אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו 3.0 CSL – חגיגה!
ראשי » חדשות » ב.מ.וו 3.0 CSL – חגיגה!
ב.מ.וו 3.0 CSL

ב.מ.וו 3.0 CSL – חגיגה!

ב.מ.וו נותנת לעצמה מתנה מיוחדת לחגיגות 50 שנות מותג M

דין אפפל 28/11/2022

כבר שנה שלמה שב.מ.וו חוגגת יובל למותג דגמי הספורט של החברה. אותה אות מפורסמת, שפירושה מוטורספורט, הושקה ב-1972 במטרה לבנות דגמי ב.מ.וו שיוכלו להתחרות במירוצי הטורינג האירופאים והאמריקאים שזכו לפופולריות גבוהה. הדגם הראשון של המותג הוא לא M1 כמו שחלק חושבים, אלא ב.מ.וו 3.0 CSL שהוצגה עם הקמת המותג וזכתה לכינוי באטמוביל בגלל שפע הכנפים וניפוחי המרכב. מפס הייצור היא נשלחה ישר למסלולי המירוצים והצליחה בענק, עם אליפות אירופה בעונה הראשונה (1973) ועוד 5 תארים ברציפות (1975-1979) מה שחקק אותה יחד עם אותן תוספות למרכב כאחד מרכבי ב.מ.וו האייקונים ביותר.

50 שנים קדימה וב.מ.וו החליטה שזה הזמן לחשוף הומאז׳ לאותה ב.מ.וו 3.0 CSL שלא רק יראה את אור הזרקורים בתצוגות שונות אלא רכב אמיתי וייחודי. כמה ייחודי? רק 50 יחידות ממנו ב.מ.וו תייצר, אחת על כל שנה של מותג M. פירוש האותיות של ב.מ.וו CSL המקורית הוא: קופה, ספורט, קל-משקל. והיא אכן הייתה כזאת עם כשהתבססה על הדגם ספורט קופה קיים והפחיתה ממשקלו כ-110 ק״ג (שקלה 1,270 ק״ג).

בהשוואה אליה ההומאז׳ המודרני עונה בדיוק על אותן נקודות. ב.מ.וו 3.0 CSL המודרנית נשענת, כך לדברי ב.מ.וו, על 5 עקרונות האופי של רכבי M. עיצוב ספורט-אלגנט, קוקפיט נהג ספורטיבי-קלאסי, שימוש בחומרים קלי משקל למרכב, מנוע 6 בוכנות בטור והנעה אחורית עם תיבה ידנית.


 

לגבי העיצוב החיצוני אתם תשפטו אם אפשר לקטלג אותו יפה, אבל בעיקר בחלקה האחורי הדימיון לדגם המקורי בולט במיוחד. ויחד עם שלל הניפוחים בבתי הגלגלים הפגוש הקדמי המוקצן ושלל כנפיים ואביזרי הצמדה שונים, היא בהחלט נראית כמו באטמוביל מודרנית. תא הנוסעים נשאר בבסיסו על זה של דגמי 3 ו-4 הנוכחיים. הוא קיבל שפע חלקי קרבון ואלקנטרה ויחד עם זוג מושבי באקט עמוקים וידית הילוכים לבנה ההבדלים לא מהותיים וספק כמה הוא באמת עומדים בקריטריון הבווארי של קוקפיט ספורטיבי. אולי ביטול המושבים האחוריים לטובת מקום אחסון לזוג קסדות אמור לענות על זה.

ב.מ.וו 3.0 CSL

 

באופן לא מפתיע, ולפי העקרון שלה, ב.מ.וו משתמשת במנוע ה-3.0 ליטר 6 בוכנות בטור שלה שמשרת את דגמי M השונים. במקרה של ה-CSL מדובר בגרסה החזקה ביותר אי פעם לדגם כביש ומפיק 560 כ״ס. ואיפה שב.מ.וו לא קלקלה את החגיגה, ואף הפתיעה, היא התעקשותה על תיבת הילוכים ידנית והנעה אחורית. 2 שרידי נהיגה שהולכים ונעלמים מן העולם, בעיקר הראשון אבל גם יצרנים שעיקר דגמיהם התבססו על הנעה אחורית עוברים להנעה כפולה (ואף קדמית). זה מצביע שב.מ.וו לא התעניינה בזמני הקפה עבור ב.מ.וו 3.0 CSL אלא בחוויית נהיגה טהורה כמה שניתן. בהתחשב בעונה שה-CSL החדשה מבוססת על שלדת ה-M4 הנוכחית זה לא בהכרח נקודת פתיחה אידיאלית. כן יש אופציה לגז ביניים על-ידי המחשב, דיפרנציאל נשלט אלקטרונית ובקרת יציבות בעלת 10 מצבים שיעמדו לרשות הנהג לבחור ולכייל את ה-CSL לטעמו האישי.

3.0csl (1 of 30)3.0csl (1 of 30)Preview
3.0csl (2 of 30)3.0csl (2 of 30)Preview
3.0csl (3 of 30)3.0csl (3 of 30)Preview
ב.מ.וו 3.0 CSLב.מ.וו 3.0 CSLPreview
3.0csl (5 of 30)3.0csl (5 of 30)Preview
3.0csl (6 of 30)3.0csl (6 of 30)Preview
ב.מ.וו 3.0 CSLב.מ.וו 3.0 CSLPreview
3.0csl (11 of 30)3.0csl (11 of 30)Preview
3.0csl (10 of 30)3.0csl (10 of 30)Preview
3.0csl (9 of 30)3.0csl (9 of 30)Preview
3.0csl (8 of 30)3.0csl (8 of 30)Preview
3.0csl (7 of 30)3.0csl (7 of 30)Preview
3.0csl (13 of 30)3.0csl (13 of 30)Preview
3.0csl (14 of 30)3.0csl (14 of 30)Preview
3.0csl (15 of 30)3.0csl (15 of 30)Preview
3.0csl (16 of 30)3.0csl (16 of 30)Preview
3.0csl (17 of 30)3.0csl (17 of 30)Preview
3.0csl (18 of 30)3.0csl (18 of 30)Preview
3.0csl (24 of 30)3.0csl (24 of 30)Preview
3.0csl (23 of 30)3.0csl (23 of 30)Preview
3.0csl (22 of 30)3.0csl (22 of 30)Preview
3.0csl (21 of 30)3.0csl (21 of 30)Preview
3.0csl (20 of 30)3.0csl (20 of 30)Preview
3.0csl (19 of 30)3.0csl (19 of 30)Preview
3.0csl (25 of 30)3.0csl (25 of 30)Preview
3.0csl (26 of 30)3.0csl (26 of 30)Preview
3.0csl (27 of 30)3.0csl (27 of 30)Preview
3.0csl (28 of 30)3.0csl (28 of 30)Preview
3.0csl (29 of 30)3.0csl (29 of 30)Preview
3.0csl (30 of 30)3.0csl (30 of 30)Preview

 

עם משקל עצמי של 1,624 ק״ג עקרון השימוש בחומרים קלי משקל בבניית ה-CSL נשמר. רוב חלקי המרכב עשויים חומרים קלים מאשר אלו של ה-M4 כמו סיבי קרבון, קרבון מועשר בפלסטיק, טיטניום (לאגזוז) וחלקי פח וזכוכיות דקים יותר. יחד הם תורמים לירידה של כ-110 ק״ג לעומת M4 קומפטישן עליה ה-CSL מבוססת. אפילו בבלמים הקרמיים ניסו לחסוך במשקל עם צלחות בלימה קדמיות בגודל 400 מ״מ ו-6 בוכנות בקאליפר לעומת צלחות בגודל 380 מ״מ מאחור עם בוכנה בודדת בכל צד. או שימוש לראשונה בבורג נעילה מרכזי לגלגלים בדגמי ב.מ.וו לכביש.

ב.מ.וו 3.0 CSL
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד