ב.מ.וו היא מיצרניות האופנועים הבולטות שהחליטו לרכב, תרתי משמע, ברצינות על גל הרטרו כשהציעה משפחת דגמים שלמה של אופנועים בעיצובים קלאסיים במגוון סגנונו על בסיס מכלולים מודרנים. מדובר כמובן במשפחת ה-R Nine T שהוצגה לראשונה לפני קצת יותר מעשור והייתה מחווה לדגמים הקלאסיים משנות ה-70 של היצרן הבאווארי, כאשר אחריה באה סדרת ה-R18 שהלכה אפילו אחורה יותר בזמן.
אלא שגם אופנועי רטרו צריכים להתעדכן, ולקראת שנת 2024 חשפה ב.מ.וו את סדרת ה-R12 שירשה את סדרת ה-R Nine T, כשבבסיסה מדובר במתיחת פנים מקיפה הכוללת שלדה חדשה, מנוע משודרג, אלקטרוניקה עדכנית וכמובן פרשנות עיצובית נוסטלגית חדשה ומושקעת לא פחות.
ב.מ.וו R12 הוצג בתחילה בשתי גרסאות, קלאסיק הסטנדרטית שהיא מחווה לדגמי הבוקסר העממים משנות ה-70 וגרסת R Nine T הספורטיבית יותר, בעלת סממנים עיצוביים מדגמי “קפה רייסר” שהיו מקובלים באותן שנים. שנה לאחר מכן נחשפה גרסת ה-R12 S שכבר הלכה עם המראה הרייסרי עד הסוף עם השראה מה-R90 S הספורטיבי. כעת מצטרף למשפחה דגם רביעי, וכמתבקש מדובר בגרסת אדוונצ’ר שבהשראת ה-R80 GS שהיה מהאבות המייסדים של הז’אנר.
ב.מ.וו R12 G/S מתהדר בעיצוב קלאסי ורזה יחסית בסגנון אופנועי הדו”ש של תחילת שנות ה-80, בטרם אלו הבשילו לאדוונצ’רים הזקופים, השמנמנים והמגודלים של ימינו. הוא משלב תאורת לד מודרנית בתוך מסגרת עגולה השוכנת בתוך מסיכה עם מסיט רוח מינימליסטי, מיכל דלק גדול ומעוגל בחלקו האחורי, כנף מוגבהת מעל הגלגל הקדמי וכמובן כידון גבוה.
במנוע הבוקסר החשוף משמש גם הוא כפריט רטרו עיצובי. זהו אותו מנוע 1,170 סמ”ק מקורר אוויר-שמן של יתר דגמי ה-R12 אשר מפיק בתצורתו העדכנית 109 כ”ס ב-7,000 סל”ד ומומנט של 11.6 קג”מ ב-6,500 סל”ד. תיבת ההילוכים Shift Assistant Pro המאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית מוצעת כאופציה. מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך בקוטר 45 מ”מ בשילוב זרוע הפרלאבר האופיינית לב.מ.וו ומהלך של 215 מ”מ, כאשר מאחור ישנו בולם מונושק עם זרוע חד צידית ומהלך של 200 מ”מ, כאשר ישנן אפשרויות כיוונון מלאות מלפנים ומאחור. לצד כל מערכות האלקטרוניקה המקובלות מגיע האופנוע גם עם מצב רכיבה “אנדורו” ייעודי לרכיבת שבילים.
מכאן העסק הופל להיות קצת יותר מעניין. כיוון שהעיצוב הוא העניין העיקרי בסדרת הרטרו, ב.מ.וו מציעא את R12 G/S עם מספר אפשרויות התאמה. ניתן לבחור בין שלושה סוגי מושבים: מושב שטוח שחור, מושב לזוג בצבע אדום או מושב ראלי ספורטיבי אדום גם הוא. ב.מ.וו R12 G/S מגיע בתצורה של חישוקי שפיצים עם צמיגים דו-שימושיים בפרופיל כביש במידות 21 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור. כאופציה ניתן לקבל חבילת “אנדורו פרו” עם צמגי שטח קרביים יותר וחישוק אחורי בקוטר 18 אינץ’.
הגרסה הבסיסית עם המושב השטוח מגיעה בצביעה שחורה מלאה. מעליה מוצעת גרסת אבזור בסכימת צביעה לבנה עם שילוב צבעי הכחול והתכלת בשילוב מושב אדום, גרסה הזו מגיעה עם מיגוני מזלג, מיכל דלק וכיסוי תיבת אוויר. בפסגה נמצאת גרסת 719 ארגוניט המגיעה בשלוב של שלדה בצבע אדום ובפלסטיקה בצבע חאקי/זהוב תוספות של מיגוני ידיים, מיגון גחון מלא , ראשי צילינדרים בצבע שחור וצמיגים שטח קרביים.