דלק מוטורס ממשיכה להרחיב את היצע הגרסאות המקומי של ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. לאחר שבתחילה נחתה אצלנו בגרסאות החשמליות המשווקות תחת השם i5, החלה להימכר לפני כחודשיים גרסת הבנזין בעלת תגבור היברידי מתון של סדרה 5. כעת מצטרפת אליהן גם ה-530e – הגרסה ההיברידית נטענת שנכון לעתה תהיה החזקה בהיצע המקומי עם מנוע בעירה פנימית עד להגעתה של ה-M5 העתידית.
ב.מ.וו 530e מצוידת ביחידת הנעה המשלבת בין מנוע 2.0 ליטר מוגדש המספק 190 כ”ס ו-31.6 קג”מ ומנוע חשמלי המספק 184 כ”ס, כאשר יחד מתקבל הספק משולב של 299 כ”ס ו-45.9 קג”מ המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. בעת הצורך ולפי בחירת הנהג, יכול המנוע חשמלי להניע את המכונית באופן עצמאי עד לטווח של 101 ק”מ הודות לסוללה בעלת קיבולת של 22.1 קוט”ש הממוקמת ברצפת הרכב.
סדרה 5 פלאג אין מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-6.3 שניות ולנסוע באמצעות חשמל עד למהירות של 140 קמ”ש. המהירות המרבית בשילוב שני המנועים עומדת על 230 קמ”ש. באופן מפתיע, לסוללה אין אפשרות לטעינת DC מהירה והיא תומכת בקצב טעינה של עד 7.4 קילוואט בו נדרשות קצת יותר מ-3 שעות כדי להגיע לטעינה מלאה.
מחירה של ב.מ.וו 530e בישראל מתחיל ב-499 אלף שקלים ברמת גימור M ספורט, כ-30 אלף שקלים יותר מאשר ה-520i בעלת מנוע הבנזין ברמת הגימור המקבילה. בנוסף מוצעת ה-530e ברמת גימור M-Expressive אשר בתוספת של 46 אלף שקלים מוסיפה חבילת מערכות בטיחות אקטיבית משודרגת (סיוע החלפת נתיב והתערבות אוטונומית של הרכב כדי למנוע פגיעת צד), מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית ומערכת תצוגת נתונים עילית.