ב.מ.וו S1000, סדרת הארבע-ציל’-בשורה של היצרן, על כל הטיותיה (S1000RR, S1000R ו-S1000XR) מתעדכנת לכבוד שנת 2017.
יש שורה של שינויים מכאניים וקוסמטיים לכל דגם בסדרת ב.מ.וו S1000 כשכל הדגמים מותאמים לתקן EU4 החדש והנקי (חובה מ-2017). ה-R וה-XR מקבלים עוד כוח (בין השאר), ה-RR מסתפק בשינויים מינוריים. הנה עיקרי השינויים לפי דגם.
S1000RR
הסופרבייק של החברה ממשיך להימכר עם אותו ההספק (199 כ”ס) אך כעת עומד בתקן יורו 4. השינויים? ה-S1000RR מגיע כעת עם מערכת בקרת המשיכה הדינמית (שבעה מצבים וחיישני הטיה) כסטנדרט ועם מערכת ABS לפנייה – הנקראת אצל ב.מ.וו ABS PRO – שאמורה לזהות הטיה ולמנוע נעילה של הגלגל גם במצבים אלו.
עוד שינויים משמעותיים? ישנה דוגמת צביעה חדשה (שחור/אפור) ודגמי 2017 של ה-S1000RR יגיעו כסטנדרט בתצורת סינגל-סיט, כשניתן יהיה להזמין, ללא תשלום, ‘חבילת נוסע’ (כלשון ב.מ.וו) שתגיע עם מושב מתאים ורגילות מורכב.
S1000R
לגירסת הנייקד, ה-R, כבר עידכונים רציניים יותר עם תוספת של 5 כ”ס להספק (יטפס ל-165 כ”ס). דיאטה קלה תשיל 2 ק”ג ממשקל האופנוע ומשתיק עשוי טיטניום חדש לאגזוז יגיע כסטנדרט ויעניק לו גם סאונד שיתאים ללוק השרירי של הבריון השכונתי. גם כאן תותקן מערכת ה- ABS Pro אך ורק כאופציה.
לגרסת ה-HP יהיו גם חישוקים קלים יותר ומערכת קוויק-שיפט להחלפת הילוכים (העלאה והורדה) ללא קלאץ’. ב.מ.וו לא מוותרים גם כאן על עדכוני צביעה וקסמטיקה כמו למשל שעון טמפרטורת סביבה (כי באמת איך רוכב אופנוע נייקד ללא פיירינג יידע אם הרוח שמכה בו היא בחום של 50 מעלות או 48?).
S1000XR
גם מנוע גירסת הטורינג, ה-XR, התחזק באותם חמישה סוסים. ולאלו שאוהבים להעמיס את האופנוע שלהם – המשקל המותר לנשיאה עולה ב-10 ק”ג ל-444 ק”ג תמימים של ציוד, זיווד, תוספות ורוכבים.
יש כאן גם ידיות חדשות ונוחות יותר ישנם ובנוסף לאלו גם עדכוני צביעה וקוסמטיקה, כמובן. וכמו בשאר הדגמים במשפחה הזו ניתן לקבל את ה-XR עם בקרת המשיכה הדינאמית ועם ה-ABS PRO בתוספת תשלום.
כבעלים של S1000R בציר 2014 האם יש טעם לשדרג לבציר 2017? האם תמורה של עוד 5 כ״ס ודיאטה של 2 ק״ג משתלמת?
בכלל האם ידוע מה יהיה המחיר של הS1000R 2017?
טרם פורסם מחיר. האופנוע רק הוצג וטרם רכבנו עליו – השינויים נראים קלילים – לא משהו שהיה גורם לנו לרוץ להחליף אופנוע (למרות שאופנוע חדש זה תמיד אירוע משמח…).