אחרי כמעט שנה של דיווחים ברשת, תצפיות ברינג וטיזרים רשמיים של ב.מ.וו עצמה – ה-M5 החדשה נחשפה. הדור החדש (F90) הוא השישי בשושלת שהתחילה עם ב.מ.וו M5 המקורית בשנת 1984.
השינוי הדרמטי ביותר נוגע לדרך בה היא מעבירה את הכוח לאספלט – ב.מ.וו M5 החדשה מקבלת לראשונה מערכת הנעה כפולה מתוחכמת (M xDrive) שיודעת לחלק את הכוח בין הצירים קדימה-אחורה וימין-שמאל כסטנדרט. למערכת שלושה מצבים– הנעה כפולה ליום-יום והנעה כפולה במצב ‘ספורט’ בו המערכת מכוילת לקיצור זמנים במסלול – בשני המקרים הכוח עובר לגלגלים הקדמיים רק כשאחוריים מרימים ידיים. המצב השלישי הוא מצב של הנעה אחורית בלבד – מצב זה אמור לספק את חוויית הנהיגה הטהורה ביותר, לטענת ב.מ.וו ללא התערבות המערכות האלקטרוניות בכלל.
הדור החדש של M5 קל יותר מקודמו ב-15 ק”ג (שוקל 1,855 ק”ג), לא רע בהתחשב בכך שהמכונית החדשה גדולה יותר ומגיעה עם מערכת הנעה כפולה. כדי להשיל את הק”ג המהנדסים השתמשו בחומרים קלי משקל, כולל מכסה מנוע מאלומיניום וגג מסיבי פחמן. בלמים קרמיים (אופציה בתוספת תשלום) יחסכו 23 ק”ג נוספים ויציעו עמידות משופרת לעומס.
יחד עם שלדה קשיחה יותר ביחס לדור היוצא, בולמים אקטיביים (בעלי שלושה מצבים) ותהליך ארוך של כיול מתלים ע”י חטיבת M (בין היתר גם במסלול הנורבורגרינג, כמובן), בב.מ.וו מבטיחים כי זו ה-M5 הדינאמית מעולם. על האחיזה מופקדים צמיגים במידה 285/40R19 מאחור ו-275/40R19 מלפנים (חישוקי 20 אינץ’ כאופציה).
בגזרת המנוע השינויים פחות דרמטיים. בחזית שוכן אותו V8 כפול-מגדשים בנפח 4.4 ל’ של הדור היוצא, שלמרות שעבר טיפול מקיף – המגדשים הוחלפו, כמו גם המזרקים, נעשו צעדים להפחתת חיכוך החלקים במנוע, ישנה מערכת קירור חדשה ויעילה יותר ועוד – לא מציג שינוי גדול על הנייר. ההספק עומד על 600 כ”ס (5,600-6,700 סל”ד) והמומנט על 76.5 קג”מ (1,800-5,600 סל”ד) – נתונים דומים מאוד לגרסאות המאוחרות של הדור היוצא (קומפטישן ומהדורת 30 שנה ל-M5 – לשתיהן גם 600 כ”ס אך נתון מומנט נמוך במעט).

על העברת הכוח מופקדת תיבת אוטומטית עם שמונה יחסי העברה (DCT כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים לדור היוצא). תודות למערכת ההנעה הכפולה ה-M5 החדשה מסיימת את המיאוץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות – שיפור מהותי של שניה(!) ביחס לדור היוצא, ו-0.5 שניות ביחס למהדורות המאוחרות כמו הקומפטישן. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ”ש, כאשר מי שיבחר בחבילת M האופציונלית יוכל לראות 305 קמ”ש מרביים.

ב.מ.וו הודיעה כבר כעת כי תייצר מהדורה “ראשונה” ומיוחדת ב-400 עותקים. זו כוללת גימור שונה בתא הנוסעים, סבכה צבועה בשחור, מושבי M ייחודיים ועוד. ה-M5 החדשה תגיע לשווקים כבר בתחילת שנת 2018, והיא צפויה להגיע גם אלינו.
