשעם אורך של 488 ס”מ הוא קצר ממנו בכ-60 ס”מ וגם אינו מציע אופציה לשורת מושבים שלישית. בפועל מדובר בקרוסאובר בגודל בינוני, עם בסיס גלגלים של 287 ס”מ, רוחב של 190 ס”מ וגובה של 164 ס”מ.
העיצוב מציג קו חלונות גבוה וקו גג נמוך כדי להעניק צללית ספורטיבית. את הקשר העיצובי ליתר דגמי ג’יפ ניתן למצוא בבתי הגלגלים הרבועים ובמראה הגג ה”צף” המזכיר את זה של הגרנד צ’רוקי. מלפנים ישנה פרשנות חדשה וממוזערת לשבכת 7 הצלעות המסורתית שהייתה יכולה הייתה להיראות הרבה יותר טוב אלמלא הבחירה לשבץ בה תאורה מובנה וילדותית.
בתא הנוסעים הבשורה העיקרית היא בהתאם לתקופה, מסכים ועוד מסכים כשיש מסך אינטראקטיבי גם מול הנוסע מלפנים ושטח תצוגה כולל של 45 אינץ’.
ג’יפ בחרה להציג את ואגוניר S בגרסה החזקה ביותר, עם 600 כ”ס ו-81.5 קג”מ המתקבלים משני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, עם חלוקת כוח משתנה. עיקר גאוותה של ג’יפ היא בנתון תאוצה ל-96 קמ”ש (60 מייל לשעה) של 3.4 שניות מה שהופך את ואגוניר S לדגם המהיר ביותר בתאוצה של ג’יפ אי פעם. עד כדי כך הגאווה של ג’יפה היא שבסרטון הקידום הרשמי של הדגם מוצג מרוץ דראג מול טסלה מודל Y פרפרומנס.
כנראה שבג’יפ יודעים מי קהל היעד שלהם כי יכולת השטח של ג’יפ ואגוניר S תהיה סמלית בלבד. אמנם ישנה מערכת הנעה כפולה ומערכת בחירת מצבי נהיגת שטח השולטת על אופי העברת הכוח ופעולת בקרות האחיזה, אבל מרווח גחון עלוב של 16.2 ס”מ בלבד, זווית גישה של 19.2 מעלות וזווית בטן של 14 מעלות בלבד מאשרים שהג’יפ הזה ישאר על הכביש. לכן לא מפתיע שבג’יפ פרסמו רק תמונה בודדת שלו בנסיעת שטח, על פני שביל מאובק.
גם משקל של כמעט 2.6 טון לפני נוסעים לא עושה חסד עם ג’יפ ואגוניר S, הודות לשימוש בסוללה ענקית בקיבולת של 100 קוט”ש שלפחות אמורה לאפשר טווח נסיעה ראוי של 480 ק”מ עם אפשרות טעינה מהירהמ-20% ל-80% ב-23 דקות.
ג’יפ מאפשרת להזמין את הואגוניר S כבר כעת עם תג מחיר התחלתי של 74 אלף דולרים, 22 אלף דולר יותר מאשר מחירה של טסלה מודל Y פרפורמנס הקטנה יותר במידותיה והמעט יותר איטית, אבל זה חתיכת הבדל משמעותי. לשאר העולם וגם לישראל הוא צפוי להגיע במהלך שנת 2025.