לפני כחצי שנה חשפה ב.מ.וו תמונות ראשונות של סדרת אופנועי הרטרו שלה, שקיבלה גם שם חדש ומכונה מעתה R12. שם שנועד להדגיש את הקשר המשפחתי אל ה-R18 המגודל והייחודי. וכדי לעשות סדר בדברים, ב.מ.וו R12 החדש הוא הגלגול העדכני של סדרת R Nine T שהוצגה בשנת 2014. כמו בעבר תציע הסדרה מספר גרסאות רטרו על בסיס מכלולים משותפים, כאשר נכון לעתה מוצגים בסדרה שני דגמים: קלאסיק הסטנדרטי ו-R Nine T שמסמל את גרסה הספורטיבית יותר (אבל עדין לא קפה רייסר “על מלא”)
המנוע בשתי הגרסאות נותר מנוע הבוקסר בעל קירור האוויר/שמן בנפח 1,170 סמ”ק אך הוא זכה לשורת עדכונים עם מערכת יניקה משופרת, תיבת אוויר חדשה הממוקמת מתחת למושב ומערכת פליטה חדשה כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר העדכניות. התוצאה היא הספק של 95 כ”ס ב-6,500 סל”ד ב-R12 כאשר R nine T הספורטיבי מציע 109 כ”ס ב-7,000 סל”ד, כאשר ישנה גם גרסה מוגבלת הספק לבעלי רישיון A1.
האופנוע זכה לשלדת צינורות ברזל חדשה העשויה יחידה אחת, קשיחה וקלה יותר מקודמתה עם זרוע אחורית חדשה מצינורות ברזל המשולבת במתלה הפרלאבר הייחודי של ב.מ.וו. מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ, אשר ב-R nine T מציע גם אפשרות כיוונון מלאה. למרת המראה הקלאסי, מערכת הבלימה עדכנית ומורכבת מדיסקים בקוטר 310 מ”מ לפותים על ידי קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות, כאשר נוסף למערכת ABS ישנה גם מערכת בקרת משיכה.
לצד ההשקעה בעיצוב הקלאסי ובירידה לפרטים, כמו גם שמירה על שעונים עגולים בסגנון רטרו בלוח המחוונים, ישנם לא מעט פיצ’רים מודרניים בצמד ה-R12. בלוח המחוונים ישנו מסף TFT לתצוגת מידע, תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, ישנו שקע USB C לטעינה וגם מפתח חכם כציוד סטנדרטי. מעבר לכך, לשני האופנועים יש שלל תוספות ואפשריות להתאמה אישית בקטלוג האביזרים הייעודי שמציעה ב.מ.וו.