הירידה לחניון לוותה באכזבה קלה. לתומי חשבתי שלמבחן תעמוד ה-8 בגרסת הקופה, כראוי. עם כל הכבוד, הדגם הזה הוא קודם כל קופה, ואח”כ הוא גם קונברטיבל וגראנד-קופה. רוצה לומר, התצורה הקלאסית הזו עושה לי משהו, כאילו מצהירה על כוונות ברורות מאוד. תוסיף שתי דלתות או תוריד את הגג, וההצהרה משתנה פתאום.
אז למה בכל זאת בחרתי לבחון את ה-840GC ולא את ה-850 קופה? זה פשוט. לראשונה הנעה אחורית ולשנייה הנעה כפולה. וממש רציתי לנהוג במילה האחרונה של ב.מ.וו כשהיא שולחת את הכוח לגלגלים הנכונים. גם אם זה פחות כוח.
אמרתי אכזבה קלה, אבל זה לא מדויק. קשה להגיד דבר כזה מול ה-GC שגם עם ארבע דלתות נראית מצוין. דחוסה ושרירית ברגע אחד. ומזווית אחרת אלגנטית ונפרשת על פני ממדים אדירים. זו לא סתם מכונית יפה. זו מכונית סופר מרשימה, כזו שלא מותירה אותך אדיש. כניסה לתא הנוסעים ממשיכה להרחיב את הדעת. עם חומרים, מרחב ועיצוב שמותירים אותך קצת המום. זו מכונית גדולה, והמשטחים האדירים בתא בנוסעים מדגישים את זה. הם מתובלים בנגיעות מרימות מעם והרבה טכנולוגיה.

תנוחת הנהיגה פשוט משובחת ואפשרויות בכיוונון אינסופיות. רשימת האבזור גם היא לא נגמרת כראוי בספינת דגל שמחירה מריח מיליון מרשרשים. למרות האורך ובסיס הגלגלים המתוח של ה-GC הרווח מאחור לא משהו. בטח לא לאנשים נדיבי מידות. אבל גם שם, מאחור, יש תחושה חגיגית בעיצוב סביבת הנוסעים והמושבים. מכונית חגיגית ומיוחדת. והיא ממשיכה להרגיש כך ככל שעוברים הק”מ.
אני חייב להתמהמה עוד קצת על כל נושא האבזור בכלל והבטיחות בפרט. כיאה למעמדה בהיצע הדגמים של החברה וגם למחיר, יש כאן באמת בכל. זו רשימה באמת ארוכה, וגם מאוד טכנולוגית. אפשרות השליטה במחוות יד מול המסך מרכזי על פונקציות שונות זה דוגמה אחת.

גם המצלמות ההיקפיות, עם תמונה שאתה יכול לכוונן לבד, זו עוד דוגמה טובה. גם שלל מערכות הבטיחות שיש כאן משלבות דברים שלא מוצאים בכל מקום. המכונית הזו מספיק חכמה בכדי לזכור את התוואי ב-50 המטרים האחרונים ולחזור עליהם, בעצמה, בנסיעה לאחור.
אבל אף אחד לא שם את הכסף שלו על מכונית כזו בכדי להתפעל מנסיעה לכיוון ההפוך. איך המכונית הזו מניפה את עצמה לפנים זה מעניין הרבה יותר. ואם כבר מדברים על מה שמעניין, אני רוצה לגלות איך היא מזיזה את עצמה מצד-לצד. ממדים, פאר, טכנולוגיה – כבודם של אלו במקום מונח. אבל זו סדרה 8, והיא חייבת, פשוט חייבת, לנגן על ערכי הליבה הישנים והטובים של ב.מ.וו. אני מקווה בכל אופן.
עד שנגלה את זה, ה-840 הזו זזה בצורה נעימה מאוד על הכביש. במצבי הנהיגה הנינוחים יותר שלה היא שקטה ונעימה למדי. וגם נוחה, למרות חישוקי ה-20 אינץ’ האדירים שלה. היא מצליחה להרחיק את רוב הדברים הלא נעימים מהתא. מעט רעשי רוח נרשמים וזהו פחות או יותר. גם המנוע חרישי בזמן הזה כשהתיבה עם שמונת יחסי-ההעברה בוחרת בגבוהים שבהם ושומרת על סל”ד נמוך. זה תורם לצריכת הדלק שעמדה על 9.2 ק”מ/ל’ בימי המבחן המאומצים.
אחרי כמה לחיצות הגונות אני נזכר כמה מרשימה יחידת ההנעה הזו. בכל מפגש איתה, בכל תצורת מרכב, לא משנה מה רתום אליה, היא מצליחה להפתיע כן פעם מחדש. עם תיבה זריזה מספיק וחלקה תמיד, עם כוח משמעותי שנפרש על פני כ-5,000 סל”ד ועם צליל שגורם לך לחייך. הביצועים מצויינים. בכל פעם שאתה דורש תוספת מהירות ה-840 מבצעת מהר והחלטי.

1.8 טון של הוד והדר יש כאן, אבל יותר מ-50 קג”מ ויחסי-העברה שתפורים נכון מעלימים אותם בקלות. אם נתון המשקל נשמע לכם גבוה, צריך לזכור שיש לשמונה גרסה יקרה חזקה וכבדה יותר. זו מוסיפה עוד כ-300 ק”ג – חלק מהם באף, תחת מכסה המנוע. זה אומר שה-840, עם פחות משקל, מנוע קל יותר, הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה, אמורה להיות הגרסה הטהורה יותר, בהיצע הדגמים.
ואולי ככה היא עושה את זה. גורמת לך להרגיש שזו בימר, כמו שבימר צריכה להיות. נכון, היא גדולה, נוחה ומפוארת. אבל היא יודעת גם לשכוח את כל הנימוסים האלו ברגעים הנכונים ולתת לך לעוף. בלי יותר מדי חוכמות ועם כל הכפתורים הנכונים לחוצים היא מרגישה חיה ואפילו נושכת. קל להרגיש שהכול בסדר ולדחוף חזק ומהר. אבל אם אתה מתכוון לפרוץ את המגבלות הגבוהות, כדאי שתדע מה אתה עושה. זה כמעט שני טון ומיליון שקל שטסים לרוחב הנתיב…

קל להיסחף. ההיגוי מהיר ונחוש, ההתנהגות בפנייה ניטראלית והתגובות של יחידת ההנעה מהירות מספיק כדי להעיף אותך לכיוון הפנייה הבאה. גם הבלמים מקבלים כאן מחמאות. וגם השליטה של הבולמים בגוף הזה תחת עומס גורמים לך לחייך. אבל הסיפור כאן הוא החיבור של כל אלו יחד. למרות כל הטכנולוגיה, המערכות, הבקרות, המשקל, ה-840 ברגעים הנכונים יודעת להתכווץ סביבך ולהתנהג כחתיכה אחת. לרגע היא מרגישה כמו מכונית קטנה יותר. ובתחום הדינאמי, זו המחמאה הטובה ביותר, למכונית גדולה.
נתונים: 2,998 סמ”ק, 340 כ”ס בין 5,000 ל-6,500 סל”ד, 50.8 קג”מ בין 1,600 ל-4,500 סל”ד, 9.2 ק”מ/ל’ (מבחן), 5.2 ש’, 250 קמ”ש, 890,000 שקלים