ב.מ.וו 745Le החדשה הזכירה לי את ה-E65 שהחליפה את ה-E38 עם העיצוב הנפלא של באנגל. הדור החדש אז, הציע עיצוב גמלוני, כזה שגרם להרבה אנשים להתגעגע לדור הקודם. עכשיו מגיעה מתיחת הפנים הזו עם הגריל הענק, וגוררת הרבה סימני שאלה. הן ענקיות, באמת. כל-כך גדולות שכמעט אפשר לפספס את העיצוב הכללי המוצלח בפני עצמו. זו ספינת הדגל של ב.מ.וו, ובכך לטעמי הוא והעיצוב כולו, עושים עבודה מצוינת.
גרסת המבחן שקיבלנו הגיעה עם המרכב המוארך, או ליתר דיוק תוספת של 14 ס״מ לטובת היושבים מאחור, אז נתחיל משם. פתיחת הדלת מצריכה משנה זהירות, שכן לא כל יום רגילים לפתוח דלת כה ארוכה. אם לא טסת אי-פעם במחלקה ראשונה או באחת המתחרות של ה-7 החדשה, תכין את עצמך לאחד המושבים המפנקים שפגשת. המושבים בנויים בעיקר עבור זוג, עם משענת יד מסיבית שמפרידה ביניהם הכוללת תאי אחסון וטאבלט נשלף. כן כן, טאבלט שבעזרתו ניתן לשלוט בתאורה של תא הנוסעים, ערוצי המוזיקה והרדיו, מערכת הניווט וגם בכיוון המושבים החשמלי.
אז נכון שיושבים גבוה, יותר ממה שנראה וקרוב יותר לתקרה ממה שהייתי רוצה. אבל המושבים עצמם כל כך נוחים ומציעים שפע אפשרויות כיוון עד למצב של חצי שכיבה כולל הזזת מושב הנוסע הקדמי לטובת מרווח רגלים משופר עוד יותר (לא שהיה חסר מלכתחילה). המושב האחורי הוא ללא ספק המקום להיות בו בב.מ.וו 745Le החדשה. מצד שני, מושב הנהג הוא גם מקום מעניין מאוד במכונית הזו…
האבזור, כמקובל בדגמים כאלו, מעלף. החל משליטה חשמלית מלאה על כל המושבים (כולל חימום, קירור ו-8 אפשרויות מסג׳ שונות במושבים הקדמיים). חיבור לאפל קארפליי באופן אלחוטי ועד לשליטה במערכת המולטימדיה דרך חוגה, מגע ישירות במסך, פקודות קוליות וגם מחוות עם היד. למשל בשביל לשלוט בווליום כל מה שהיה צריך לעשות זה לסובב את האצבע עם כיוון השעון להגברה או נגד השעון להנמכה. גימיק? אולי אבל כזה שהתגלה כיותר שימושי ממה שחשבנו בהתחלה. המרווח מיותר לציין מצוין ואיכות הגימור מרשימה. הטיפול בכל משטח, מתג ויריעת עור, עשוי ברמה הגבוהה ביותר.
ב.מ.וו 745Le מצוידת בגרסת ההנעה הבסיסית של ה-7 החדשה, אבל עם נתון של 5.3 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש לא תרגיש שעשית פשרה. במצב קומפורט ייקח לה רגע עד שתוריד להילוך המתאים בתיבת 8 ההילוכים. אבל מאותו הרגע יגיע דחף שיצמיד אותך למושב באופן מפתיע (ושוב תוכל לגלות כמה רך ונוח הוא) כשרק מבט בלוח השעונים באמת יתן לך את התמונה האמיתית לקצב צבירת הקמ״שים. את הדחף מלווה צליל מנוע ה-6 צילינדרים בטור שמזוהה כל-כך עם היצרן הבווארי כאשר בסדרה 7 המנוע מכויל יותר לזמינות מאשר להספק. ואכן הדחף מגיע הרבה לפני 2,000 סל״ד ורק לקראת 6,000 סל״ד מאבד קצת מנשמתו.
אבל לא רק מנוע בנזין יש מתחת למכסה המנוע. ה-e בשמה של ה-745 מסמל שזוהי גרסה היברידית. ולעזרת מנוע הבנזין מצטרף מנוע חשמלי עם הספק של 113 כ״ס ו-27 קג״מ. יחד מדובר ב-394 כ״ס -61.2 קג״מ. אבל מרשימים ככל שיהיו זה לא הקטע של רכב פאר. ב.מ.וו 745Le מרשימה בנסיעה בעיר. שם רוב הזמן עובד המנוע החשמלי, ומאפשר ל-7 על כל ה-2,110 ק״ג שלה לנועבשקט מוחלט. אנחנו הצלחנו להתנייד כך קרוב ל-20 ק״מ של נסיעה עירונית שכללה לא מעט פקקים. אך גם הצלחנו לרשום שיוט ב-120 קמ״ש ללא בעיה בכוח החשמל בלבד. היצרן מצהיר שניתן להגיע עד 140 קמ״ש ולטווח כל-חשמלי של 54 ק״מ. בניגוד ליצרנים אחרים, הבימר לא מטיחה את היותה היברידית בפניך. למעט מבט ממוקד בלוח השעונים או סחיטת דוושת הגז עד הרצפה היה קשה עד בלתי אפשרי לזהות את המעבר בין המנועים השונים.

גם הרבה מאוד מהשברים ושלל תחלואי הכביש היה קשה לזהות. יכולת גיהוץ ובידוד הנוסעים מהכביש היא אחת הטובות בהן נתקלנו בארץ. ל-745Le מתלי אוויר מאוד רכים ונעימים מצד אחד, אך כאלו שגם יודעים לשלוט במסה ולא נותנים לה להתנדנד אחרי באמפר בעיר או סדרת גלים בכביש המהיר. ב.מ.וו 745Le מגיעה עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות הקיימות והן עבדו באופן מעורר התפעלות. חבל לנו שחתך נמוך של הצמיגים (40 קדימה ו-35 אחורה) גרם לשברים חדים במיוחד לעבור אל הנוסעים. לא ברור לנו למה לא לתת קצת יותר בשר לדופן הצמיגים ברכב יוקרה לטובת יכולת ספיגה ובידוד משופרים.
העבר אותה למצב ספורט בבורר המצבים ליד ידית ההילוכים ומיד תרגיש את השינוי. למרות המסה, ולמרות היותה רכב פאר, ה-745Le גם יודעת לפנות כשמבקשים ממנה. המתלים במצב ספורט שומרים על המרכב מרוסן כנגד עומסי צד וזאת מבלי לגרוע ביכולת שלהם להמשיך לספוג לספק נוחות נסיעה טובה. ההגה הקל והמנותק שמתאים לאופי של רכב פאר הופך כבד יותר ובעיקר מרגיש מאוד מדויק גם אם קצת איטי בתגובותיו. אבל בעיקר ה-745Le מרגישה כיחידה אחת.
דחוף אותה מעבר לאזור הנוחות ולמקצבי נהיגה שלא יביישו מכוניות ספורטיביות יותר באופיין וה-7 משתפת פעולה. הבלמים בעלי נשיכה טובה ולהם עוזרים צמיגים בעלי מידה נדיבה ורוחב של 245 קדימה ו-275 אחורה. גם התיבה דואגת באופן עצמאי לשמור את מנוע הבנזין 3-4 הילוכים נמוך יותר לטובת תגובה מידית לגז. אל תתבלבל ותחשוב שלרגע מדובר ברכב ספורטיבי כי היא לא. אבל כיף לגלות שב.מ.וו דאגו לשמר את מה שמייחד אותם – רכב לנהג. וכזה שיודע לשלוח את הזנב שלו לרוחב כיכר מזדמנת.
לסיכום ב.מ.וו 745Le הוא רכב מרשים, כמקובל אצל יצרני ותיקים בסגמנט היוקרתי הזה. הסיפור כאן הוא שה-745Le היא קודם כל ב.מ.וו. כזאת שיודעת להציע קריצה לנהג, גם כשעיקר הנושא הם יוקרה ופאר. בדרך הזה היא מצליחה גם להתעדכן באופן שישמור עליה עדכנית מול המתחרות המשובחות, וגם להישאר ב.מ.וו.
נתונים: 2,998 סמ”ק, 394 כ”ס, 61.2 קג”מ, 2,110 ק”ג, 11.5 ק”מ/ל’, 5.3 ש’, 250 קמ”ש מחיר:795,000 שקלים