אחרי ציפיה ארוכה השיקה ב.מ.וו לפני כשלושה חודשים את R1300GS החדש והמסקרן, הנצר החדש בשושלת האדוונצ’רים בעלי מנוע הבוקסר. אופייני למדי שכלים חדשים רבים היוצאים לשוק סובלים ממחלות ילדות, אך רק במקרים נדירים מדובר בתקלות המביאות לעצירת המסירות ללקוחות זמנית כפי שקורה בימים אלו עם ה-R1300GS.
ב.מ.וו הודיעה על הצעד הנדיר בעקבות מספר תלונות שהתקבלו על התחממות ואף דליקה במספר כלים. בדיקה העלתה שהבעיה נובעת מתקלה בממסר החשמלי של המתנע המובילה לפעולה ממושכת, התחממות הממסר ובמקרים נדירים אף לשריפה. אחד המקרים המתועדים הנ”ל אירע לכלי אשר היה במבחן על ידי מגזין האופנועים 1000SP כאשר רק ניתוק המצבר מנע את המשך ההתחממות ואפשרות לנזק חמור יותר.
ההודעה על הפסקת המסירות של ב.מ.וו R1300GS פורסמה בימים האחרונים, אך מסתבר שהבעיה הייתה ידועה לב.מ.וו זמן קצר לאחר תחילת השיווק באירופה בחודש נובמבר האחרון. על פי הדיווחים החברה כבר הוציא קריאה לתיקון עבור 854 כלים בגרמניה ו-85 כלים באוסטריה, ורובם עברו תיקון לפני שנמסרו ללקוחות. הממסר התקול הוחלף על פס הייצור, אך למרות זאת המשיכו להגיע דיווחים על כלים בהם התעוררה הבעיה.
בעקבות כך, בהודעה שפרסמה ב.מ.וו העולמית נמסר כי הממסר התקול יוחלף בכל הכלים לפני האספקה לרוכשים וגם בכלים שכבר נמסרו, כאשר בכל מקרה כל הכלים שנמסרו בעולם מאז ה-16 בינואר כבר מצוידים בממסר תקין. בישראל החל שיווקו של ב.מ.וו R1300GS בתחילה החודש, אך טרם נמסרו כלים ללקוחות.
מדלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו לישראל נמסר:
עודכנו ע”י היצרן על עצירת מסירה זמנית עקב תקלה בממסר ההתנעה. לא נתקלנו בתקלה כלשהי באופנועים שהגיעו לארץ. אנו מקפידים על הוראות היצרן ולכן הקפאנו את מסירות האופנועים עד הגעת החלפים הנדרשים והחלפתם.