מכונית כמו ב.מ.וו M2 החדשה היא סיבה למסיבה. עם מנוע כוחני, גיר ידני כסטנדרט והנעה אחורית, כל חובבי הרכב מסביב לעולם צריכים להגיד תודה. אבל קשה להרגיש שמחה גדולה כשעושה רושם שהיא עוד משתתפת, מלהיבה ככל שתהיה, במסיבת הסיום של מציאות מוטורית שעומדת לחלוף מהעולם.
ויש גם את העיצוב, אפשר להתרשם ממנו בתמונות. קצת קשה לעין. כמובן שיש כאן את מה שאמור לאפיין מכונית כמו ב.מ.וו M2, עם כונסים גדולים, בתי גלגל מנופחים ועוד הבדלים לעומת סדרה 2 רגילה, אבל התוצאה, ובכן, לשיפוטכם. אם תביטו בגלריה המצורפת תוכלו לראות את הסקיצות העיצוביות הראשונה של הדגם ולהבין שמשהו הלך לאיבוד בתרגום.
בכל מקרה, התובנה שלנו לגבי העניין היא אחת – אנחנו נתרגל לעיצוב. בדיוק כמו שהתרגלנו לזה של ה-M3. רוצה לומר, אחרי שנה שיסתובבו כאלו על הכביש, אנחנו חושבים שנתחיל להתרגל למראה של הבימר הכוחנית הזו. ובכלל, מי שייכנס אליה מספיק מהר, לא ייצטרך לחשוב על זה – מבפנים לא רואים את העיצוב החיצוני…

הנתונים החשובים כאן וטוב שכך. לפי ההודעה הרשמית של ב.מ.וו לעיתונות העולמית ב.מ.וו M2 החדשה מפיקה 460 כ”ס, מונעת מגלגליה האחוריים והכוח עובר אליהם דרך תיבת הילוכים ידנית. בעידן הזה, זה בהחלט מספיק בשביל לגרום לנו לחייך. בכל הקשור לנתוני הממדים היא קצת ארוכה יותר, נמוכה יותר וגם רחבה יותר. ואם מדברים עליו, למרות שהרווחנו במעבר הזה כמה עשרות כ”ס, קיבלנו גם תוספת משקל מכובדת. עם 1,730 ק”ג, זו מכונית קטנה יחסית וכבדה למדי. ה-M2 הקודמת, היא מכונית ה-M האחרונה ששקלה פחות מ-1.5 טון. למה מכונית כזו צריכה לשקול כל-כך הרבה? שאלה מצוינת. מחיר הקדמה, האבזור, הבידוד הבטיחות ועוד. ולמרות שמוצעים כאן באקטים מדהימים במקרבון, החיסכון שהם מביאים במשקל (10.8 ק”ג) לא באמת עוזרים לנו.
לפי ב.מ.וו מנוע ששת הציל’ המוגדש בנפח 3.0 ל’ יכול להגיע ל-7,200 סל”ד מרביים. הם מבטיחים גם צלילים מרגשים ממערכת הפליטה של חטיבת M עם פרפרים נשלטים חשמלית. מערכת אספקת השמן נועדה להתמודד עם מצבי נהיגה קשים במיוחד גם על המסלול, וכך גם מערכת הקירור. אנחנו בוחרים לציין שה-S58 הוא היחיד שמניע את הגלגלים כאן, בלי שום תוספת חשמלית כזו או אחרת. דיינו.
כאמור, ב.מ.וו M2 החדשה מצוידת בתיבה ידנית כסטנדרט כשניתן להזמין אותה גם עם תיבה אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה. הדגם הידני יאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 4.3 שנ’ לפי ב.מ.וו כשהגרסה האוטומטית תגלח 0.2 שנ’ מהנתון הזה. ה-M2 תמשיך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש, אלא אם יזמין הנהג חבילת M ייעודית שתעלה את הנתון האמור ל-285 קמ”ש.
עוד דברים שצריך לדעת כוללים את הדיפ’ האלקטרוני של M, מצב נהיגה M חדש ואפשרות לכיוון פעול דוושת הבלם. הדיפ’ יודע כמובן להגיע עד למצב נעילה מלאה, מצב M מאפשר בין השאר יכולת לייצר היגוי יתר בצורה מפוקחת וכיוונון דוושת הבלם מציע שתי אפשרויות. אותנו כמובן כל זה מעניין פחות, כל עוד אפשר לנתק את מה שצריך ולשלוח את 55.9 הקג”מ שיש כאן אל הגלגלים האחוריים.
ייצורה של ב.מ.וו M2 החדשה ייחל בקרוב באופן בלעדי במפעל של ב.מ.וו במקסיקו ומשם היא תופץ אל כל העולם. לשווקים בארה”ב היא צפויה להגיע לקראת אמצע 2023 וגם אלינו היא תגיע במהלך אותה השנה. המחירים מעבר לים שומרים על אותה הרמה של הדגם היוצא, אם כי קשה להעריך כרגע כמה היא תעלה כאן.