בסוף השבוע האחרון נערך מפגש הרכב היוקרתי Concorso d’Eleganza ב- Villa d’Este שליד אגם קומו באיטליה. כמדי שנה מגיעים למפגש הבעלים של מכוניות העל והמכוניות הקלאסיות מהיקרות והנחשקות בעולם, מה שמושך את יצרניות הרכב להשקיע ולהביא למפגש יצירות חד פעמיות משלהן כדי לקרוץ לקהל העשירים המחשפים את הריגוש המוטורי הבא גדי לשים בסלון.
במה שהפך כבר למסורת, ב.מ.וו מציגה מידי שנה דגם תצוגה ייחודי וחד-פעמי, כאשר בשנה שעברה הייתה זו גרסת שוטינג ברייק יפייפיה על בסיס ה-Z4. השנה לא פספסה ב.מ.וו את ההזדמנות והציגה במפגש את Concept Skyrtop – מכונית רודסטר-קופה מרהיבה על בסיס סדרה 8 שהיא גם לטענת הבאוורים מחווה עיצובית ל-Z8 מראשית שנות ה-2000 ול-503 משנות ה-50.
העיצוב של ב.מ.וו קונספט Skytop מציג חזית מחודדת בהשראה כרישית כפי שהוצגו בדגמי העבר של ב.מ.וו הנזכרים לעיל. שבכת הכליות המשולבת צנועה ביחס למה שהורגלנו לקבל מב.מ.וו בשנים האחרונות, והן המשך לצמד השקעים המכסה תא המנוע. יחידות תאורה צרות משלימות את החזית הנקיה שנראית הרמונית יותר מכל דגם של ב.מ.וו כיום, בהחלט הכיוון העיצובי הראוי אחרי החזיתות המוגזמות של דגמי החברה כיום.
בפרופיל מתבלטת הקורה האחורית שהיא למעשה חלק מקשת התהפכות המסוככת על הנוסעים שבמרכזה חלון אחורי מתקפל. הקורות האחוריות נמתחות לאחור ומשתלבות בקו הכתפיים עד לקצה תא המטען המשלב ספויילר מובנה. מעצבי ב.מ.וו ויתרו על ידיות פתיחה לדלות ובמקום זה התקינו סנפירים קטנים בדופן העליונה של הדלת שם מוסלק מנגנון הפתיחה. הגג ב-Skyrtop הוא גג רך מתקפל ידנית בגימור עור הניתן לאכסון בחלל המטען.
ב.מ.וו לא מפרסמת פרטים טכניים אודות קונספט Skyrtop למעט העובדה שהיא תעשה שימוש במנוע ה-V8 החזק ביותר בהיצע של ב.מ.וו, מה שאומר שהוא בנפח של 4.4 ליטר, בעל שני מגדשי טורבו ומספק כ-600 כ”ס לכל הפחות.
כמו יצירות דומות של ב.מ.וו שהוצגו בעבר במפגש היוקרתי, גם הקונספט Skyroof לא צפוי להגיע ליצור סדרתי, אבל נקווה מאד שקווי העיצוב שלו ייושמו בדגמי ב.מ.וו שיופיעו בעתיד הקרוב.