חטיבת האופנועים של ב.מ.וו משקיעה באופן עקבי לא מעט בדגמי רטרו, כשהיא מגישה את הטכנולוגיה העדכנית שלה באופנועים שעוצבו בהשראת האייקונים של החברה משנות ה-70′ וה-80′. בשנה שעברה הציגה ב.מ.וו את סדרת ה-R12 החדשה שהחליפה את סדרת ה-R Nine T כסדרת דגמי הרטרו העיקרית שלה, כשעל בסיס פלטפורמה זו יוצגו מספר דגמי קטרו בסגנונות שונים.
ב.מ.וו R12 החדש נחשף תחילה בשני בגרסאות: קלאסיק בעלת מראה רטרו נקי ו-R Nine T ספורטיבית עם מסיכת חזית סביב הפנס ומכלולים מעט יותר ממוקדים. בימים אלו חושפת ב.מ.וו גרסה שלישית במשפחה הנקראת R12 S, כשהיא למעשה גרסה ספורטיבית “על מלא” שהיא הרבה יותר מעוד אופנוע בלוק של “קפה רייסר”.
ב.מ.וו R12 S הוא מחווה לב.מ.וו R90 S משנות ה-70′ שהיה הדגם הספורטיבי ביותר של החברה באותו עשור, כשהוא צויד במנוע בוקסר שסיפק 67 כ”ס ורשם מהירות מרבית של 200 קמ”ש, ביצועים מרשימים לפני שהיפנים מרובעי הצילינדרים השתלטו על הקטגוריה הספורטיבית. ה-R90 S כיכב גם במרוצים, בעיקר במרוצי ה-TT של האי מאן, כולל ניצחון בקטגוריה שלו בשנת 1976 והישגים במרוצי ה-AMA בהם ניצחון במירוץ הדייטונה 200.
העיצוב והמכלולים של ה-S דומים לאלו של ה-R Nine T, אך עם מספר שינויים בהשראת המקור משנות ה-70′. כך ניתן להבחין מסיכת חזית מעוגלת המשולבת עם משקף קצר, כידון נמוך עם מראות צד המותקנות בקצות הידניות, יחידת זנב חדשה המשלבת מושב שטוח וגבנון אחורי בסגנון הרייסרים של שנות ה-70 וגימורי מנוע בצבע שחור. מעל לכל בולטת בציעה כתומה מטאלית בשילוב לבן שהיא הומאז’ לצביעה המפורסמת של ה-R90 S הקלאסי, שלטעמנו נראית נפלא.
ב.מ.וו תציע את ה-R12 S גם עם חבילת 719 אופציונלית הכוללת חישוקי שפיצים שונים בגימור מבריק בשילוב גימור שחור מט למנופים, רגליות הרוכב, הבלם והעברת ההילוכים ועוד מספר מכלולים. כמקובל בסדרת הרטרו שלה, גם ב.מ.וו R12 S יוצע עם מגוון גדול של אביזרים ותוספות מקוריות בהן מערכת פליטה משופרת מטיטניום, מחרשה אחורית מקוצרת, תיק צד רכים ומערכת ניווט.