אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת
ראשי » חדשות » ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת
ב.מ.וו M5

ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת

דור חדש לספורט-סלון של ב.מ.וו נחשף לפני תערוכת פרנקפורט

בן חסון 22/08/2017

אחרי כמעט שנה של דיווחים ברשת, תצפיות ברינג וטיזרים רשמיים של ב.מ.וו עצמה – ה-M5 החדשה נחשפה. הדור החדש (F90) הוא השישי בשושלת שהתחילה עם ב.מ.וו M5 המקורית בשנת 1984.

השינוי הדרמטי ביותר נוגע לדרך בה היא מעבירה את הכוח לאספלט – ב.מ.וו M5 החדשה מקבלת לראשונה מערכת הנעה כפולה מתוחכמת (M xDrive) שיודעת לחלק את הכוח בין הצירים קדימה-אחורה וימין-שמאל כסטנדרט. למערכת שלושה מצבים– הנעה כפולה ליום-יום והנעה כפולה במצב ‘ספורט’ בו המערכת מכוילת לקיצור זמנים במסלול – בשני המקרים הכוח עובר לגלגלים הקדמיים רק כשאחוריים מרימים ידיים. המצב השלישי הוא מצב של הנעה אחורית בלבד – מצב זה אמור לספק את חוויית הנהיגה הטהורה ביותר, לטענת ב.מ.וו ללא התערבות המערכות האלקטרוניות בכלל.

 


הדור החדש של M5 קל יותר מקודמו ב-15 ק”ג (שוקל 1,855 ק”ג), לא רע בהתחשב בכך שהמכונית החדשה גדולה יותר ומגיעה עם מערכת הנעה כפולה. כדי להשיל את הק”ג המהנדסים השתמשו בחומרים קלי משקל, כולל מכסה מנוע מאלומיניום וגג מסיבי פחמן. בלמים קרמיים (אופציה בתוספת תשלום) יחסכו 23 ק”ג נוספים ויציעו עמידות משופרת לעומס.

יחד עם שלדה קשיחה יותר ביחס לדור היוצא, בולמים אקטיביים (בעלי שלושה מצבים) ותהליך ארוך של כיול מתלים ע”י חטיבת M (בין היתר גם במסלול הנורבורגרינג, כמובן), בב.מ.וו מבטיחים כי זו ה-M5 הדינאמית מעולם. על האחיזה מופקדים צמיגים במידה 285/40R19 מאחור ו-275/40R19 מלפנים (חישוקי 20 אינץ’ כאופציה).

ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (15)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (15)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (14)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (14)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (11)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (11)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (10)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (10)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (9)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (9)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (6)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (6)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (5)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (5)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (4)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (4)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (2)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (2)Preview

 

בגזרת המנוע השינויים פחות דרמטיים. בחזית שוכן אותו V8 כפול-מגדשים בנפח 4.4 ל’ של הדור היוצא, שלמרות שעבר טיפול מקיף – המגדשים הוחלפו, כמו גם המזרקים, נעשו צעדים להפחתת חיכוך החלקים במנוע, ישנה מערכת קירור חדשה ויעילה יותר ועוד – לא מציג שינוי גדול על הנייר. ההספק עומד על 600 כ”ס (5,600-6,700 סל”ד) והמומנט על 76.5 קג”מ (1,800-5,600 סל”ד) – נתונים דומים מאוד לגרסאות המאוחרות של הדור היוצא (קומפטישן ומהדורת 30 שנה ל-M5 – לשתיהן גם 600 כ”ס אך נתון מומנט נמוך במעט).

ב.מ.וו M5
על הנייר לא השתנה הרבה, מתחת למכסה המנוע השתנה המון

 

על העברת הכוח מופקדת תיבת אוטומטית עם שמונה יחסי העברה (DCT כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים לדור היוצא). תודות למערכת ההנעה הכפולה ה-M5 החדשה מסיימת את המיאוץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות – שיפור מהותי של שניה(!) ביחס לדור היוצא, ו-0.5 שניות ביחס למהדורות המאוחרות כמו הקומפטישן. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ”ש, כאשר מי שיבחר בחבילת M האופציונלית יוכל לראות 305 קמ”ש מרביים.

ב.מ.וו M5
M5 עם הנעה כפולה? כן, ונשמע שב.מ.וו עשו את זה כמו שצריך…

 

ב.מ.וו הודיעה כבר כעת כי תייצר מהדורה “ראשונה” ומיוחדת ב-400 עותקים. זו כוללת גימור שונה בתא הנוסעים, סבכה צבועה בשחור, מושבי M ייחודיים ועוד. ה-M5 החדשה תגיע לשווקים כבר בתחילת שנת 2018, והיא צפויה להגיע גם אלינו.

ב.מ.וו M5
זו המהדורה הראשונה. ייצור מוגבל של 400 יחידות – נבדלת במספר סממני עיצוב בלבד

ב.מ.וו ב.מ.וו M5
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הגדול מכולם, כמעט

הגדול מכולם, כמעט

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד