ב.מ.וו S1000RR החדש מוצג לקהל הישראלי. מאחורי המשפט הזה הרימה היבואנית אירוע מושקע למדי, במסלול מוטורסיטי, אליו הוזמנו עיתונאים להתרשמות קצרה בשעות הבוקר המוקדמות. אחרי אלו הגיעו גם לקוחות המותג לדגום את שלושת האופנועים שהועמדו לרשותם. לא מחזה נפוץ כאן ובהחלט מראה משהו על העוצמה של דלק מוטורס וגורר אחריו שלל מחמאות וחיזוקים. ובצדק.
ב.מ.וו S1000RR בגרסתו העדכנית ביותר מציג לא מעט שינויים ושיפורים. זוהי מתיחת פנים לדור האחרון, אבל אחת כזו שנוגעת בכל תחום כמעט. אם זה העיצוב, השיפור האווירודינמי, מערכות העזר המתקדמות או ההספק שעלה והמשקל שירד. גם אם חלק מאלו יכולים להיחשב כנגיעה פה וליטוף שם, המוצר המוגמר פנים אל פנים נראה מרשים משמעותית מבעבר.
הרכיבה על המסלול כללה מספר סשנים של כמה דקות, לא מספיק בכדי לבחון אופנוע כזה. האופנועים החדשים לחלוטין עדיין היו בהרצה ולכן גם הוגבלו ל-9,000 סל”ד על מנת להקל על הק”מ הראשונים בחייהם. ועדיין יש כמה דברים שבלטו מייד בדור הזה. עם ערבון מוגבל כמובן – ואל דאגה בקרוב נערוך מבחן מלא לדגם. עד אז נספר לכם שההיגוי המהיר (לפעמים מדי) של הדגם הקודם, נרגע כאן וזו נקודה חיובית לטעמו של כותב שורות אלו. דבר נוסף שהיה בולט כאן זו היכולת לבצע ללא מאמץ. עושה רושם שהשינויים כאן הפכו את האופנוע למהיר אפילו יותר, מחמיא מאוד לרוכב ודורש ממנו הרבה פחות.
אז מה חדש לשנת הדגם הזו?
- עלייה בהספק ל-210 כ”ס בין השאר בזכות תכנון תיבת אוויר חדשה. ההספק המקסימלי מתקבל ב-13,750 סל”ד.
- הילוך שני קצר יותר.
- שלדה שונה וגמישה יותר לשיפור התחושה והשליטה. זו אותו שלדה של הדגם המוכר כשב.מ.וו מוסיפים בה פתחים בכדי להפחית מהקשיחות לעומת הדגם שלפני מתיחת הפנים.
- שינוי בגיאומטריה כשזווית צוואר ההיגוי גדלה ב-0.5 מ”מ לדוגמה.
- כיוון נקודת העיגון של הזרוע האחורית הוא כעת סטנדרטי.
- הוספת חיישן זווית היגוי (לראשונה בדו”ג) המאפשר נתונים נוספים למערכות העזר השונות. הנתון הנוסף הזה משרת גם את מערכת ההחלקה הדינאמית בבלימה ואת בקרת המשיכה הדינמית. שני אלו אמורים לאפשר החלקות קבועות ונשלטות לחוקרי המגבלות שביננו.
- שינויים אוירודינמיים מקיפים בין השאר אפשר למצוא כאן משקף שתוכנן מחדש ועוד. גולת הכותרת היא הכנפונים שמגיעים כעת כסטנדרט. הם יכולים לייצר עד 17.6 ק”ג של הצמדה (ב-300 קמ”ש).
- מצבר קל של חטיבת M כסטנדרט.
- עיצוב חדש מאחור עם בסיס מספר קטן וקצר יותר. ב.מ.וו שינו גם את הצמה כדי שתאפשר ניתוק קל יותר למי שיירצה להוריד אותה. עוד אפשר למצוא כאן שקע USB מאחור וגם תושבת מקורית למצלמת אקשן.
- המחירים בישראל מתחילים ב-164,000 שקלים לדגם הפיור (שחור) ומאמירים עד ל-210,000 שקלים לרמת הגימור M ספורט. ראוי לציין שכבר מגרסת הכניסה רמת האבזור גבוהה וכוללת גם בקרת שיוט לדוגמה.