כבר שנה שלמה שב.מ.וו חוגגת יובל למותג דגמי הספורט של החברה. אותה אות מפורסמת, שפירושה מוטורספורט, הושקה ב-1972 במטרה לבנות דגמי ב.מ.וו שיוכלו להתחרות במירוצי הטורינג האירופאים והאמריקאים שזכו לפופולריות גבוהה. הדגם הראשון של המותג הוא לא M1 כמו שחלק חושבים, אלא ב.מ.וו 3.0 CSL שהוצגה עם הקמת המותג וזכתה לכינוי באטמוביל בגלל שפע הכנפים וניפוחי המרכב. מפס הייצור היא נשלחה ישר למסלולי המירוצים והצליחה בענק, עם אליפות אירופה בעונה הראשונה (1973) ועוד 5 תארים ברציפות (1975-1979) מה שחקק אותה יחד עם אותן תוספות למרכב כאחד מרכבי ב.מ.וו האייקונים ביותר.
50 שנים קדימה וב.מ.וו החליטה שזה הזמן לחשוף הומאז׳ לאותה ב.מ.וו 3.0 CSL שלא רק יראה את אור הזרקורים בתצוגות שונות אלא רכב אמיתי וייחודי. כמה ייחודי? רק 50 יחידות ממנו ב.מ.וו תייצר, אחת על כל שנה של מותג M. פירוש האותיות של ב.מ.וו CSL המקורית הוא: קופה, ספורט, קל-משקל. והיא אכן הייתה כזאת עם כשהתבססה על הדגם ספורט קופה קיים והפחיתה ממשקלו כ-110 ק״ג (שקלה 1,270 ק״ג).
בהשוואה אליה ההומאז׳ המודרני עונה בדיוק על אותן נקודות. ב.מ.וו 3.0 CSL המודרנית נשענת, כך לדברי ב.מ.וו, על 5 עקרונות האופי של רכבי M. עיצוב ספורט-אלגנט, קוקפיט נהג ספורטיבי-קלאסי, שימוש בחומרים קלי משקל למרכב, מנוע 6 בוכנות בטור והנעה אחורית עם תיבה ידנית.
לגבי העיצוב החיצוני אתם תשפטו אם אפשר לקטלג אותו יפה, אבל בעיקר בחלקה האחורי הדימיון לדגם המקורי בולט במיוחד. ויחד עם שלל הניפוחים בבתי הגלגלים הפגוש הקדמי המוקצן ושלל כנפיים ואביזרי הצמדה שונים, היא בהחלט נראית כמו באטמוביל מודרנית. תא הנוסעים נשאר בבסיסו על זה של דגמי 3 ו-4 הנוכחיים. הוא קיבל שפע חלקי קרבון ואלקנטרה ויחד עם זוג מושבי באקט עמוקים וידית הילוכים לבנה ההבדלים לא מהותיים וספק כמה הוא באמת עומדים בקריטריון הבווארי של קוקפיט ספורטיבי. אולי ביטול המושבים האחוריים לטובת מקום אחסון לזוג קסדות אמור לענות על זה.
באופן לא מפתיע, ולפי העקרון שלה, ב.מ.וו משתמשת במנוע ה-3.0 ליטר 6 בוכנות בטור שלה שמשרת את דגמי M השונים. במקרה של ה-CSL מדובר בגרסה החזקה ביותר אי פעם לדגם כביש ומפיק 560 כ״ס. ואיפה שב.מ.וו לא קלקלה את החגיגה, ואף הפתיעה, היא התעקשותה על תיבת הילוכים ידנית והנעה אחורית. 2 שרידי נהיגה שהולכים ונעלמים מן העולם, בעיקר הראשון אבל גם יצרנים שעיקר דגמיהם התבססו על הנעה אחורית עוברים להנעה כפולה (ואף קדמית). זה מצביע שב.מ.וו לא התעניינה בזמני הקפה עבור ב.מ.וו 3.0 CSL אלא בחוויית נהיגה טהורה כמה שניתן. בהתחשב בעונה שה-CSL החדשה מבוססת על שלדת ה-M4 הנוכחית זה לא בהכרח נקודת פתיחה אידיאלית. כן יש אופציה לגז ביניים על-ידי המחשב, דיפרנציאל נשלט אלקטרונית ובקרת יציבות בעלת 10 מצבים שיעמדו לרשות הנהג לבחור ולכייל את ה-CSL לטעמו האישי.
עם משקל עצמי של 1,624 ק״ג עקרון השימוש בחומרים קלי משקל בבניית ה-CSL נשמר. רוב חלקי המרכב עשויים חומרים קלים מאשר אלו של ה-M4 כמו סיבי קרבון, קרבון מועשר בפלסטיק, טיטניום (לאגזוז) וחלקי פח וזכוכיות דקים יותר. יחד הם תורמים לירידה של כ-110 ק״ג לעומת M4 קומפטישן עליה ה-CSL מבוססת. אפילו בבלמים הקרמיים ניסו לחסוך במשקל עם צלחות בלימה קדמיות בגודל 400 מ״מ ו-6 בוכנות בקאליפר לעומת צלחות בגודל 380 מ״מ מאחור עם בוכנה בודדת בכל צד. או שימוש לראשונה בבורג נעילה מרכזי לגלגלים בדגמי ב.מ.וו לכביש.