הגדרות יכולות לבלבל חשבתי לעצמי בזמן שהתקרבתי לכיוון גאס-גאס 700 SM החדש דנדש שהרגע נחת כאן. מצד שני הן הכרחיות בכדי להבין את הסיפור. לדוגמה, מהי ההגדרה המדויקת לסופרמוטו. או לחלופין, מהו אופנוע חדש.
תוך כדי שאספר לכם על ה-700 הזה, נפתור את ההגדרות האלו, וגם אחרות אולי, בדרך להבין מה הסיפור כאן בדיוק. וכרגיל, יש סיפור, ויש לו משמעות עמוקה עבור גאס-גאס. אבל אני מקדים, כהרגלי, את המאוחר.
גאס-גאס 700 SM הוא אחד מצמד כלים חדשים שהגיע לישראל ושניהם משתמשים באותה פלטפורמה, ה-SM שלפנינו מיועד לכביש ואילו אחיו הכמעט תאום, 700 ES מיועד לאלו שרוצים יותר שטח בתמהיל הרכיבה שלהם.

בתור אחד שמכיר את תחום הסופרמוטו מקרוב והתחרה בליגת הסופרמוטו המחתרתית שהייתה פעילה כאן בשנות האלפיים, אני יכול להגיד לך מה הוא סופרמוטו עבורי. כן, אני מסתפק בהיסטוריה מקומית קצרה ולא בזו העולמית הענפה יותר (את זה אעשה בהזדמנות אחרת). עבורי סופרמוטו היה אופנוע שטח מוסב, כזה שפירקת ממנו את החישוקים המקוריים והרכבת עליו סט 17 אינץ’. בתור מרוץ שאמור לקבוע מי הרוכב הטוב ביותר בכל צורות הרכיבה, החישוקים נותרו חישוקי שפיצים – בכדי לטפל בקטע השטח שהוא חלק בלתי נפרד מסופרמוטו. מעבר לזה התאמת לו תושבת אחרת לקליפר ושמת דיסק קדמי גדול יותר. אם היה לך תקציב, היית משדרג את המזלג והבולם האחורי. זהו פחות או יותר.
היות והמטרה הייתה מרוצים הבסיס היה בד”כ (בישראל בתחילת הדרך) אופנוע אנדורו מקצועי. זה אומר בשנים ההן, שאם החלטת גם להשתמש ביום-יום באופנוע הסופרמוטו שבנית בידיך הרועדות, קיבלת חוויה מיוחדת. נקרא לזה ככה. מצד אחד היה לך ביד כלי שיכל לענות לכל גחמה מטורללת ככל שתהיה, מצד שני, זה לא היה כלי רכב. המושב צר, החוקיות מוטלת בספק, המנוע רועד ואתה לא יכול להשאיר אותו רגע לבד. בלי מפתח, עם משקל נמוך, לא ממש היה בעיה לגנוב אחד כזה.
מהבחינה הזו גאס-גאס 700 SM הוא לא סופרמוטו. תחשוב יותר לכיוון שבין סופרמוטו חרגולי המבוסס על מוטוקרוס עדכני לבין היפרמוטרד גדול, כבד ויקר יותר. הוא לא מרגיש קליל ומתמסר כמו הראשון, ומרגיש הרבה יותר קליל, זמין ומיידי מהשני. מקום טוב באמצע? לגמרי. אז למעשה גאס-גאס 700 SM לוקח את רעיון הסופרמוטו לשלב הבא. לעוד מהירות בבינעירוני, לתחושה קצת יותר נוחה, למשהו שיכול להיות שימושי ביום-יום. השלב שאחרי הסופרמוטו השורשי אם תרצו.

אם המילים יום-יומי יוצרות איזו תמונה של אופנוע נורמטיבי ושפוי, אני מתנצל. כי ה-700 הזה, עם כל הכבוד לעובדה שאפשר לרכוב עליו בבינעירוני במהירות שיוט סבירה, והוא נוח מאוד בתוך העיר, ואפילו יש לו מפתח ולוח שעונים ועוד רכיבים שלרוכב סופרמוטו מהעבר נכנסים תחת סעיף פינוק, הוא לא אופנוע נורמטיבי ושפוי.
בואו ניזכר רגע איך בנוי האופנוע הזה בכדי להבין את הסיפור. יש כאן שלדת מסבך צינורות כרום-מולי שנראית מאסיבית מאוד. המושב גבוה ושטוח כמעט לחלוטין. בין הרגליים יש את מה שנחשב לסינגל החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי. מיכל הדלק ממוקם בצורה ייחודית כזו שאמורה להנמיך את מרכז הכובד. יש מתלים של WP בשרניים ומתכווננים וקליפר ראדיאלי של ברמבו מקדימה.
אז אתה יושב עליו, גבוה, האופנוע תחתיך מגרגר ומחכה לכל פקודה. כל נגיעה באחד מאמצעי השליטה מייצרת תגובה חדה ומיידית. הפעולה של כל אחד מאלו לינארית ומדויקת. אם ניקח את ידית הגז כדוגמה, נגלה שכל סנטימטר שלה שולח כמויות אדירות של כוח אל הגלגל האחורי. קצר, מתפרץ. אפשר כמובן לחבר את כל זה בעדינות אבל זה דורש המון דיוק מצד הרוכב. בכדי לרכב עליו לאט וחלק, צריך לעבוד בזה. גאס-גאס 700 SM לא מעונין באמת בכאלו, וגם לא מרגיש שותף לעניין. תתחיל להעמיס על המנופים והכל נופל למקום. הוא מאיץ בחדות, נשתל באדמה, יורד עד כמה שתעז ועף החוצה. ההיגוי הקליל, התנודה השקולה על המתלים, כולם כאילו מבקשים עוד עומס בכדי שתוכל להרגיש למה נבנה האופנוע הזה באמת.

כחלק מרשימת הפינוק, יש כאן לא מעט מערכות עזר לרוכב. את מי שבא להוציא לו את המיץ יעניין כפתור ביטול בקרת המשיכה, מצב הרכיבה המשוחרר יותר וגם האפשרות לבטל את ה-ABS מאחור. מעבר לזה כדאי לדעת שיש כאן ABS לפנייה, קוויק-שיפטר (מיותר לטעמי) ועוד דברים שהופכים את האופנוע הזה לבטוח ועדכני. משהו שאין כאן, אלו חישוקי שפיצים.
סופר או היפר גאס-גאס 700 SM מגיע עם חישוקי 17 אינץ’ יצוקים. לא כאלו שמתוכננים לספוג שטח. למה? לדעתי הספרדים רצו ללכת עד הסוף עם אופנוע הכביש הראשון שלהם. כאילו שמחים לייצר סוף סוף אופנוע עם חישוקים נטולי שפיצים. אמירה. התוצאה מרשימה בלי שום קשר לתחושות ברכיבה. הצבע האדום-אדום של גאס-גאס עם החישוקים השחורים האלו, גורמים לאופנוע הזה להיראות שונה ומיוחד מאוד בנוף.
וזה למרות שהוא לא אופנוע חדש כן? זאת אומרת הוא חדש לחלוטין, אבל הבסיס שלו מוכר למדי. מוכר כמו האסקי 701 סופרמוטו או ק.ט.מ 690 סופרמוטו. שלושה אופנועים שהם אחד. אז הדגם החדש הזה עבור גאס-גאס, גם מייצר מחזה בולט מאוד בתוך שלישיית החוליגנים הזו. אדום זה צבע שרק פרארי יכולה להחזיק בכבוד, ודוקאטי אם נגלה סלחנות עם החוק הזה, אבל לא יותר. מבט אחת על ה-700 הזה גרם לי להתגמש קצת. הוא פשוט נראה מצוין.
זה גורם לי לתהות על מקומו והאם זה מספיק מול האחים התאומים שלו. התשובה היא שלצעד ראשון לכיוון הכביש, זה בהחלט מספק. לאן גאס-גאס ייקחו את זה מכאן, ולאן קונצרן ק.ט.מ יכוון אותם, ובכן, זהו סיפור שעוד ייכתב.
מנוע סינגל, 692.7 סמ”ק הספק 74 כ”ס ב-8,000 סל”ד מומנט 7.4 קג”מ ב-6,500 סל”ד משקל (יבש) 148.5 ק”ג גובה מושב 898 מ”מ מיכל דלק 13.5 ל’ מחיר 69,000 שקלים