בשנתיים האחרונות השתנה מעמדה של המכונית החשמלית בישראל מגימיק לחובבי טכנולוגיה וגישה ירוקה, לבחירה לגיטימית עבור רוב המתלבטים ברכישת מכונית. אחת המכוניות שאחראיות להמפך הזה היא ג’ילי גיאומטרי C שהגיעה ארצה לפני כשנתיים עם תג מחיר שובר שוק, מראה נאה וטווח מרשים שהפכו אותה לחשמלית הנמכרת ביותר בישראל, עד שהגיעה BYD אטו 3.
קצב החידושים והדגמים החדשים בשוק החשמלי הוא מסחרר. ג’ילי שלא יכלה להרשות לעצמה להישאר מאחור ביצעה מתיחת פנים לגיאומטרי C שנועדה לעזור לה לשפר עמדות ולשמור על רף המכירות מול שלל מתחרות צעירות, ומן הסתם לעזור לה בקרב על ראשות הקטגוריה מול BYD (ובמידה מסוימת גם מול טסלה מודל 3 שהוזלה זמנית עד למתיחת הפנים אותה עברה).
חיצונית מתיחת הפנים מינורית להפליא, וצריך זכוכית מגדלת כדי לגלות שהשבכה האטומה בחזית כוללת מעתה פס שחור בין הפנסים משולב פס לד אופנתי וסמל ג’ילי מואר ומצועצע, אבל עדין סולידי יחסית למופע הלדים של חלק מהמתחרות הסיניות. תא הנוסעים עבר שינוי מהותי יותר, כאשר בג’ילי החליטו לנסות להעניק מראה פחות הייטקי ויותר יוקרתי. בהתאם לכך הקונסולה הצפה בין המושבים פינתה את מקומה לחלל פתוח ומשענת יד מוארכת המשלבת את משטח הטעינה הדיגיטלי. פתחי המיזוג המרכזיים הוטמעו בדשבורד שקיבל פס תאורת אוויר רוחבי וגימור רך בצבע קרמי. בורר ההילוכים עבר אל מאחורי ההגה מה שהצריך לשלב במוט התפעול השמאלי באופן מסורבל את פעולות האיתות, בורר האורות והמגבים.
מסך המולטימדיה הרוחבי גדל במעט וקיבל ממשק נאה ואינטואיטיבי מבעבר. חבל שבאותה הזדמנות לא רעננו בג’ילי את המסך המשמש כלוח מחוונים שנותר קטן מידי ודורש מאמץ כדי לדלות ממנו מידע חיוני. בסך הכל ניכר שיפור באווירה בתא הנוסעים ובאיכות החומרים, אם כי עדיין ישנו פלסטיק קשיח ולא משכנע בחלקו התחתון של הפנאל הקדמי ובחלק הקרוב לשמשה. מרחב הפנים נותר נדיב כבעבר לארבע נוסעים, קצת פחות לנוסע החמישי בגלל רוחב המושב. תא המטען מספק בגודלו אבל לא הרבה מעבר לכך.
למרות שנתון התאוצה הרשמי התקצר מ-7.7 ל-7 שניות, מדובר בתוצאה של שיטת מדידה שנה. יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי עם 204 כ”ס והתאוצות נעימות וחלקות ברוב הזמן, אם כי למרות הבחירה בצמיגי מישלין איכותיים עדיין ניכר קושי בהורדת הכוח לכביש בתאוצות חזקות שמאתגרות גם את בקרת המשיכה.
הביצועים אמנם מקובלים ביחס לקטגוריה, אבל טווח הנסיעה לא. בג’ילי טוענים שעדכון תוכנה מעלה את הטווח המרבי ל-485 ק”מ. צריכת האנרגיה הממוצעת במבחן הייתה קרובה מאד לנתון היצרן (16.7 לעומת 16.5 קילוואט ל-100 ק”מ) ודומה לזו של המתחרים, אבל סוללת 70 קוט”ש ממשיכה להיות היתרון החזק של הגיאומטרי שיכולה להבטיח גם ביום קיץ לוהט טווח ריאלי של 440 ק”מ ללא בעיה -פור של כמעט 100 ק”מ קריטיים מול המתחרות.
ג’ילי גיאומטרי C לא עברה מהפך, אבל מציגה שיפור בכמה נקודות חיוניות כמו עיצוב תא הנוסעים, מערכת המולטימדיה והטווח שעוזרים לה להמשיך להציג את אחת החבילות המאוזנות בשוק החשמליות בישראל. הדגם המעודכן שומר על רמת מחירים דומה, שזה אומר 166 אלף שקלים לגרסת הפרו המאובזרת בה נהגנו, 20 אלף שקלים יותר מאשר כאשר הושקה המכונית בישראל לפני שנתיים. כאשר התחרות מסביב גוברת, טסלה מוריד המחירים ונוספו מתחרות חשמליות זולות יותר ומוצלחות לא פחות בסגמנט הקומפקטי, חזרה של גיאומטרי C לרמות מחיר כמו בתקופת ההשקה היו יכולות לתרום לה להיות אטרקטיבית יותר ולמקסם את השיפורים שבוצעו במתיחת הפנים.
ג’ילי גיאומטרי C – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 204 כ”ס, מומנט: 31.6 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 270 ס”מ, משקל: 1,545 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7 שניות, מהירות מרבית: 150 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 16.5 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 166,000 שקלים