כביש החוף רץ תחת גלגלי ב.מ.וו Z4. השמש אכזרית כפי שהיא אוהבת להיות באזורנו ועדיין הגג פתוח. בתוך העיר הוא היה סגור כמובן, מרחיק אותנו מתשומת לב בלתי רצויה. אבל כאן, מחוץ לכרך הוא יורד, נותן לנו ליהנות ממרווח ראש בלתי מוגבל וכל האוויר והאור שבעולם.
הנסיעה רגועה למדי. קל לשכוח את מה שיש למכונה הזו להציע כשאתה לא באמת רוצה את זה, לא צריך את זה, לא דורש את זה. זה הזמן ליהנות מהאיכות הכללית של ההרכבה כאן. מתשומת הלב לפרטים החשובים, כמו שב.מ.וו יודעת לעשות כשהיא רוצה באמת.
תכנון תנוחת הנהיגה והמושבים לדוגמה – לא פחות ממושלם. אתה ממוקם בדיוק איפה שאתה רוצה להיות במכונית כזו, זה אומר קרוב לאדמה ובכינון ישר לאמצעי השליטה במכונה. הביצוע של שאר הדברים מדויק גם כן. אם אלו התחכמויות של עידן חדש, או הצמדות לדברים קלאסיים שאמורים להישאר כאלו. גם פריטים שמאוד חשובים במכונית נטולת גג, כמו פתיחה וסגירה מהירים של הגג, או מסיט רוח יעיל מתא הנוסעים, מרשימים כאן למדי.
ששת הציל’ מלפנים, לא נדרשים למלוא יכולתם. המגדש גם הוא לא מנצל כרגע את כל נפח ריאותיו. על הכביש הזה, עם הים שרגע נגלה ורגע נחבא, קל לשכוח איפה אתה ומה אתה אמור לעשות. וגם אין ממש צורך לתקוע דורבנות בצלעות יחידת ההנעה. ביתיים אפשר ליהנות מהחלקות והמידיות של המנוע והתיבה, מרשימים ומוכרים, ביחס למקובל בז’אנר.
נינוח ונוח כאן, למרות שרודסטר לא תמיד שמה משימות כאלו בראש הטבלה. הדבר אמור גם לגבי יכולת המתלים לבודד את המרכב מחטטי כבישים כאלו ואחרים. ובכלל, התחושה היא של מוצר איכותי מאוד, מדויק מאוד. ערוץ החיים הטובים הרזולוציה גבוהה ישר לווריד. קל מאוד לשכוח את מה שמסתתר מתחת לעיצוב, המוצלח מכאן – חייזרי משם, של ב.מ.וו Z4.
ומה שמסתתר מתחת לעיצוב, זו פלטפורמה משותפת לה ולטויוטה סופרה החדשה. זה מכריח את הבימר הזו להיות ממוקדת יותר מקודמתה. בין השאר אפשר למנות כאן את בסיס הגלגלים הקצר יותר לעומת הדגם הקודם. וגם את המפשקים הרחבים משמעותית ואת מרכז הכובד הנמוך יותר. רמזים קטנים גדולים.
כביש החוף אוזל ומכריח אותנו לרוץ מזרחה, על גבולה הצפוני של המדינה. אופי הדרך שונה לחלוטין ופתאום גורם להתעוררות כללית. כמה לחיצות רבות משמעות על כפתורים נבחרים ואפשר התחיל חלק אחר לחלוטין בחוויה הזו. ואם בסתם נסיעת חולין היא הייתה מרשימה ומהנה, עכשיו מתחיל סיפור אחר לגמרי.
מהירות הפכה להיות זמינה מאוד בעידן האחרון בחסות התחמשות והתחזקות שעברה כל קטגוריה בתחום פחות או יותר. זה עלול לגרום לך לשכוח, מה היתרון האמיתי של מכונית מסוגה של ב.מ.וו Z4. והיתרון, מתחיל כבר בבסיס. מכונית שבנויה לבצע היטב את מלאכת הנהיגה הספורטיבית, כזו שפרושה רחב ונמוך על האספלט, תמיד תציע יכולת טובה יותר מאחת שאולצה לתוך משימות כאלו.
והיכולת כפי שמדגימה ה-Z4 הזו מרשימה בכל פרמטר. דחיקת הדוושה לתוך השטיח מציגה תגובות מצוינות למנוע לא אטמוספרי. הוא בונה עוד ועוד כוח, צובר סל”ד בצורה מהירה וחלקה כך שאתה נהנה מכל העולמות. התיבה מהירה ומדויקת. חבר את זה לצלילים שיודע לייצר המנוע הזה ותקבל ביצועים מצוינים שמוגשים בצורה מלהיבה למדי.
אבל זה רק חלק אחד מתוך המשוואה הזו. כי הסיפור כאן מתחיל בכבישים שהוזכרו לפני רגע. זה מתחיל עם ההגה, עם הנכונות של האף הזה להיכנס לפניות, אם לדייק. ההיגוי עצמו בעל משקל טוב, מדויק ומרגיש טבעי למדי. הוא מספיק לינארי בשביל לא להציק בסתם נהיגה מנהלית בקו ישר מחד ולהציע מהירות תגובה כשזו נדרשת.
חלוקת המאסה והאופן בו היא מתוחה לרוחב המפשקים המוזכרים, יחד עם השליטה המצוינת של הבולמים בגוף, אומרים שאתה יכול לעשות כאן מה שאתה רוצה פחות או יותר. לדחוף עוד ועוד מהירות לתוך הפנייה, לאחר מאוד בשימוש בבלמים המצויינים, להציב אותה היכן שתרצה בדיוק מילימטרי ולטוס החוצה עם כל הקג”מ, שמנגנים כאן על יחסי-העברה שמחולקים באופן מושלם. בעומס גבוה מאוד אפשר להרגיש קצת רכות בחלקה האחורי של ה-Z4 הזו. מקובל והגיוני כשזוכרים את הנוחות והייעוד.
אפשר גם לשחק עם כל הכוח הזה. רמת האחיזה גבוהה מאוד תודות לרביעיית מישלין פיילוט ספורט 4S. וההתנהגות במגבלות למי שלא מחפש צרות, בטוחה מאוד עם נטייה קלה מאוד לתת-היגוי. אבל, וזה אבל גדול, מי שרוצה ויודע, יכול לגרום למכונית הזו לעשות פחות או יותר הכל. קל מאוד לבטל כל נטייה לכאן או לשם באמצעות הדוושות, התגובות מדויקות ויעילות. קל לא פחות לאלץ את הצמיגים האחוריים להרים ידיים, בחסות הדיפ’ מוגבל ההחלקה ולשלוח אותם לטיול מעשן.
מכונת נהיגה משובחת. על כל המשתמע מכך. זו התחושה שבונה אצלך, מהר מאוד, הבימר הזו. וכמו מכוניות מעטות, היא ממשיכה ומייצרת אצלך את הרושם הזה. ככל שאתה דוחף אותה, ככל שאתה חוקר אותה, ככה היא מלהיבה, מרשימה ומושכת יותר. כמו שצריך.
נתונים: טורבו, 2,998 סמ”ק, 340 כ”ס מ-5,000 סל”ד עד 6,500 סל”ד, 50.1 קג”מ, מ-1,600 סל”ד עד 4,500 סל”ד, 1,610 ק”ג, 9.2 ק”מ/ל’ (מבחן), 4.5 ש’, 250 קמ”ש, 589,000 שקלים